Unconfigured Ad

Collapse

Oppsett av Futaba 9c mot Twister CP V2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lord Mazda
    • Dec 2003
    • 3

Oppsett av Futaba 9c mot Twister CP V2

Hei. Noen som har satt opp 9C mot Twister CP V2? Vil det fungere greit?
  • amundrg
    • Jun 2006
    • 355

Har prøvd å sette opp Jr9xII mot Twister cp v2 og det går ikke vis du ikke åpner opp motageren og kobler om på kanalene jeg prøvde mod 1,2,3 og 4 men ingen stemte.
    Mitt tips bruk den radioen som følger med
    Amund Gårdhammer
    www.ringerikemfk.com

Comment

• muff
      • Oct 2006
      • 855

kompisen min flyr twister men det er kontraroterende, med sin Futaba 9c ikke noe problem, bytt krystall å fly, mulig du må bytte om bal og innfalsvinkel på motakeren,
      T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
      Yak 54 m ASP65
      Depron vrak ;)
      masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

• Runar
        • Oct 2006
        • 31

Originally posted by Lord Mazda
        Hei. Noen som har satt opp 9C mot Twister CP V2? Vil det fungere greit?
        Ville tro dette burde gå greit. CP bruker ccpm styring. Satte opp en Hitech eclipse 7 mot denne på Søndag selv. Swash 120 grader. Blir det feil der, kan du prøve og gjøre om swash verdiene i menyen. Funker det på Hitec, burde det funke på Futaba. Futaba oppgir om jeg ikke tar helt feil: Heli 1, Heli2, Heli3 osv osv, istedenfor swash 90, 120, 180.

Runar.
        Stinger 90 / Caliber 30 / Hughes 300
        Helisiden min

Comment

• amundrg
          • Jun 2006
          • 355

Originally posted by Runar
          Ville tro dette burde gå greit. CP bruker ccpm styring. Satte opp en Hitech eclipse 7 mot denne på Søndag selv. Swash 120 grader. Blir det feil der, kan du prøve og gjøre om swash verdiene i menyen. Funker det på Hitec, burde det funke på Futaba. Futaba oppgir om jeg ikke tar helt feil: Heli 1, Heli2, Heli3 osv osv, istedenfor swash 90, 120, 180.

Runar.
          Er litt nysgjerrig på hvilken kanaler Hitech kjører ut av radioen og hvilken mod du fikk til å stemme med cp .
          Jeg prøvde å sette opp Twister cp v2 mott Jr9xII men fikk det ikke til å stemme med trottel.
          Amund Gårdhammer
          www.ringerikemfk.com

Comment

• Runar
            • Oct 2006
            • 31

Originally posted by amundrg
            Er litt nysgjerrig på hvilken kanaler Hitech kjører ut av radioen og hvilken mod du fikk til å stemme med cp .
            Jeg prøvde å sette opp Twister cp v2 mott Jr9xII men fikk det ikke til å stemme med trottel.
            Har kikket litt i 9c manual jeg fant på nett. Du skal bruke swash HELI SR-3. Ikke rør noe på motager, la den være. I ccpm, skal kanal 1,2 og 6 gå sammen for og bruke pitch, cyclic og roll. Om du kikker på side 77 i manualen, står det veldig greit om hvordan man setter opp dette.

Hitec kjører følgende.
            1= roll
            2= cyclic
            3= trottle
            4= haleror
            5= gyro
            6= pitch
            7= ekstrautstyr

Når du nevner mod, er dette for meg noe som gjør at du bytter om posisjoner på stikker. Feks gass på høyre osv. Dette har ingenting med saken og gjøre..

sender deg en PM

Runar
            Stinger 90 / Caliber 30 / Hughes 300
            Helisiden min

Comment

Working...