Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spektrum DX7 og GV-1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spektrum DX7 og GV-1

    Jeg er litt rådvill for øyeblikket. Holder på å sette opp en Raptor 50 med GV-1 og Spektrum radio. Det jeg ikke skjønner er hvorfor jeg får Lmt ERROR når jeg skal sette endepunktet på throttlecut.. Står noe om ATV i boka, men jeg har faktisk ikke snøring på hva det betyr engang. Har ellers fulgt et oppsett for DX7 og GV-1 fra denne siden http://www.raptortechnique.com/review-dx7.htm uten at jeg blir noe klokere av den grunn. Jeg har 97% signalstyrke.
    -=-Trondheim Mfk-=-
    * Raptor 50 Titan (SE)
    * T-Rex 450SE
    * E-Sky CP2 (Solgt)
    * Vortex
    * E-Starter
    * Slow Stick
    * Spektrum DX7

    No helicopters were harmed in the creation of this post

  • #2
    ATV er det samme som EPA, altså endepunktjustering...
    Vet ikke om du setter opp gv-1 på samme måten son throttlejockey, men her er litt info om hvordan du mikser radioen for tj'n
    JR 7202/Spektrum DX7
    Mvh
    Bjørn Tore Espevik

    Team Visa...

    Comment


    • #3
      Da er jeg litt mer med på notene, men hvordan skal throttle-kurvene være når jeg setter endepunktene egentlig? (Om dette har noe å si)
      -=-Trondheim Mfk-=-
      * Raptor 50 Titan (SE)
      * T-Rex 450SE
      * E-Sky CP2 (Solgt)
      * Vortex
      * E-Starter
      * Slow Stick
      * Spektrum DX7

      No helicopters were harmed in the creation of this post

      Comment


      • #4
        Vet ikke om jeg forstår spørsmålet helt, men for å få best mulig nøyaktighet så er det best om ATV ligger rundt 100, eller om mulig høyere (om ikke servohornet blir for lite da). Dette gjelder selvølgelig throttle servoen.
        ATV på den kanalen du har governoren på er det du stiller ønsket turtall med, ihvertfall på tj'n og jeg tror det funker sånn på gv'n og.
        Ettersom jeg som sagt ikke har gv-1, så er det mulig den ikke er helt lik å sette opp....(sikkert noen andre her som har dx7 og gv1-?)
        Throttlekurvene stiller du som vanlig. Det kan jo hende at raptoren kaster magneten eller at sensoren ryker, og da flyr du den på kurven..

        Fant forresten noe her til deg http://www.helifreak.com/viewtopic.php?t=37843
        Last edited by Heliman; 26-06-07, 19:45.
        Mvh
        Bjørn Tore Espevik

        Team Visa...

        Comment


        • #5
          Fikk det til.. men vet ikke hvordan

          Den fungerer som den skal nå, men hvorfor jeg fikk Lmt ERROR på throttlecut er et lite mysterium.. Ivertfall så flyr den nå.

          En annen ting. Er man nødt til å bruke begge magnetene? Jeg kjører med bare en, og kunne ikke merke noe mer vibrasjoner i heliet pga uballanse..
          -=-Trondheim Mfk-=-
          * Raptor 50 Titan (SE)
          * T-Rex 450SE
          * E-Sky CP2 (Solgt)
          * Vortex
          * E-Starter
          * Slow Stick
          * Spektrum DX7

          No helicopters were harmed in the creation of this post

          Comment


          • #6
            Tja, om du vil ha det aldeles perfekt så kan du jo bruke begge, selv bruker jeg bare en.
            Du må vel bare huske på å snu polariteten på den andre magneten om du vil bruke den....
            Limit error kan vel være at governoren ikke takler at du går under den verdien du har satt til minimum på throttle servoen.
            Dette er ren gjetting fra min side (jeg har jo ikke gv-1)....
            Mvh
            Bjørn Tore Espevik

            Team Visa...

            Comment


            • #7
              Originally posted by Heliman
              Tja, om du vil ha det aldeles perfekt så kan du jo bruke begge, selv bruker jeg bare en.
              Du må vel bare huske på å snu polariteten på den andre magneten om du vil bruke den....
              Limit error kan vel være at governoren ikke takler at du går under den verdien du har satt til minimum på throttle servoen.
              Dette er ren gjetting fra min side (jeg har jo ikke gv-1)....
              Det må i tilfelle være for nærme start-throttle. Tror jeg økte avstanden mellom den og stop for å få det til. Har ikke plass til egen on-off bryter på DX7 med det oppsettet jeg kjører nå. (1=off,2=1750 og 3=1900)

              Men sånn alt i alt så var den skammelig enkel å sette opp Håper sensoren ivertfall varer litt lenger enn noen her på forumet skal ha det til..
              -=-Trondheim Mfk-=-
              * Raptor 50 Titan (SE)
              * T-Rex 450SE
              * E-Sky CP2 (Solgt)
              * Vortex
              * E-Starter
              * Slow Stick
              * Spektrum DX7

              No helicopters were harmed in the creation of this post

              Comment

              Working...
              X