Unconfigured Ad

Collapse

Ny hobby - RC-helikopter!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • datanissen
    • Jul 2006
    • 42

Kjøp!

Hei!

Da er RC - helikopter bestilt.
    Valget falt på: http://www.globy.no/productview/19385213/

Så da venter vi bare på posten også er det fullt kjør i sommer!
    Har lastet ned simulator som jeg kommer til å begynne med, kjekt å bli kjent med fjernkontroll uten å mose nytt heli i veggen!

/Andreas

Comment

• datanissen
      • Jul 2006
      • 42

...og forbaska venting

...heli'et ble bestilt med følgende flotte svar:
      -------
      Akkaurat nå er vi tomme på lager.

Men det er 150 stk helikopter på vei inn.

Kommer inn ca. uke 31.
      --------

Ja ja, bare å smøre seg med tålamod og kjøre sim på PC'en med tastatur

Comment

• tyor
        • Mar 2005
        • 9757

hvis du ikke har forhåndsbetalt så kan du jo kjøpe her http://www.rcbutikken.no/ der jeg kjøpte mitt og han har utrolig bra service
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

Comment

• datanissen
          • Jul 2006
          • 42

Globy VS RCButikken...

Hei!

Har ikke forhåndsbetalt, men Globy leverer mer varer for pengene enn RCButikken gjør.
          Ikke at det er så mange kronene, men extra batteri, extra rotor og halerotor, PC-kabel til fjernkontrollen og treningsunderstell til kr. 1149,- er meget bra etter min mening.

Får smøre meg med tålamod som nevnt lenger opp.
          Kan jo hende at det dukker opp før uke 31 og

/Andreas

Comment

• Jotne
            • Dec 2004
            • 5

Noen som har noen meninger om å kjøpe et slikt alt i ett kitt

Package includes
            1. T-REX 450SE CDE KIT V2 (assembled) - Silver or Black CF Main Frame
            2. Futaba GY401 Gyro
            3. Fiber Rotor Blade 325mm x 1
            4. Wooden Rotor Blade 315mm x 1
            5. 325mm Carbon Fiber Main Blade x 1
            6. Extreme Power Lithium Battery 11.1V 2200mAh Lipo 18C X 2pc
            7. Align 430L Brushless Motor (3550kV) X2pcs
            8. Align Brusheless Programmable Speed Controller with Governor mode BL35G (35A)
            9. Hitec HS-56HB Servo x 3
            10. Futaba S9650 Digital Servo
            11. Align Balance Charger
            12. Trex Airwolf Scale Fuselage
            13. Futaba 9C Super 9CH Transmitter 35/ 72Mhz
            14. Original Futaba Receiver
            15. Carbon Fiber Tail Boom
            16. FULL SIZE Aluminum Carry Case
            17. English Manual

Comment

• datanissen
              • Jul 2006
              • 42

Klarte ikke vente...

Hei igjen folkens!

Klarte ikke vente på Dragonfly 4 fra www.globy.no (levering uke 31), så fikk kanselert min ordre derifra (bra service, ikke noe problem!).
              Bestilte fra www.rcbutikken.no ...fikk samme pakke til samme pris
              Utrolig bra service!

Gleder meg til neste uke, da blir det terping på sim og "spruting av deler" ute på plenen.

Ha en god dag!
              /Andreas

Comment

• tyor
                • Mar 2005
                • 9757

gratulerer veit han har bra service på rcbutikken. nå kan du glede deg.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

Frsky taranis 9+
                + diverse små ting

Comment

• Tintin
                  • Jan 2005
                  • 4631

Pakken er for så vidt ok men jeg skjønner ikke hva duu skal med 2 like motorer. Align sin lader er ok men forferderlig treg til så store batterier, regn 3 timer per batteri, jeg hadde valgt en som klarer å lade 1 C, dvs 2,2 A i dette tilfellet. Jeg hadde også bedt om å få byttet batteriene med Align 16C/2100 mah (kjenner ikke de som er med og ikke alt fra Kina er bra - de jeg fikk fra RC-Expert var direkte farlige i Rexen)
                  Fiber bladene er ikke noe å rope hurra for og forsikre deg om at trebladene er PRO blader, det er det som skal være med en SE, et sett PRO på 325 og 1 sett carbon på 315. Det er mulig de plukker disse ut og slenger i noen billigblader, det er Rc-expert sin gimmick. De er ok, men sjekk eksakt hva du får, reklamasjon er ikke bare enkelt.

Ser det varierer litt på bildene, CF bladene tror jeg er en skikkelig billig Kina greie, noen av de har vært direkte skumle, går i oppløsning i roten, be om å få Align blader i det minste, de som er avbildet med gul tupp det står 315 carbon på.

Så ville jeg bedt Elefun om et tilbud på det samme før jeg slo til, de har hatt svært gode priser på SE'n fra den kom. Faktisk billigere enn egen import.

Comment

• walkera 36#
                    • Apr 2006
                    • 429

ja det veit eg og!

Comment

• Jotne
                      • Dec 2004
                      • 5

Takk for svar Tintin

Jeg får se hva jeg gjør.

9C Super ser jeg at har stort sett fått gode kritikker.

Comment

• samen36
                        • Nov 2005
                        • 147

Originally posted by Tintin
                        Pakken er for så vidt ok men jeg skjønner ikke hva duu skal med 2 like motorer. Align sin lader er ok men forferderlig treg til så store batterier, regn 3 timer per batteri, jeg hadde valgt en som klarer å lade 1 C, dvs 2,2 A i dette tilfellet. Jeg hadde også bedt om å få byttet batteriene med Align 16C/2100 mah (kjenner ikke de som er med og ikke alt fra Kina er bra - de jeg fikk fra RC-Expert var direkte farlige i Rexen)
                        Fiber bladene er ikke noe å rope hurra for og forsikre deg om at trebladene er PRO blader, det er det som skal være med en SE, et sett PRO på 325 og 1 sett carbon på 315. Det er mulig de plukker disse ut og slenger i noen billigblader, det er Rc-expert sin gimmick. De er ok, men sjekk eksakt hva du får, reklamasjon er ikke bare enkelt.

Ser det varierer litt på bildene, CF bladene tror jeg er en skikkelig billig Kina greie, noen av de har vært direkte skumle, går i oppløsning i roten, be om å få Align blader i det minste, de som er avbildet med gul tupp det står 315 carbon på.

Så ville jeg bedt Elefun om et tilbud på det samme før jeg slo til, de har hatt svært gode priser på SE'n fra den kom. Faktisk billigere enn egen import.
                        Hei. Jeg har sett på denne pakke og vurdert å kjøpe den. Det virker jo veldig billig i forhold til i andre steder da. Du forteller om no dårlig her, men selve rexen, 9c super, hs-56, s9650, 401gyro, osv er vel skikkelige greier!? ser på priser i norge og allerede her hadde prisen fra elefun gått langt over.
                        Sier du at jeg bør be om batterier fra align istedet (er det bra batterier?), et stykk 325 pro treblader, et stykk 325 fiber, et stykk 315 krabon fra align.??
                        Ladern tar vel godt vare på batteriene? skalakroppen funker og er bra? Vil gjerne vite mest mulig om denne pakken..

håper på svar.

mvh Gard Haug
                        Gard Haug
                        T-rex 600n Pro
                        DX7, Os Hyper, 9351, 611, jk50 potta, gv1, Fromeco

Comment

• samen36
                          • Nov 2005
                          • 147

hei

Også står det: 2 X Xtreme Power 11.1V 2200mAh 18C Lipo (US$120 value)
                          (Best Lipo for T-rex check http://www.xtreme-power.net/test.pdf)
                          Må vel være bra da?

mvh
                          Gard Haug
                          T-rex 600n Pro
                          DX7, Os Hyper, 9351, 611, jk50 potta, gv1, Fromeco

Comment

• datanissen
                            • Jul 2006
                            • 42

Pakke motatt

Hei!

Nå har jeg fått min pakke fra www.rcbutikken.no Har så vidt testet av heli'et responderer på fjernkontrollen og nå er det simulator-trening.
                            Ønsker ikke å ødelegge alt med en gang.

Har lest og sjekket her på forumet og kommet fram til følgende som er lurt:
                            * Flytt loddene på de "korte vingene" (paddlerne?) helt inn
                            * Påse at batteriet er helt framme mot fronten

Har satt på treningsunderstell og "slengt ut antenna" på heli'et...må den virkelig henge og slenge slik??

Vel...klarer nok ikke holde meg inne med sim-trening altfor lenge.
                            Mer artig "in real".

/Andreas

Comment

• walkera 36#
                              • Apr 2006
                              • 429

Originally posted by datanissen
                              Hei!

Nå har jeg fått min pakke fra www.rcbutikken.no Har så vidt testet av heli'et responderer på fjernkontrollen og nå er det simulator-trening.
                              Ønsker ikke å ødelegge alt med en gang.

Har lest og sjekket her på forumet og kommet fram til følgende som er lurt:
                              * Flytt loddene på de "korte vingene" (paddlerne?) helt inn
                              * Påse at batteriet er helt framme mot fronten

Har satt på treningsunderstell og "slengt ut antenna" på heli'et...må den virkelig henge og slenge slik??

Vel...klarer nok ikke holde meg inne med sim-trening altfor lenge.
                              Mer artig "in real".

/Andreas
                              ja flyt inn vekten med PADDLENE og sjek om padle stange er like lang på bege sider. ta batte helt fram då vil det bli god balanse. balanser bladne og hale bladne. eg har tat å lagt ateno runt ein gång og så teipa det på halen. se bilde! eg kan ikkje fly no på grun hale bom knekt
                              håper det hjelper deg!
                              Attached Files

Comment

• tyor
                                • Mar 2005
                                • 9757

når det gjelder antennen så fløy jeg i starten med den surret rundt understellet slik som det kommer fra fabrikken. i begynnelsen flyr du så nære uansett at dewt spiller ingen rolle tror jeg. men hvis du ser på bildet her så har jeg att annet understell med ett rår for antennen der er den surret rundt i en spiral og til slutt går den gjennom røret slik at 2cm stikker ut forran. du kan lett lage ett slikt av ett sugerør. og da flyr jeg så langt unna jeg kan se den uten problem.
                                Attached Files
                                Tom Nohr
                                Tennisveien 9
                                2450 Rena

Frsky taranis 9+
                                + diverse små ting

Comment

Working...