Unconfigured Ad

Collapse

Receiver oppsett

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Firedome
    • Aug 2006
    • 9

Receiver oppsett

Hei, har nettopp fått kjøpt meg ett helikopter av merket Esky Honey Bee Cool
    Har bare ett lite problem, og det er, på receiveren av merke ER635C
    batteriet skal jo kopples inn på inngang B men der er det jo 3 stk pinner, hvilke av disse skal + og - inn på?
    Hadde kanskje vært litt OK om noen kunne legge inn et vedlegg på hvordan hele elektronikken skulle settes opp.
    Er som sagt helt grønn på dette området, så hjelp mottas gjerne.
  • walkera 36#
    • Apr 2006
    • 429

har du bilde? (av kontakten eller link?)

Comment

• Firedome
      • Aug 2006
      • 9

Receiver oppsett med bilder

Hei, takk for kjapp respons.
      Vedlegger 2 stk bilder.
      Det er altså inngang B som jeg lurer på.

Hilsen Roy.
      Attached Files

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

Har aldri sett mottakere der - og + ikke står på samme pinner uansett inngang. Ser at du i "kanal 4" har satt en plugg inn som ser feil ut! Snudd feil veg med andre ord...
        Minus (-) er den mørke (brune eller svarte) lederen og skal som sagt inn på samme pinne på hele rekka. Det samme med + som er den røde/orange lederen.
        Batterikontakten skal være lik de andre, evt mangler den hvite lederen men pluggen er dønn lik og skal inn likt med de andre (unntatt den 4`eren som ser gal ut...
        Står det ikke noe på siden av RX?
        Last edited by joo; 10-08-06, 18:26.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Firedome
          • Aug 2006
          • 9

Receiver

Hei, nå har jeg byttet om polariteten på kanal 4 (den var feil ja, kremt, kremt)
          Har også satt strøm på de tilsvarende pinnene på inngang B, men alt er dødt.
          Hva er det da som kan være feil tro.

Hilsen Roy.

Comment

• nuno
            • Dec 2005
            • 21

Inngang B skal ikke benyttes hvis du kobler batteriet via ESC'en som igjen kobles inn i inngang 3(Throttle). Mottageren får strøm via inngang 3.

Et tips er å koble ut motorledningen før du stiller inn servoene, slik at rotoren ikke plutselig surrer.
            Raptor 50V2
            Raptor E550
            T-Rex 450SE
            Honeybee Cool
            Lama V4

Comment

• Firedome
              • Aug 2006
              • 9

Hei, har prøvd ut det som har blitt foreslått her, men alt er helt dødt.
              Hvordan skal jeg gå frem nå for å sjekke ut hva som fungerer av deler og hva som ikke fungerer.
              For eksempel om servoene og slikt fungerer eller ei.
              Hadde vært greit å funnet ut om dette før jeg klager til butikken jeg kjøpte helikopteret av.

Comment

• walkera 36#
                • Apr 2006
                • 429

virker ikkje servoene heller? du skal bevege høgre stike å se. har du mulighet til å prøve eit ant batt? prøv det isåfal. bruker du ingang B? er alle ledninger koblet til?

Comment

• Mr_Nils
                  • Apr 2003
                  • 146

Hvilket batteri var det som ble koblet til B inngangen?
                  Det skal ikke være nødvendig å koble noe på B inng. hvis det er innebygd BEC i regulatoren.
                  Nils

Comment

• Firedome
                    • Aug 2006
                    • 9

Hei igjen, har ikke koblet noe til inngang B, da det var noen som skrev inn her at det ikke var nødvendig.
                    Batteriet fungerer strøkent, har nettopp målt det og det fungerer fint.
                    Har prøvd alt her nå, til og med snudd kontaktene som skal inn på receiveren andre veien, men fungerer ikke noe bedre for det.
                    Hvordan kan jeg enkelt sjekke ut om de enkelte delene er bra eller ei, f.eks servoene.
                    De krystallene som skal inn på radioen og receiveren, de er jo merket FM TX og FM RX, gikk ut i fra at det er RX'n som skal inn på receiveren?
                    Håper at dere har tålmodighet med en rookie som meg.

Comment

• walkera 36#
                      • Apr 2006
                      • 429

hos meg er rx på min dragonfly 4 på 4in1 boksen så hos deg er motakarn.

Comment

• Firedome
                        • Aug 2006
                        • 9

Ja, da var det i allefall riktig der da.

Comment

• tyor
                          • Mar 2005
                          • 9757

har du sjekket at det står samme kanal/frekvens på mottaker og sender krystall. ?
                          er det denne type mottaker http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...px?vareID=4170 den skal da i såfall ha kontaktene fra servo og regulator snudd slik at minus (svart/brun) er nermest kanten på boksen og signal (hvit/gul) er inn mot midten på boksen. har du ett 4.8v batteri så kan du koble det rett på mottakeren for å sjekke om servoene og sender/mottaker fungerer. om det ikke er kontakt mellom sender og mottaker så pleier det alike vel å være en liten bevegelse i servoene idet su kobler strøm til mottakeren.
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

Comment

• Firedome
                            • Aug 2006
                            • 9

Det er denne mottakeren det er snakk om
                            http://www.modellflynytt.no/attachme...3&d=1155230115

http://www.modellflynytt.no/attachme...4&d=1155230115

Håper det hjelper deg litt så du bedre kan hjelpe meg.
                            Må si at dere er raske til å hjelpe til og å komme med løsninger her inne.
                            Kjempefint for oss som er nybegynnere.

Comment

• tyor
                              • Mar 2005
                              • 9757

nå kjenner jeg ikke det heliet direkte. men regner med det er en regulator til hovedmotoren som skal kobles til mottakeren og til batteriet. jeg ville da først tatt ut ledningene fra regulatoren til motoren for å hindre at rotoren plutselig begynner å rotere under testing så ville jeg koblet regulatoren til kanal 3 (regner med det er trottle) og koblet en servo til kanal 1 eller 2 slått på senderen og koblet til batteriet da skulle servoen bevege seg når du rører på høyre stikke. legg også merke til om servoen rører seg litt når du setter i batteriet den pleier å gjøre det. er den noen lampe på mottakeren så skal den lyse. hvis det ikke er noen reaksjon så snur du kontaktene i mottakeren både den fra servoen og den fra regulatoren og prøver da. husk å koble av batteriet før du snur kontaktene og så koble det inn igjen. får du ikke noen reaksjon på noe av dette så vil jeg tro det er noe galt med enten mottaker eller regulatoren
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

Frsky taranis 9+
                              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                              + diverse små ting

Comment

Working...