Unconfigured Ad

Collapse

servoer til raptor 50

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Christen

#16 Unapproved
    Originally posted by Trollet
    Og hva skal man oppnå med det?

Sliter ikke motoren nok allerede med 600 blader?
    Sliter den med det? Ettersom jeg har forstått er det hvor mye pitch man har som bestemmer bladlengde, til en viss grad da ihvertfall. Og hørte jeg riktig kommer Titanen med annen gearing også.

Comment

• Guest

#17 Unapproved
      Jeg takker til de som gav meg noen gode råd.
      Litt offtopic ble det jo men det finnes ingen tråder uten. Litt morsomt egentlig, man spør om ett spørsmål og lærer en del andre ting i samme slengen , (noe som er bra så lenge orginal spm ble besvart)

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Men siden det er litt off-topic så kan jeg kanskje slenge på en til.

Det satt en skive + mutter på veivakselen på hypern og jeg finner den ikke på noen tegning. Den er for stor til å ha under muttern og ettersom vifta ikke skrus mot noe så har den ingen misjon melom motor og vifte. Er den til noe ???

Ellers begynner Titanen å ta form. Ramma er satt sammen og bena har kommet på, sitter og pusler med motoren som det merkes...

Dette er moro

Comment

• Heliman
          • Mar 2006
          • 1254

Originally posted by Tintin
          Men siden det er litt off-topic så kan jeg kanskje slenge på en til.

Det satt en skive + mutter på veivakselen på hypern og jeg finner den ikke på noen tegning. Den er for stor til å ha under muttern og ettersom vifta ikke skrus mot noe så har den ingen misjon melom motor og vifte. Er den til noe ???

Ellers begynner Titanen å ta form. Ramma er satt sammen og bena har kommet på, sitter og pusler med motoren som det merkes...

Dette er moro
          Den er til overs....
          Mvh
          Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• Tintin
            • Jan 2005
            • 4631

Takk, fant akkurat det ut på Raptortechnique.
            Der står det også at vifta skal skrus helt inn mot lageret på motoren, det tror jeg ikke går, er det riktig på en hyper?

Comment

• Godseieren
              • Apr 2003
              • 296

Vifta skal skrues helt inn mot lageret. Det går også på Hyper.
              Mvh
              Gunnar Børseth

I might not be very good, but I'm fun to watch.

Comment

• Tintin
                • Jan 2005
                • 4631

Hm, håper vifta tåler det

Comment

• Tintin
                  • Jan 2005
                  • 4631

OK, da får jeg plukke av vifta igje, fikk skrudd den ned men hadde ikke Loctite på vifta, kun mutter.

En spørsmål om servoer siden det er det tråden handler om. Servo grommetsene antar jeg ikke brukes ?

Bollemann: Bare fortsett med slike innlegg som ditt i hytt og pine du så tar du meg fort igjen

Comment

• Tintin
                    • Jan 2005
                    • 4631

Ok.
                    Måtte ta i noe utrolig for å få skrudd den på men den kan sikkert fås av igjen. Brukte tannbørste og håndkle som det tipses om på RapTech.

Kunne det ikke vært 2 muttere på som låste...

Comment

• Heliman
                      • Mar 2006
                      • 1254

Originally posted by Jon-Arne
                      Bruk bare gummien på servoene, og ikke de små metall foringene når du bruker de platene som følger med Raptoren.
                      Lurt å ha på lock-tite på vifta også, og dra til skikkelig. Har sett utallige ganger at vifta har løsnet, selv om eieren som regel tror han har festet vifta godt nok.
                      Hvorfor skal en ikke bruke foringene?? De sparer jo servoen for en del vibrasjoner??
                      Mvh
                      Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• Tintin
                        • Jan 2005
                        • 4631

Undrer litt på elektronikkplassering. Ser i manualen at man skal tape sammen mottaker + batteri fremme + evt gyro. Jeg har valgt en Fromeco løsning og i bruksanvisningen til batteriet står det selvsagt at det ikke skal lades i heliet. Jeg er jo eller mini el heli kar og derfor skeptisk til å smekke Fromecoregulatoren sammen med mottaker.

Noen synspunker og ideer om plassering?

Comment

• Tintin
                          • Jan 2005
                          • 4631

Ok, takk, det var det jeg hadde sett for meg men var litt usikker siden regulatoren har gummiføtter som da ikke får støtte.
                          Bruker du bare en borrelåsrem på regulatoren?

Comment

Working...