Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ice2 80HV Governor mode oppsett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ice2 80HV Governor mode oppsett

    Hei.
    Holder på med siste innstillingene på helikopteret og på Ice2 80HV esc`en, under "Throttle" -> vehicle setup information -> desired head speeds, har jeg lagt inn følgende headspeeds:

    1. 1500 -> use a flat 30% throttle curve for this RPM.
    2. 1600 -> use a flat 70% throttle curve for this RPM.
    3. 1700 -> use a flat 100% throttle curve for this RPM.

    Normalt så er f.eks throttle kurven 90-85-80-85-90. MEN, nå skal jeg legge inn throttle kurve til 30-30-30-30-30 for å få 1500rpm? Og 70-70-70-70-70 for å få 1600rpm....osv? Det er slik jeg forstår det, stemmer det?
    ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

  • #2
    Re: Ice2 80HV Governor mode oppsett

    Det stemmer.
    ---------------------------------------------
    Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
    Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
    Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
    Mikado logo 600 3D Vbar
    Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

    Comment


    • #3
      Det stemmer ja. Men den den første kurven, den du setter i normal, må begynne med 0. Dvs 0-30-30-30-30.
      Så må du kalibrere throttle endepunktene i radioen så de stemmer med de på ESC. Men det har du sikkert kontroll på, bare nevner det hvis ikke...
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #4
        Originally posted by arhennie View Post
        Det stemmer ja. Men den den første kurven, den du setter i normal, må begynne med 0. Dvs 0-30-30-30-30.
        Så må du kalibrere throttle endepunktene i radioen så de stemmer med de på ESC. Men det har du sikkert kontroll på, bare nevner det hvis ikke...
        Mitt neste spørsmål ville være hvordan det skulle være i normal mode, og det fikk jeg jo svar på nå
        Men hva mener du egentlig med å kalibrere throttle endepunktene i radioen så de stemmer med de på ESC?
        ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

        Comment


        • #5
          Re: Ice2 80HV Governor mode oppsett

          Jeg har sluttet med å ha 0 først i normal.
          Er så kjedelig når du flipper opp ned og glemmer idle up først
          Bruker kun throttle hold.
          ---------------------------------------------
          Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
          Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
          Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
          Mikado logo 600 3D Vbar
          Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

          Comment


          • #6
            Originally posted by jonny View Post
            Jeg har sluttet med å ha 0 først i normal.
            Er så kjedelig når du flipper opp ned og glemmer idle up først
            Bruker kun throttle hold.
            Er jo noe å tenke på
            Men i dette tilfellet er det til et skalahelikopter så noe opp-ned blir det neppe så mye av
            ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

            Comment


            • #7
              Ice2 80HV Governor mode oppsett

              Originally posted by jonny View Post
              Jeg har sluttet med å ha 0 først i normal.
              Er så kjedelig når du flipper opp ned og glemmer idle up først
              Bruker kun throttle hold.
              Hm. Hvordan får du esc til å armere hvis du ikke har 0 på lav stikke i normal?
              Kristian Westgård
              Nittedal

              Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


              Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
              — Neil Armstrong

              Comment


              • #8
                Originally posted by jonny View Post
                Jeg har sluttet med å ha 0 først i normal.
                Er så kjedelig når du flipper opp ned og glemmer idle up først
                Bruker kun throttle hold.
                Da får du vel ikke til throttle hold bailout i såfall. Hvis ikke får du ikke armert som Kristian nevner. Så sant du ikke kjører en 4. flightmode for throttle hold. Det er jo mulig om du har en radio som støtter det.

                Men uansett så foretrekker i allefalll jeg å ha 0 først. Har noen nitro modeller også, så mindre sjans for å glemme noe om alle oppsett er like. Har dog glemt å flippe til idle up flere ganger. Har fått noen overraskelser men, bank i bordet, har ikke kræsjet pga det ennå
                arhennie

                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

                Comment


                • #9
                  Originally posted by junior View Post
                  Men hva mener du egentlig med å kalibrere throttle endepunktene i radioen så de stemmer med de på ESC?
                  Noe mer info angående dette?
                  ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by junior View Post
                    Mitt neste spørsmål ville være hvordan det skulle være i normal mode, og det fikk jeg jo svar på nå
                    Men hva mener du egentlig med å kalibrere throttle endepunktene i radioen så de stemmer med de på ESC?
                    Du må muligens justere endepunkter for å få armert esc, samt for å få gitt full gass eventuelt for å fjerne "dødgang" på throttle. Samt at for å treffe disse sonene (off - bailout sone - normal - idle1 - idle2) du setter i governor mode er det viktig at throttle er kalibrert.

                    Når du gjør ESC setup forklart under så fjern bladene for å unngå noen katastrofe.
                    Du kan gjøre det på følgende måte:
                    - Slå på radio med en lineær throttle kurve 0-100
                    - Sett throttle EPA til noe lavt. F.eks +/- 30%
                    - Sett maks throttle stikke og power opp ESC
                    - Juster throttle positiv EPA sakte opp til hører en kvitteringslyd fra ESC
                    - Skyv throttle stikke til min. (Du får en ny kvittering)
                    - Juster throttle negativ EPA sakte opp til hører en kvitteringslyd fra ESC
                    - ESC armerer og du er ferdig kalibrert

                    Skal du benytte bailout funksjon i ESC kan du fortsette som følger:
                    - Huk av for funksjonen i ESC softwaren
                    - Juster throttle hold til en høy verdi. F.eks 40%
                    - Start motor ved å gi throttle eller flippe idle up
                    - Flipp throttle hold. (Motoren vil fortsette å gå)
                    - Juster ned throttle hold verdien i radioen til motor stopper + et par hakk til.
                    - Ferdig. Nå vil motor spole raskt opp igjen i tilfelle du må avbryte en throttle hold.
                    - Vær forsiktig, det gjelder på benken også!!
                    arhennie

                    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                    http://hadelandmfk.no/
                    www.henniehobby.no/arne

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by arhennie View Post
                      Da får du vel ikke til throttle hold bailout i såfall. Hvis ikke får du ikke armert som Kristian nevner. Så sant du ikke kjører en 4. flightmode for throttle hold. Det er jo mulig om du har en radio som støtter det.

                      Men uansett så foretrekker i allefalll jeg å ha 0 først. Har noen nitro modeller også, så mindre sjans for å glemme noe om alle oppsett er like. Har dog glemt å flippe til idle up flere ganger. Har fått noen overraskelser men, bank i bordet, har ikke kræsjet pga det ennå
                      Litt Ot men jeg armer esc ved throttlehold og har en mix på en bryter som øker verdien til throttlehold så jeg får bailout funksjonen til castle.
                      Jeg kombinerer også dette med en funksjon som reduserer hastighet på servo for å få bailout på Esc som ikke støtter det uten å få for brå spoolup.. Kjører bare motor på laveste hastighet for å unngå softstart.

                      Trådstarter: Ta en titt på disse videoene til castle: Castle Creations - Instructional Videos
                      Den du er interesert i er vel nr 2 fra toppen. "Throttle calibration"
                      Last edited by jonny; 23-09-12, 22:29.
                      ---------------------------------------------
                      Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                      Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                      Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                      Mikado logo 600 3D Vbar
                      Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                      Comment


                      • #12
                        Ice2 80HV Governor mode oppsett

                        Viktig - viktig...

                        Hvis du gjør endringer i setup på governor etter at du har satt endepunktene, må du alltid kalibrere throttle på nytt.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by thomas.kjolstad View Post
                          Viktig - viktig...

                          Hvis du gjør endringer i setup på governor etter at du har satt endepunktene, må du alltid kalibrere throttle på nytt.
                          Det stemmer vel ikke. Disse endepunktene endrer seg ikke av at man gjør endringer i setup. Derimot ved oppgradering firmware skal dette gjøres. Samt ved endringer i radioutstyr osv.
                          arhennie

                          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                          http://hadelandmfk.no/
                          www.henniehobby.no/arne

                          Comment


                          • #14
                            Ice2 80HV Governor mode oppsett

                            Originally posted by arhennie View Post
                            Det stemmer vel ikke. Disse endepunktene endrer seg ikke av at man gjør endringer i setup. Derimot ved oppgradering firmware skal dette gjøres. Samt ved endringer i radioutstyr osv.
                            Ved endringer på bailout funksjonen måtte jeg justere endepunktene på nytt da esc ikke armerte. Kanskje ikke på andre endringer som justeringer av gov gain etc. Da må man ikke det.
                            Last edited by thomas.kjolstad; 24-09-12, 09:31.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by thomas.kjolstad View Post
                              Ved endringer på bailout funksjonen måtte jeg justere endepunktene på nytt da esc ikke armerte. Kanskje ikke på andre endringer som justeringer av gov gain etc. Da må man ikke det.
                              Det vil jeg tro var en tilfeldighet, og at det ikke hadde noe med endring på bailout funksjonen å gjøre. Det kan lønne seg å ta et par knepp ekstra etter kvitteringstonen så du kommer godt nok innenfor. Jeg har opplevd det samme, men uten å ha vært innom SW og gjort endringer. Det der tror jeg kommer av toleranser på signalene i radiosystemet og/eller ESC.
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment

                              Working...
                              X