Unconfigured Ad
Collapse
Hvilken er best?
Collapse
X
-
Da får det bli en sånn fullsize.
Når du snakker om satelitter. Så mener du f.eks spectrum sine satelitter?
Kan kvitte meg med spectrum mottakern da. FlottagettI find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with meComment
-
Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening
Anything worth doing is worth overdoing!Comment
-
Nå skal jeg først og fremst på fisketur til Bornholm i slutten av mars.
Legger ut bilder av DFC hodet straks det lander i posten hos meg.I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with meComment
-
Comment
-
Jeg skjønner hva han skal fram til selv om jeg ikke skjønner et kvekk hva han sier.
Hvor mye beveger feathering shaften seg opp å ned under flight? Noen som vet? Bra jeg har bestillt trueblood dempere da.
Hvorfor har dem byttet ut kula på bladgriperen å erstattet den med en bolt?
Den skruen vil på ettellerannet tidspunkt brekke pga matrialtretthet vil jeg tro.Last edited by Hansi79; 21-02-12, 20:14.I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with meComment
-
Satt å leste om dette i helga. Det krangles så busta fyker på denne RR tråden om det er brukbart eller ikke.
No swash driver - Page 1 - RunRyder RC Helicopter
Tråden handler om Goblin, men den er det ingen vanlige dødelige som har ennå så alle eksempler baseres på Align DFC og problemene de har med dette hodet. Som det går frem etter hvert i tråden har bolten som fester den vertikale armen til pitch armen knekt pga stress. Det ble skyldt på at gjengene ble bruddanvisere og de har byttet bolten slik at gjengen stopper før, og den er gjort hardere. Men nå ryker visstnok andre ting istedet. Det er vist bilder der som viser at plastlinken (ned på swash kula) og innfestingen av pitch armen ryker istedet. 7HV hodet har visst ikke dette problemet da den vertikale armen delvis er av plast som skaper den nødvendige fleksen til å unngå brudd.
PS!
Jeg svartmaler ikke dette. Folk får studere dette og gjøre opp sin egen mening. Men selv skal jeg holde meg langt unna denne designen. Satt og ventet på et slikt hode til en 450 som jeg tenkte å deflybarisere. Men går for standard FBL hode nå ja.Last edited by arhennie; 21-02-12, 18:58.arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arneComment
-
Skummel lesing. Hvorfor brukes det fortsatt dempere i hodet? Vil feathering shaften gi etter/bøyes om disse hadde blitt skiftet med lager?
Sånn den er laget nå gir jo demperen etter mens festet på bladgriperen er fast.
Det hadde vel ristet i filler.Last edited by Hansi79; 21-02-12, 20:31.I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with meComment
-
Nå aner jeg ikke hvor mange atom 500, 6hv og 7hv som er levert med dette systemet men det er mange. Jeg har ennå til gode å lese noe negativt om dette, snarere tvert i mot. Det er en grunn til at Align og SAB har kopiert dette designet, delvis. Nå er det ikke værre enn at man bytter disse boltene i ny og ne eller alltid etter krasj. Jeg skrudde mine av 6HV en etter frykt for dette og den har nok 200 flights tipper jeg. Boltene var totalt uten deformering som var mulig å se med det blotte øyet.
Arhennie, på en 450 hadde jeg iallefall ikke vært så veldig redd. Ikke er den så dyr å krasje og heller ikke er det like store krefter i sving som på en 600+
Edit: en annen ting er at ting har en tendens til å bli ekstremt hypet opp i usa, så jeg tar ting der med en god klype salt.
// TrulsLast edited by Trulsen; 21-02-12, 21:20.Interessert i CNC? Join CNC Norge på Facebook
www.skalamodellflyklubb.noComment
-
compass hode er en av de beste på FBL , eg og Truls køpte våra 6HV samtidig og eg har många flytes med den men har fluggit min Trex500 endå mer den har en compass hode på men ingen problem alls
Goblin 700 : vbar 5,3 pro
Atom 6HV : vbar NEO pro rescue
HD 500 Cell : brain2
DX9Comment
-
"7HV hodet har visst ikke dette problemet da den vertikale armen delvis er av plast som skaper den nødvendige fleksen til å unngå brudd."
Arhennie, på en 450 hadde jeg iallefall ikke vært så veldig redd. Ikke er den så dyr å krasje og heller ikke er det like store krefter i sving som på en 600+
Edit: en annen ting er at ting har en tendens til å bli ekstremt hypet opp i usa, så jeg tar ting der med en god klype salt.
Mulig det holder bedre på 450 pga mindre krefter. Mulig ikke pga tilsvarende mer pinglete mekanikk. Men jeg ser ingen grunn til å vente på noe som for min del ser ut som en dårlig design når den opprinnelige designen er akkurat like god. Eller bedre. Bare mindre hypet og kanskje ikke like kul.
Jeg er fullstendig klar over at ting blir hypet på disse forumene, (ikke bare i USA). Derfor sier jeg studer problemet og gjør deg opp din egen mening. Og ikke sluk alt som blir skrevet og ta alt for god fisk.
Men om du skummer gjennom tråden jeg linket til så ser du det like mange for som mot disse hodene...arhennie
-
Jeg har iallefall lest igjennom hele tråden du lenket til å det er nok mange bedrevitere å mange med generell peiling som skriver i den tråden. Ingen vet noe foreløpig siden oppgraderingene akkurat er sendt ut.
Blir spennende å se.
Jeg har ingen valg siden hodet allerede er bestillt.
Å jeg kommer nok ikke til å ta den i bruk før april, mai tipper jeg.
Så det kan jo være det kommer andre oppgraderinger innen den tid eller at designen holder mål.
Hvem vet.
Med min rolige flyving tror jeg ikke det blir et tema for meg.I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with meComment
-
Jeg leste alt du skrev jo. Det var ikke deg jeg refererte til egentlig. Det jeg prøvde å si var at dette designet er likt både på compass, align og goblin. Men som jeg skrev bare delvis. Forskjellen er at Compass bruker en delrin-rod kontra en alustang fra bladholderen og ned akkurat som du påpeker. Så det er ikke designet i seg selv som er problemet men måten de har løst fleksingen på er forskjellig. Så, inntil Align kommer med sin nye oppgradering ville jeg vært forsiktig med å dømme dette systemet nord og ned. Jeg har troen på det, og det må designerene og ingeniørene som tegner dette også hos de store selskapene som Align.
Det at det "gamle" designet som de aller, aller fleste bruker er bedre er vi nok mest sannsynlig enig om alle sammen. Men enkeltheten samt utseende på disse nye hodene er mye finere og bedre spør du meg. Når det gjelder det med hyping på forumer generelt, her også, så prøver vell vi alle å forsvare det vi selv liker best og mener er best. Ofte uten å ha spesielt stort sammenligningsgrunnlag og der er jeg fæl selv, det må jeg bare innrømme.Interessert i CNC? Join CNC Norge på Facebook
www.skalamodellflyklubb.noComment
-
) For sammenliknet med mange andre er vel netopp Align rimelig slappe med å teste egne produkter godt nok før de slipper de. Men etter noen versjoner pleier det å spille. Og ofte kommer en fiks fra KDE eller tilsvarende også.
arhennie
-
Fikk hodet idag.
Å ved første øyekast ser det veldig fint ut.
Men det var ikke lenge adam var i paradis.
Sukk og dobbeltsukk.
Skruene som fester linken fast i bladgriper er M3x6mm. 2 stk på hver arm.
Når du stikker skruen gjennom link er det ca 2 mm som kommer ut. Det er ca 12 gjenger på hele skruen på 6 mm. Dvs 4 gjenger i inngrep. Galskap.
Dette gikk jo rett til helvette på den ene skruen. Når man skrudde inn skruen føltes det galt å skruen festet seg aldri. Å jada, jeg traff gjengene riktig.
Jeg har et sett rz screwz å fjernet linken å testet hvor lang skrue det egentlig er plass til i bladgriperen.
I ene hullet er det ca 5mm å i det andre 6mm.
Det er ca 2 gjenger pr mm på skrueen. Så i stedet for 4 gjenger får jeg da 10 gjenger i inngrep.
Jeg har sendt mail til fast-lad ang dette.
Håper jeg får en ny arm.
Hvis ikke må jeg prøve å redde den jeg har med lengere skrue.
Har 4 stk rc screwz på M3x10. Disse var ca 1 mm for lange. Må slipe dem ned.
Men det som er gledelig er at disse tålte å bli dratt til. Har nok gjenger i det hullet som ble ødelagt så vil bli ok med rød locktite.
Bytter også ut skruene på den andre bladgriperen.
Her er galskapen i all sin prakt. 2mm av skruene stikker ut. 4 mm gods i linken.
Med nye skruer vil jeg har 5 mm.Last edited by Hansi79; 23-02-12, 09:56.I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with meComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment