Hvordan vil det gå med en Spektrum AR6100E i en T-rex 500?? Blir denne for liten eller vil det fungere??
Unconfigured Ad
Collapse
AR6100E i T-rex 500??
Collapse
X
-
AR6100E i T-rex 500??
Last edited by Magnus Harbak Nordvik; 29-04-08, 09:44.T-Rex 500CF
F-22 Raptor Hangar9
Blade CX2
Mini Pulse XT E-Flite
Pitts Model 12 15e
Spectrum DX7Tags: None -
Det vil fungere helt greit, jeg tviler på at du har kontroll på heliet lenger enn rekkevidden uansett.Hilsen Rune Marcussen
MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
JR DSX9
Fitjar Modellflyklubb
---------------------------------------------------------------------------
Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven! -
Har testa Spektrum AR6100E i en depron modell her i helga. Full kontroll til modellen var en nesten usynlig liten prikk, og den er ca 1m vingespenn på bakken.., så er vel ikke noen stor fare å bruke denne på de fleste små modeller hvor en stort sett er bare max et par hundre meter borte.Emil Nilsen
www.rcpro.noComment
-
Husk at 6100 bare har en mottager, så monter den slik at antennen (den venstre sett forfra) er synlig fra alle vinkler (den andre er jordplan). Om den bare sitter på ene siden av metall/karbon vil du kunne få noen hold og det ikke bra på ett helikopter. Sett modellen på en stol eller annet og gå rundt med rangeknappen inne. Får du 30m er det helt fint og tut å kjør. Ellers er den som alle 2,4 JR mottagere fullrange.Comment
-
Comment
-
Hvorfor skal jeg det?
Hvis du tar av "pappen" på AR6100 vil du se at det er en antenne og ett jordplan.
Sist jeg snakket med en fra JR sa han at 6100 også var fullrange.Comment
-
Husk at hele cluet med JR spectrum er antallet "mottager". Jo flere av disse jo større sjangse for å ha signal i alle vinkler. En pisk vil ha vinkler som er bedre enn andre, samt at de kan bli skygget for. Derfor har spectrum valgt å supplere med flere antenner slik at man kan få flere vinkler. En mottager med flere antenner vil da innstallert ha bedre rekkevidde enn en med færre. Men teoretisk har man samme rekkevidde med en eller 4Comment
-
Jeg har montert på mottakerbrettet under halebommen, så en pisk stikker ut på hver side av rammen. Fløy ikke langt med den igår, men skal kjøre en rangecheck neste gang. Men har noen tips til annen plassering så skrik ut!!T-Rex 500CF
F-22 Raptor Hangar9
Blade CX2
Mini Pulse XT E-Flite
Pitts Model 12 15e
Spectrum DX7Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment