Hva er anbefalt for en nybegynner å ha gyro instillingene satt på på alle 4 flymoduser? Hva er lettest og hva egner seg best hvis man skal ha det til 3d flyving? og hva er best for å få halen til og snurre minst mulig?
Unconfigured Ad
Collapse
Meg igjen (Radio / gyro opsett)
Collapse
X
-
-
Du setter atv/gain %en til mer enn 50%
Husker ikke hvilken radio du bruker men om atv skalaen på den kanalen du bruker til den gule ledningen (Futuba GY 401 som jeg tror du har) går fra -100 til 100 så er verdier mellom 1 og 100 Heading Hold eller AVSC som Futuba kaller det og verdier under null er rate.
Om du f.eks. har en JR radio og kobler den til kanal 7 gyro sens som har verdier fra 0-100 så er 0-49 rate og 51-100 HH.
Start med f.eks 75% i begge moder. dvs på kanal 5 setter du ATV til hhv -75 og 75.
På kanal 7 gyro sens så setter du den til hhv 12-13 for rate og 87-88 for HH.
Du trenger rate for å sette den opp så den ikke drifter. Når den ikke drifter(snurrer sakte) i rate så kan du slå over til HH og bli der til du har kræsjet..Comment
-
Originally posted by Mademanjeg har en optic 6, den anbefales ikke...må lades HELE tiden, enda jeg ikke flyr engang =)
Bruk ett par timer på å lese gjennom manualen til gyroen din. Gjerne med radio, gyro, servo og mottaker påslått for diverse testing. Når du forstår hvordan dette fungerer så vil de spare deg for mye frustrasjon og feiljustering på stripa!Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment