If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Jeg har skrudd og skrudd hovednåla inn fra innkjøringspunktet og lørdag kom jeg endelig til et punkt der Hypern gikk merkbart bedre. Har så vidt mer enn 1.5 omdreining og nå klarern snart holde følge med Trexen i en climbout. Fikk renere lyd og mye bedre respons.
Min hyper er justert til ca. 1 omdr. ut på hovednålen og tomgangsnålen litt på den magre siden i forhold til det den er levert orginalt. (v/2060 omdr. på hode og MRF 15/15)
Det er helt normalt at motoren må justeres inn eller ut ved bytte av fuelmerke. jeg ville gitt motoren 1-3 knepp innover helt til den går rent og tåler lang climbout uten å magres mot slutten.
kan tenke med at motoren skal ligge på mellom 1 til 1-1/4 tørn ut på hovednålen.
Når Hyper motoren er rett justert så skal T-rex`en slite med å holde følge
Morten
- Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
- Skymaster Hawk m/ATJ220SV
- Krill Avanti S m/ATJ220SV
- Eurofighter m/Behotec 180 Gold
Takker, kan prøve å magre litt til. Etter tempen å dømme så er det mer å gå på uten at den blir for varm.
Rexen har den fordelen at den ikke trenger tuning for å yte maks
Har litt å gå på. Kjører originalpotte sålangt men det ligger en Hatori i verktøykassa så jeg får vel sette på den. Hadde bare litt vondt for å skjære i canopyen..
Det er viktig at man lar motoren gå noen tanker rikt, ewtter bytte av fuel. Dette for å få bort den filmen som legger seg inne hele motoren, og få etablert en ny film med den nye fuelen. I denne perrioden er det stor fare for å skjære motoren, hvis den går for lean.
Jeg har brukt MRF i lang tid, og har nylig byttet til MRF Champ. MRF har vært en meget bra fuel, og jeg har hatt minimalt problem med rust. DEt at oljen er tynn, er ut fra min oppfattining en fordel, hvis man kjører YS motor. Curtis Youngblood har sverget til å bruke litt tykkere fuel, for at motoren skal ha mer å gå på når den mister turtall i 3D øvelser.
Jappsene ønsker tynnere fuel, for at motoren skal klare å dra på et høyere turtall.
Så..... Valg av fuel er smak og behag, etter flystil, tilgang og pris. Jeg tror det meste av det vi kjøper er bra greier.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment