Unconfigured Ad

Collapse

6v pakke på fuel heli

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jwken
    • Nov 2007
    • 38

6v pakke på fuel heli

noen som kan svare meg på om jeg kan bruke en 6v pakke på fuel heli? tenker på gyro hvor mye strøm den tåler, så jeg ikke ødeleger noe. håper selvfølgelig det går fordi jeg har handlet inn allerede.
    har nå noe flygende greier
  • walker76
    • Nov 2005
    • 472

Eg bruker 7.4v lipo pakke på min R50. Bruker Align sin bec og step-down regulator til haleservoen. Finnes hos bla Elefun, meiner eg såg noko liknade hos Tecnoflight.

Last edited by walker76; 05-01-08, 17:00.
    Mvh:
    Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
    www.folgefonnrc.ning.com

MA X-Cell Fury Extreme 90
    Raptor 90 3D
    Raptor 50 Titan SE
    T-Rex500GF
    T-Rex450SE V1
    JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

Comment

• Jwken
      • Nov 2007
      • 38

Originally posted by walker76
      Eg bruker 7.4v lipo pakke på min R50. Bruker Align sin bec og step-down regulator til haleservoen. Finnes hos bla Elefun, meiner eg såg noko liknade hos Tecnoflight.

http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...px?vareID=9037
      så det vill si at jeg kan bruke 6v pakke?

Comment

• walker76
        • Nov 2005
        • 472

Ja det skulle gå fint så sannt du regulerer ned voltstyrken til haleservoen din..
        Mvh:
        Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
        www.folgefonnrc.ning.com

MA X-Cell Fury Extreme 90
        Raptor 90 3D
        Raptor 50 Titan SE
        T-Rex500GF
        T-Rex450SE V1
        JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

Comment

• KTL!
          • Sep 2003
          • 295

Originally posted by Jwken
          noen som kan svare meg på om jeg kan bruke en 6v pakke på fuel heli? tenker på gyro hvor mye strøm den tåler, så jeg ikke ødeleger noe. håper selvfølgelig det går fordi jeg har handlet inn allerede.
          Det kommer ann på hvilken gyro og servoer du har..

Comment

• Heliman
            • Mar 2006
            • 1254

Mener nå at de fleste gyroene i dag tåler 6 volt, det er servoene som er problemet....
            Mvh
            Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• -GAS-
              • Jun 2007
              • 1323

Hei, kom med info om hva slags utstyr du ellers har så kan vi hjelpe deg
              Christen
              http://jetsofnorway.com/

Comment

• ehaga
                • Feb 2005
                • 1173

For å kunne si om du kan bruke 6V i ditt helikopter må vi vite hvilke servoer du benytter. Noen servoer er laget for å tåle 6V andre ikke. Når det gjelder haleservoer så kjenner jeg ikke til noen servoer som tåler 6V. Gyroen gjør det, men det hjelper så lite når servoen bak ikke gjør det.

Det som er vanlig er å benytte en regulator som gir 4.8V til gyro/haleservo, og en annen spenning til de andre servoene. De forskjellige leverandørene av regulatorer har forskjellige løsninger.

Jeg benytter Fromeco og her kan man styre spenningen til det man ønsker. Dvs. du kan sette alt fra 4.8V og opp til 6V, og dette gjør du utifra de servoene du har i helikopteret. Det er et eget uttak mot gyro/haleservo som alltid blir regulert til 4.8V.

Eks. Jeg har servoer som tåler 6V (2 stk Futaba 9350 cyclic, 1 stk Futaba 9351 pitch og 1 stk Futaba 9550 throttle). Disse er konstruert for 6V og derfor kjører jeg dette. Veldig mange benytter Futaba 9255 eller Futaba 9252. Dette er ikke 6V servoer, men jeg vet at noen kjører 5,6V ut mot disse.

De andre systemene jeg kjenner til er Duralite og SGP. Duralite selger forskjellige regulatorer avhengig av hvilken spenning du ønsker å gjøre. SGP tror jeg er satt til 5.6V.

Det fine med dette systemet er at du vil ha samme spenning mot servoene hele tiden, uavhengig om du er på første turen eller siste. I min 90 benytter jeg en Fromeco Peerless batteri på 7.4V og 4800 mah. På dette batteriet for jeg 10-12 turer. Det kan godt være 14 dager mellom disse turene, uten at batteriet har tappet seg vesentlig.
                - Erik -

------------------------------------------
                Logo 600SX + 6003D
                Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Jwken
                  • Nov 2007
                  • 38

radioutstyret jeg benytter er hitec eclipse7 og gyro står det "piezo gyro" alle servoene er av typen hitec

Comment

• Tom Erik
                    • Feb 2004
                    • 1601

Husk at en 6V pakke fort kan komme opp i godt over 7V når den er ferdig oppladet. En regulator anbefales på det sterkeste!
                    Tom Erik Smedal
                    www.artistic3D.net
                    www.photopia.no

Comment

Working...