noen som kan svare meg på om jeg kan bruke en 6v pakke på fuel heli? tenker på gyro hvor mye strøm den tåler, så jeg ikke ødeleger noe. håper selvfølgelig det går fordi jeg har handlet inn allerede.
Unconfigured Ad
Collapse
6v pakke på fuel heli
Collapse
X
-
Eg bruker 7.4v lipo pakke på min R50. Bruker Align sin bec og step-down regulator til haleservoen. Finnes hos bla Elefun, meiner eg såg noko liknade hos Tecnoflight.
Last edited by walker76; 05-01-08, 17:00.Mvh:
Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
www.folgefonnrc.ning.com
MA X-Cell Fury Extreme 90
Raptor 90 3D
Raptor 50 Titan SE
T-Rex500GF
T-Rex450SE V1
JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul -
Eg bruker 7.4v lipo pakke på min R50. Bruker Align sin bec og step-down regulator til haleservoen. Finnes hos bla Elefun, meiner eg såg noko liknade hos Tecnoflight.
http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...px?vareID=9037har nå noe flygende greierComment
-
Ja det skulle gå fint så sannt du regulerer ned voltstyrken til haleservoen din..Mvh:
Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
www.folgefonnrc.ning.com
MA X-Cell Fury Extreme 90
Raptor 90 3D
Raptor 50 Titan SE
T-Rex500GF
T-Rex450SE V1
JR Pcm9XII m/2.4Ghz modulComment
-
Comment
-
-
For å kunne si om du kan bruke 6V i ditt helikopter må vi vite hvilke servoer du benytter. Noen servoer er laget for å tåle 6V andre ikke. Når det gjelder haleservoer så kjenner jeg ikke til noen servoer som tåler 6V. Gyroen gjør det, men det hjelper så lite når servoen bak ikke gjør det.
Det som er vanlig er å benytte en regulator som gir 4.8V til gyro/haleservo, og en annen spenning til de andre servoene. De forskjellige leverandørene av regulatorer har forskjellige løsninger.
Jeg benytter Fromeco og her kan man styre spenningen til det man ønsker. Dvs. du kan sette alt fra 4.8V og opp til 6V, og dette gjør du utifra de servoene du har i helikopteret. Det er et eget uttak mot gyro/haleservo som alltid blir regulert til 4.8V.
Eks. Jeg har servoer som tåler 6V (2 stk Futaba 9350 cyclic, 1 stk Futaba 9351 pitch og 1 stk Futaba 9550 throttle). Disse er konstruert for 6V og derfor kjører jeg dette. Veldig mange benytter Futaba 9255 eller Futaba 9252. Dette er ikke 6V servoer, men jeg vet at noen kjører 5,6V ut mot disse.
De andre systemene jeg kjenner til er Duralite og SGP. Duralite selger forskjellige regulatorer avhengig av hvilken spenning du ønsker å gjøre. SGP tror jeg er satt til 5.6V.
Det fine med dette systemet er at du vil ha samme spenning mot servoene hele tiden, uavhengig om du er på første turen eller siste. I min 90 benytter jeg en Fromeco Peerless batteri på 7.4V og 4800 mah. På dette batteriet for jeg 10-12 turer. Det kan godt være 14 dager mellom disse turene, uten at batteriet har tappet seg vesentlig.- Erik -
------------------------------------------
Logo 600SX + 6003D
Logo 400SE
Futaba 18MZComment
-
Husk at en 6V pakke fort kan komme opp i godt over 7V når den er ferdig oppladet. En regulator anbefales på det sterkeste!Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment