Announcement

Collapse
No announcement yet.

Utrolige priser på stormodeller: Denne uken kun 3.990 for Yak 54 50CC ARF CF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Utrolige priser på stormodeller: Denne uken kun 3.990 for Yak 54 50CC ARF CF

    Sjekk detaljene her: Yak 54 50CC ARF CF - ThrottleStore.Com

    TS-teamet.

  • #2
    Regner med at dette er pilot sett siden det er det som er avbildet?.
    Terje syvertsen
    www.ModumModellSportklubb.com
    3dhs edge mintor 38
    C-arf edge dle 111 v3.
    C-ARF extra 330l da 100.

    Comment


    • #3
      Specs er hvertfall sakset rett fra pilot-rc.com, så kan tyde på det.

      Edit: linket til feil modell. Les under.
      Last edited by Jostein; 19-08-11, 16:46.
      Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

      Comment


      • #4
        Originally posted by Jostein View Post
        Specs er hvertfall sakset rett fra pilot-rc.com, så kan tyde på det.
        Elefun selger den for 4225,- Pilot-RC Yak54 30% :: 03 Blue Flame Alu - elefun.no - Radiostyrt hobby
        Så veldig mye billigere er den ikke hos TS.
        Elefun skal ha kr 5200,- for CF versjonen. Det er Alu versjonen du linker til.
        Pilot-RC Yak54 30% :: 03 Blue Flame CF - elefun.no - Radiostyrt hobby

        Dessuten synes jeg at du som moderator, kan spare deg for halvspydige prissammenligninger. Eller i det minste gjøre skikkelig research først.
        Last edited by havard.j; 19-08-11, 14:28.
        EF 60" Edge. Torque.
        EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
        3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
        CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
        Multiplex FunCub XL on floats.
        Jeti DS-16

        Comment


        • #5
          Har visst vært litt kjapp der ja. Beklager.

          Hva du mener med halvspydige prissammenligninger skjønner jeg ikke helt. Hadde prisen vært den jeg trodde, så ville det vært greit for folk å bli opplyst om det.


          ---
          - Sent from my iPhone using Tapatalk
          Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

          Comment


          • #6
            Hvorfor skriver ikke TS produsentnavn på modellene de selger?

            Comment


            • #7
              Originally posted by tahustvedt View Post
              Hvorfor skriver ikke TS produsentnavn på modellene de selger?
              har sendt en mail til TS om dette er pilot fabrikat.legger ut info så fort jeg hører noe.
              Terje syvertsen
              www.ModumModellSportklubb.com
              3dhs edge mintor 38
              C-arf edge dle 111 v3.
              C-ARF extra 330l da 100.

              Comment


              • #8
                Originally posted by syver View Post
                har sendt en mail til TS om dette er pilot fabrikat.legger ut info så fort jeg hører noe.
                Jeg synes du ødelegger våre gode tradisjoner for synsing, ved å hente inn fakta på den måten! Hva skal vi snakke om da?
                Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                Steinar B Johansen
                Lillehammer mfk

                Comment


                • #9
                  Her antyder de litt ang. produsent.
                  (MFN) ModellflyNytt.no
                  EF 60" Edge. Torque.
                  EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                  3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                  CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                  Multiplex FunCub XL on floats.
                  Jeti DS-16

                  Comment


                  • #10
                    PilotRC produserer ikke fly

                    PilotRC er en forhandler/distributør som får sine fly produsert hos en kinesisk produsent og satt sitt eget navn på dem, såkalt OEM produksjon.

                    I og med at vi fysisk er tilstede i Kina har vi kommet i kontakt med den samme produsenten. Vi kunne fått merket våre fly Throttlestore.com, men har valgt å selge dem "navnløse". Vi regner med at alle er i stand til å se hvilke modeller dette er. De er helt like og produsert samme sted som PilotRCs. Men i og med vi kjøper dem direkte fra produsenten, og ikke via Pilot, kutter vi et ledd og er dermed billigere.

                    Generelt skriver vi ikke produsentnavn fordi det stort sett bare er tull. Så godt som ingen av "merkevarene" produserer noe som helst lengre. 90% av markedet er asiatisk OEM produksjon. De reelle produsentene og produktutviklerne har den gjengse RC entusiast faktisk aldri hørt om...

                    Og bare slik at den diskusjonen er drept i utgangspunktet: Rettighetene til flyene, schemaene, og produktutviklingen er kinesisk.

                    Kortene om hvem som faktisk produserer hva for hvem er informasjon vi ikke vil dele da dette er konkurransesensitiv informasjon. Vi legger som sagt mye vekt på å være i Kina, besøke produsentene selv, osv. Det vi finner ut slik gjør oss mer konkurransedyktig. Og det vi finner ut holder vi derfor selvsagt for oss selv. Det er også veldig vanskelig å vite noe om hvem som snakker sant eller ikke i Kina. Det er helt sikker mange kinesere som vil hevde at nettop de produserer for PilotRC. For å være sikker må en besøke dem...

                    TS-teamet.

                    Comment


                    • #11
                      Jeg trodde at de store anerkjente merkene som feks Pilot,Extreme Flight,Bill Hempel osv var med å utvikle/konstruere sine modeller,
                      men fikk dem laget i Kina etter sine spesifikasjoner.
                      Bruker mest Parafin for tiden.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by ThrottleStore.Com View Post
                        PilotRC er en forhandler/distributør som får sine fly produsert hos en kinesisk produsent og satt sitt eget navn på dem, såkalt OEM produksjon.

                        I og med at vi fysisk er tilstede i Kina har vi kommet i kontakt med den samme produsenten. Vi kunne fått merket våre fly Throttlestore.com, men har valgt å selge dem "navnløse". Vi regner med at alle er i stand til å se hvilke modeller dette er. De er helt like og produsert samme sted som PilotRCs. Men i og med vi kjøper dem direkte fra produsenten, og ikke via Pilot, kutter vi et ledd og er dermed billigere.

                        Generelt skriver vi ikke produsentnavn fordi det stort sett bare er tull. Så godt som ingen av "merkevarene" produserer noe som helst lengre. 90% av markedet er asiatisk OEM produksjon. De reelle produsentene og produktutviklerne har den gjengse RC entusiast faktisk aldri hørt om...

                        Og bare slik at den diskusjonen er drept i utgangspunktet: Rettighetene til flyene, schemaene, og produktutviklingen er kinesisk.

                        Kortene om hvem som faktisk produserer hva for hvem er informasjon vi ikke vil dele da dette er konkurransesensitiv informasjon. Vi legger som sagt mye vekt på å være i Kina, besøke produsentene selv, osv. Det vi finner ut slik gjør oss mer konkurransedyktig. Og det vi finner ut holder vi derfor selvsagt for oss selv. Det er også veldig vanskelig å vite noe om hvem som snakker sant eller ikke i Kina. Det er helt sikker mange kinesere som vil hevde at nettop de produserer for PilotRC. For å være sikker må en besøke dem...

                        TS-teamet.
                        Det er mottatt, men jeg syns ikke det bare er tull. Jeg kjøper vanligvis ikke fly uten at jeg har fått et inntrykk av kvaliteten fra andre brukere, og når det ikke står noe om leverandør blir jeg skeptisk til om det faktisk er samme fly som jeg har lest om, nettopp fordi det er mye kopiering i Kina.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Snaprollman View Post
                          Jeg trodde at de store anerkjente merkene som feks Pilot,Extreme Flight,Bill Hempel osv var med å utvikle/konstruere sine modeller,
                          men fikk dem laget i Kina etter sine spesifikasjoner.
                          Det du sier her er korrekt. På samme måte som vi har deltatt veldig aktivt i utvikling bl.a. E-domodel sine modeller, er nok PilotRC inne og deltar aktivt i forhold utvikling av disse modellene. Men selv om vi har jobbet tett med E-do, selger de sine modeller til andre forhandlere/distributører enn oss. Slik er det nok med denne fabrikken også.

                          Noen vestlige distributerer sikrer seg rettigheter på sine egenutviklede ting, men kineserne blir mer og mer profesjonelle og sørger for å ha rettigheter til sine enge ting, samtidig som de suger det de kan ut av sånne som oss Men en må heller ikke undervurdere kineserne selv. Mange VELDIG flinke og utvikler fantastiske modeller selv. Denne fabrikken har f.eks. virkelig imponert oss!

                          Bill Hempel tar seg betalt for å bruke hans navn. Han "utvikler" i liten grad. Han tester og gir tilbakemeldinger, og godkjenner modellene før de får hans navn.

                          Av de kjente merkene, f.eks. Hangar 9, Protech, Great Planes, MPM, JPerkins, Kyoshio, +++ bruker alle nesten utelukkende OEM. Omtrent kun asiatene selv produserer noe under eget navn, som f.eks. ThunderTiger.

                          Slik er verden blitt...

                          TS-teamet.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by tahustvedt View Post
                            Det er mottatt, men jeg syns ikke det bare er tull. Jeg kjøper vanligvis ikke fly uten at jeg har fått et inntrykk av kvaliteten fra andre brukere, og når det ikke står noe om leverandør blir jeg skeptisk til om det faktisk er samme fly som jeg har lest om, nettopp fordi det er mye kopiering i Kina.
                            Det er heller ikke vanskelig å kopiere et merke, om det var poenget. Et merke betyr ingenting sånn sett... De som kopierer kopierer lett dette og

                            Vi mener vi er mer ærlige om vi ikke merker dem.

                            Du som kjøper må enkelt og greit vurdere kvaliteten. Og i Norge gjelder garantier, angrerett og forbrukerkjøpslov...
                            Last edited by ThrottleStore.Com; 20-08-11, 14:47.

                            Comment


                            • #15
                              Pilot-RC lager ikke tingene sine selv. Nei vel : Bezoek pilot-rc fabriek China - Modelbouwforum.nl

                              Comment

                              Working...
                              X