Announcement

Collapse
No announcement yet.

Newbie spørsmål..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Newbie spørsmål..

    Heisann folkens.. Har nå rc fly og begynner å bli en smule lei av dette og er ute etter å prøve noe nytt som feks helikopter

    Jeg har noen spørsmål til dere med litt erfaring her inn og håper dere kan besvare meg best mulig..

    esky lama v3, er det et heli som er utrolig lett og fly som du blir fort lei av?

    Er ute etter etter et som ikke er "superlett" å fly men samtidig ikke for vanskelig, vil ha et som jeg ikke blir lei etter 2 uker liksom men som tåler en støyt. Pris tenker der? under 2000 kr med et par batteri og gjerne litt ekstradeler..

    Veit dette ikke er så veldig enkelt men håper på gode svar Kan hende dette er en lignende tråd om her en plass men jeg fant ingenting..

    Mvh, Truls Are

  • #2
    Se i heli nybegynner og de andre heligruppene, det går 2-3 tråder om eksakt dette der som er helt ferske.

    Du får ingenting i Norge til den prisen som du ikke blir fort lei av. For å være helt ærlig så må du trolig minst 3-4 doble den prisen for å få noe slikt.

    Alt til rundt 2' er billig rukkel som man fort når begrensningene på. Lama 3 er bare tull om du har erfaring med fly, i allefall om du er vant til å fly med balanseror. Kan brukes til mørke vinterkvelder for å zappe rundt møblene i stua men ikke noe mer. På nivå med FMS. Snakker av erfaring, har både Lama og Twister FP. Skal du ha noe billig å leke inne med så ok, har du ambisjoner om å ha noe som flyr à la noe ordentlig så er det i så fall bare et lite steg på veien. Lama er utrolig enkelt å fly, små FP helier er ustabile og ganske vanskelig å lære på. Kan du fly et lite FP, dvs hovre i alle retninger og fly forover så kan du gjøre det samme med det aller meste annet. Kan garantere at du fort vil ha mer. Om pengene er viktig så spar og kjøp for 4-5 så kan det holde en stund...

    Skal det holde en stund, underholdnings og utfordringsmessig så er et CP heli av brukbar kvalitet et must.

    Comment


    • #3
      Støtter Tintin her..

      Legg noen ekstra kroner i det og kjøp deg et CP helikopter.
      Hvis tanken med innkjøpet er å lære å fly heli mener jeg at cp er eneste veien å gå. Det er litt vanskeligere å komme i gang, litt mer justering men la oss ikke glemme at det er mye mer spennende..

      Esky Honey Bee cp2 og Blade CP er begge eksempler du bør sjekke ut..

      Lykke til
      Mvh
      JoE
      Agder Modellflyklubb

      Comment


      • #4
        Esky honeybee cp2 koster jo bare 1799 da.. Ekke gale det. Hva med walkera dragonfly da? har fått tilbud om et sånt med et ekstra batteri, ekstra halerotor og vanlig rotor + treningskit til ca 900. Men om dere mener det er bare noe dritt i forhold til honeybee så går jeg heller for det.

        Comment


        • #5
          Ok, var ikke klar over at de gikk fullt så billig. Det er vel av de bedre av de billigste. Walkera har et mer enn frynsete rykte for dårlig elektronikk. Esky sin elektronikk er dårlig nok om jeg skal si det sånn. Har en Lama og en FP versjon og det er ikke akkurat Futuba kvalitet...

          Comment


          • #6
            Originally posted by Trulsen
            Esky honeybee cp2 koster jo bare 1799 da.. Ekke gale det. Hva med walkera dragonfly da? har fått tilbud om et sånt med et ekstra batteri, ekstra halerotor og vanlig rotor + treningskit til ca 900. Men om dere mener det er bare noe dritt i forhold til honeybee så går jeg heller for det.
            Så legger du til et ekstra batteri til Eskyen, så er du rett over budsjettet ditt.. Har ikke hørt mange (om noen) lovord om Walkera.
            Mvh
            JoE
            Agder Modellflyklubb

            Comment


            • #7
              http://www.globy.no/productview/19385213/

              Det er jo veldig billig da

              Comment


              • #8
                Nope, ikke billig for det du får....

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Tintin
                  Nope, ikke billig for det du får....

                  Gi meg en link med en pakke DU ville kjøpt som nybegynner da? Med alt av deler du ville ha og slikt Om du fatter hva jeg mener..

                  Comment


                  • #10
                    er dette noe å satse på? 404 - File or directory not found.

                    eller hva med dette? 404 - File or directory not found.
                    Last edited by Trulsen; 19-08-06, 18:46.

                    Comment


                    • #11
                      Mye mekk..

                      Heisan!
                      Skjønner at budsjettet er det viktigste for deg, men jeg vil gjerne dele mine erfaringer med små elektro helier. Man kan sammenfatte det slik at man får det man betaler for. dårlig elektronikk, usel radio og ting går i stykker for den minste ting samt en elendig flyopplevelse. Det blir fort 80% mekking, 10% flyging og 10% leting etter deler på nettet. det ender med at man fort går lei og får en følelse av at helikopter er uendelig mye vanskeligere å lære en det i virkeligheten er.
                      Jeg stressa som bare f... med den forb.... radioen. 2 skruknotter til og liksom justere pitch og throtel.
                      Jeg kjøpte en t-rex, og en hitec jr radio hadde jeg fra før.
                      90% flytid, 10% vedlikehold. Og tro meg... med en t-rex se så koster en krasj deg noe sånt som 1 sett med servodrev, askling mellom bladgripps og hovedakslingen og muligens halebommen hvis du er uheldig. Det er deler for ca 200,- hvis du handler stock deler. Flyr du over høyt gress så koster det deg sansynligvis ingenting.

                      Mvh Ullteppet
                      T-rex ccpm (den gule) (solgt)
                      Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
                      Raptor 90se (solgt)
                      Extra 300 . (kontainer mat)
                      Mini funtana ( Peis varme )
                      Protech Cessna 182

                      Comment


                      • #12
                        Hei du. Bra svar.. Et av de bedre jeg har fått og ikke bare de åneeeei ikke kjøp det, bla bla bla.

                        Tror jeg satser på esky lama v3 sånn i begynnelsen så for jeg spare penger til et sværere et mens jeg blir lei av lamaen. Tenker liksom litt sånn at om jeg kjøper et helikopter til ca 1500kr liksom og så lærer "basic" funksjonene, får vite hva ting heter osv osv. Det er vell bedre enn å kjøpe seg en trex til la si 5000 kr? (veit ikke helt prisene på de da det er så mange forskjellige og jeg veit ikke hva som er best for meg) Et skikkelig kræssj på en trex koster jo det samme som en honneybee cp2 omtrent.. Åkei, setter det hele litt på spissen men håper dere skjønner tankegangen bak dette.. Er forøvrig bare lærling og bor i leilighet i bergen så penger er det ikke alt for mye av. 5000kr er et bra "innhugg" i økonomien til en 18'åring vil jeg si.

                        Truls

                        Comment


                        • #13
                          økonomi

                          Heisan!
                          Ok jeg skjønner. da støtter jeg deg fult ut i valg av heli. Bedre heli kan skaffes når læretiden er over og svennelønnen fyller kontoen

                          Tør jeg spørre hva du går i lære som?

                          Mvh Ullteppet.
                          T-rex ccpm (den gule) (solgt)
                          Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
                          Raptor 90se (solgt)
                          Extra 300 . (kontainer mat)
                          Mini funtana ( Peis varme )
                          Protech Cessna 182

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Ullteppet
                            Heisan!
                            Ok jeg skjønner. da støtter jeg deg fult ut i valg av heli. Bedre heli kan skaffes når læretiden er over og svennelønnen fyller kontoen

                            Tør jeg spørre hva du går i lære som?

                            Mvh Ullteppet.
                            Ja, det tør du Er i lære i et Subsea selskap som heter så mye som FMC Technologies.. Reiser offshore etter hvert så da blir det penger nok på konto.

                            Comment


                            • #15
                              Da tror jeg at du skal kjøpe deg en raptor 50 og en skikkelig radio når kontoen er tilstrekkelig full.

                              Mvh Ullteppet
                              T-rex ccpm (den gule) (solgt)
                              Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
                              Raptor 90se (solgt)
                              Extra 300 . (kontainer mat)
                              Mini funtana ( Peis varme )
                              Protech Cessna 182

                              Comment

                              Working...
                              X