Announcement

Collapse
No announcement yet.

T-Rex 450 se halen vandrer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Kommer helt an på verdi på ordren og hvor fort det skal komme, har betalt alt fra rundt $ 8 for små airmailsendinger til opp mot $ 100,- for et helikit med ekstra ting som EMS.

    Send en mail til Elefun og spør, kan godt være de har disse tingene på vei inn. Husk de kjøper i litt større kvanta og for å ha hyggelige priser til oss så kommer det neppe med kurer, dvs DHL/Postens EMS eller lignende, men antagelig med båt hvilket vil si at det tar 3-4 uker minst fra tingene er tilgjengelig på Taiwan til de er det her.

    Drevoverføring, tenker du på den som kommer til halen?
    Den er ikke ute på markedet enda men fortsatt bare til testing.

    Comment


    • #17
      http://www.helikraft.com/ALIGN+RC/Al...HS1218-01.html

      Dette er dreve dere etterlyser. synd at jeg ikke leste svarene deres før jeg bestilte deler fra Helikraft i gar for da skulle jeg ha bestilt med det dreve å men det for bli med neste gang.
      Når jeg bestiler fra Helikraft bruker jeg altid EMS da er det her på en uke. Det tar flest dager med posten her i norge.
      Jeg har kjøpt orginale natt blader fra Helikraft men har ikke fåt prøvd dem.
      Amund Gårdhammer
      www.ringerikemfk.com

      Comment


      • #18
        Det finnes 2 drev, et hvitt som linken viser + et blått, husker ikke om det er annen forskjell en fargen. Mulig utvekslingen er ulik ettersom det fantes 2 av den gamle typen så set til å få rett antall tenner.

        Ellers er nattriggen min ferdig og skal testes en kveld snart, har bestilt lengre cold light string så det er mulig jeg henger på mer.

        Skal se om jeg kan få tatt et bilde med rotoren igang så bladene syns bedre.
        Attached Files

        Comment


        • #19
          Lækkert Tintin! Limer du cold light slangen på canopy?

          Har vel sporet litt ut av topic her nå
          Har bestilt cold light driver og lysende orginale Allign 325 CF blader nå. Bruker du separat, eller hovedbatteriet til å drive lysene? Har flere små 2C lipo som jeg kunne ha brukt, men det er som kjent ikke så god plass i en 450..

          På nettshoppen til Allign fikk jeg forresten melding om at det ikke var mulig å få tilsendt varer til Norge
          -=-Trondheim Mfk-=-
          * Raptor 50 Titan (SE)
          * T-Rex 450SE
          * E-Sky CP2 (Solgt)
          * Vortex
          * E-Starter
          * Slow Stick
          * Spektrum DX7

          No helicopters were harmed in the creation of this post

          Comment


          • #20
            Noen som har prøvd dette forresten? Er det mulig å bruke dette drevet sammen med det vanlige blå haledrevet?

            http://www.rchover.com/inc/sdetail/31729
            -=-Trondheim Mfk-=-
            * Raptor 50 Titan (SE)
            * T-Rex 450SE
            * E-Sky CP2 (Solgt)
            * Vortex
            * E-Starter
            * Slow Stick
            * Spektrum DX7

            No helicopters were harmed in the creation of this post

            Comment


            • #21
              Ja en smule OT, men et siste OT svar. Jeg har stripset den fast. Så langt har jeg brukt rx batteriet fra 600n men har bestilt meg et par små 450 mah lipoer som jeg skal bruke til dette. Rundt 700 mah skal holde til 4 timers lys med 2 x 1.5 meter. her har jeg brukt 2x1 m og jeg flyr aldri i 4 timer i strekk...

              Det stemmer netshopen til Align er kun for Taiwan....

              Strutings - du har sett prisen på det der ????

              Comment


              • #22
                Jeg har flyttet OT-diskusjonen hit
                Flyttet: Diverse deler til T-rex 450 - (MFN) ModellflyNytt.no
                -=-Trondheim Mfk-=-
                * Raptor 50 Titan (SE)
                * T-Rex 450SE
                * E-Sky CP2 (Solgt)
                * Vortex
                * E-Starter
                * Slow Stick
                * Spektrum DX7

                No helicopters were harmed in the creation of this post

                Comment


                • #23
                  Nå har jeg montert HS 1200 men det var slark i den å. Satte på karbonblader bak og Flytet servoen til v.side av bomen for å få bedere plas i koforten.
                  Servohjule er på 7,5mm hadde ikke 5mm
                  Prøve fly det men halen sto ikke stile, justerte ned gain til 60% i radio noe jeg rengner med er 11gain i heding hold da sto den rolig.
                  I normal rate satte jeg til 35% på Radio 27gain

                  Justerte Servoen på Halen i normal til den sto rolig

                  Skal prøve meg litt mere fram på Gain justeringen å se på resultate men det jeg hadde som problem måtte være for høg gain og forlite kunskap om justeringen av gain på kanal 7.
                  En stor takk til Tintin for en bra forklaring

                  Glemte bort tiden på det første batterie så når jeg skulle til å lande kuttet regulatoren ned , da putet laderen på 1745mAh på et 2170mAh bateri er det formye utak av baterie? 80% blir 1736mAh burde holde meg under det
                  Satte taimeren på 5min. Da regulerte ikke regulatoren strømen lader det batterie nå så da får jeg se hvor mye laderen putter på. Den puttet inn 989mAh
                  Last edited by amundrg; 13-01-07, 13:14.
                  Amund Gårdhammer
                  www.ringerikemfk.com

                  Comment


                  • #24
                    Lurer litt på Programeringen av Regulatoren en 35amp til Aligin
                    Jeg programerte min slik men er ikke helt sikker på om det er riktig
                    Brake satte jeg til Low
                    Electronic Timing satte jeg til Middle men er ikke sikker på dene
                    Battery Protection satte jeg til Low
                    Aircraft satte jeg til Høg helikopter 2(soft start+Governor mode)
                    Throttle response speed satte jeg til Lav men er ikke sikker

                    Hvilken Programering anbefaler dere?
                    Amund Gårdhammer
                    www.ringerikemfk.com

                    Comment


                    • #25
                      Brake skal være off. Brake brukes bare til seilfly med klapppropell, du vil definitivt ikke at rotoren skal bremses.
                      Mid timing er rett.
                      Om du setter battery protection til low så må du absolutt ikke fly til denne slår inn. På de nyeste escene så er høyeste setting 3.2 volt, neste er 2.9 så jeg antar den siste er 2.6. Abs min for lipo er 3 volt.
                      På de nyeste så pulses kraften når den når settingen, på neste trinn kuttes strømmen. Står den på high så pulser den når batteriet når 3.2 og kutter på 2.9 volt.
                      Om du er fersk og ikke har lipoalarm så hadde jeg satt den til high men brukt timer til å sørge for at du slutter å fly før den slår inn.
                      Governor funksjonen på Align escene har ikke verdens beste rykte. Om du ikke flyr i idle så hadde jeg ikke brukt denne. Det går etter sigende noe mer strøm ved bruk av governorfunksjonen på disse.
                      Du bør bruke high thr response.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by amundrg
                        Aircraft satte jeg til Høg helikopter 2(soft start+Governor mode)
                        Har du prøvd å fly uten governor mode? Jeg har lest om tilfeller der den har gitt tail-wag,
                        Nils

                        Comment


                        • #27
                          Takker for svar
                          Da får jeg programere den omm på Airkraft til helikoter1 og Throtle response speed til quick speed
                          Gamelt oppsett:1-2-1-3-1
                          Nytt oppsett :1-2-1-2-3
                          Jeg flyr den i idel men da setter jeg flatt throtle kurve til 100
                          Bruker normal når jeg letter og lander
                          Amund Gårdhammer
                          www.ringerikemfk.com

                          Comment


                          • #28
                            Hvar ute å prøvde T-Rexen med den nye programeringen av esc.
                            Det fungerte beddere uten governor og med raskere throtel speed.
                            Nå fikk jeg 2150 på rotoren med 11 tener.

                            Prøvde meg litt fram med throtel justering satte idel 1 til 80% men det vart forlavt så den setter jeg til 100% som jeg har idel 2
                            Normal kurven er rett men den skal jeg sette brattere i fra mitten av stika da jeg har 0 pitc på senter stikke.

                            Har flyd med 20% expo men satte den til 0% på idel 2 syntes den var helt fin å fly uten expo.
                            T-Rexen er stødig i luften, flyr uten flaybarvekter

                            Leger med noen bilder fra Fylgingen hjemme i dag jeg med T-Rex 450 se og sønen min med sitt dragonfly expres 2 kanaler
                            Attached Files
                            Last edited by amundrg; 14-01-07, 15:23.
                            Amund Gårdhammer
                            www.ringerikemfk.com

                            Comment

                            Working...
                            X