Announcement

Collapse
No announcement yet.

Utrolige priser på stormodeller: Denne uken kun 3.990 for Yak 54 50CC ARF CF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    En annen ting er att ser man på forhandler listen hos pilot-rc så står kun Elefun oppført i norge. men er jo flere som selger pilot-rc i norge. fordi elefun oppererer vel som en importør og selger videre til forhandlere.

    Ikke att jeg mener det har noe med saken med TS og gjøre. men att man ikke skal se seg blind på forhandler listene til produsentene
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #32
      TS har ved flere anledninger vist kreativ markedsføring, vi som forbrukere må være våkne, ellers blir man lurt. Når det er sagt, jeg kan godt handle fra TS, men gjør mine undersøkelser før jeg trykker "kjøp" knappen.

      Forholdsvis useriøst er det, når man er skråsikker og bastant i sine uttalelser.

      Viggo
      Last edited by Viggkri2; 18-09-11, 22:16.

      Comment


      • #33
        Det ser ut til at vi er lurt ja...

        Vi ba Isa, vår dame i Kina, finne ut av dette fredag. Tidligere i dag fikk vi tilbakemelding, men har ikke rukket å legge ut noe før nå.

        "På skiltet på et avbildene står det på kinesisk : Zhongshan pilot model aircraft Co., Ltd.
        Detteer fabrikken som nå produserer Pilot-RC modeller. Eieren av fabrikken erkinesisk.

        Denfabrikken vi kjøper av, produserte Pilot-RC sine modeller tidligere, førPilot-RC (Tony) flyttet produksjonen til fabrikken på bildene.

        Detden fabrikken vi kjøper fra sier er at måten Pilot-RC og de produserermodellene på er utviklet på "vår" fabrikk.

        Desier også at de har utbedret noen svakheter på modellene i ettertid slik atvåre modeller skal være minst så bra som Pilot-RC sine.

        Såder er ikke noe eierrettigheter til denne måten å produsere modeller på. Hellerikke fargeskjemaene."

        Det er tilbakemeldingen fra Kina. Vi er litt usikre på hva vi skal tro opp i alt dette, utover at vi selv har sammenlignet et Sbach 50CC kit fra Pilot RC med et av våre, og vi klarer ikke å se noen som helst forskjell på dem. I tillegg har vi tilbakemelding fra en kunde som har sammenlignet en Sbach 50CC fra Pilot med en fra Gold Wing, og han klarte ikke å se noen forskjell på disse.

        At kinesere er svært flinke til å kopiere hverandre er hevet over enhver tvil, og hva eller hvem en skal tro er ikke godt å si. Det eneste vi er i stand til med 100% sikkerhet er å vurdere kvaliteten på kitene våre. De står ikke tilbake for noe og tilbakemeldingene er kanon.


        TS Teamet


        Comment


        • #34
          Originally posted by ThrottleStore.Com View Post
          I tillegg har vi tilbakemelding fra en kunde som har sammenlignet en Sbach 50CC fra Pilot med en fra Gold Wing, og han klarte ikke å se noen forskjell på disse.
          Nå farer dere med skrøner. Det er mange forskjeller på Gold Wing og Pilot sin Sbach 342. Vi kan begynne med cowling. Pilot sin har mye mer forseggjort finish. På Pilot sin passer en DLE-55 inni cowlingen. På Gold Wing må det skjæres ut mye. Firewall på Pilot sin er løs. Denne er limt på Gold Wing. Cowl ringen på Pilot ligger helt i kanten på cowlingen. På Gold Wing ligger den 8mm innenfor kanten, slik at cowlingen ligger utenpå kroppen. På Pilot ligger servoene til høyderorene i kroppen. På Gold Wing står de i stabbene. Pilot har avtagbart sideror. Det har ikke Gold Wing.
          Flere forskjeller finnes sikkert.

          Synes dere raskt mister troverdighet her.
          Jan Fredrik Bjordal
          www.JetsOfBergen.no

          This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

          Comment


          • #35
            Som sagt...

            ...sammenligningen mellom Pilot og Gold Wing har vi ikke gjort selv. Husk også at kineserne utvikler produktene sine hele tiden, og at det kan være forskjeller fra utgave til utgave.

            Forøvrig har vi nå en dialog direkte med Pilot for å få verifisert eller avkreftet historien til vår leverandør, om der har vært et samarbeid eller ikke. Pga. tidsforskjellen tar gjerne slikt noen dager, men vi finner nok ut av det. Worst case besøker vi dem neste uke, da vår farende fant er i Kina.

            Skjønner at vår troverdighet her er noe tynnslitt etter mitt første innlegg, det var basert på delvis misforståelser og svært letthendt omgang med fakta. Det var en god beskrivelse av markedet generelt, men direkte feil i dette tilfellet. Det aller aller meste av på RC markedet er OEM produksjon, men altså ikke i tilfellet Pilot. Undertegnede levde i den vilfarelse at Pilot RC var amerikansk. My bad.

            Vi var og helt sikre på at våre modeller var produsert samme sted som Pilots helt til i går.

            Som sagt vi finner ut av det og har en god tone med Tony hos Pilot RC.

            OC

            Comment


            • #36
              Originally posted by ThrottleStore.Com View Post

              Det er ingen tvil om at modellene er laget på nøyaktig samme fabrikk - de er 100% like både Pilot RC modeller og Goldwing modeller vi har sammenlignet med - så lurt er vi ikke!
              Her står det klart og tydelig at DERE har sammenlignet flyene. Ikke noen kunde.
              Jan Fredrik Bjordal
              www.JetsOfBergen.no

              This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

              Comment


              • #37
                jæjæ.. roe litt ned nå... avvent heller resultatet av diskusjonen TS vs PRC
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #38
                  Nå har vel ikke dette noe med hva TS og PRC kommer frem til.

                  Man må kunne kalle en spade for en spade.
                  Jeg vet ikke hvilken kobling modellflynytt og TS har, men den er kanskje ikke helt sunn....

                  Viggo

                  Comment


                  • #39
                    Det du insinuerer nå kan du bare hoppe og dr*** i. Enkelte observante lesere har sikkert
                    fått med seg at jeg ikke alltid er så grusomt fornøyd med TS jeg heller...
                    Men forventer jeg respekt av andre, så må jeg yte det også.

                    Jeg liker ikke at folk som ligger nede blir sparka, derfor en aldri så liten ytring om å roe ned.
                    Tom I. Arntsen

                    Comment


                    • #40
                      For min del er det likegyldig hvem som har laget modellene. Det som er intresant er hvilken kvalitet de har og hvor mye jeg må betale for en modell. I så måte hadde det vært artig om noen som har en slik model kunne komentere den saken.

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by xilian View Post
                        Det du insinuerer nå kan du bare hoppe og dr*** i. Enkelte observante lesere har sikkert
                        fått med seg at jeg ikke alltid er så grusomt fornøyd med TS jeg heller...
                        Men forventer jeg respekt av andre, så må jeg yte det også.

                        Jeg liker ikke at folk som ligger nede blir sparka, derfor en aldri så liten ytring om å roe ned.
                        Jeg er en observant leser....
                        men da har du ihvertfall oppklart det.

                        Viggo

                        Comment


                        • #42
                          Uten å mene noe om TS og akkurat denne saken, må jeg nok si at Kina kan være mer enn liten utfordring for oss langneser som vi kalles der borte.

                          Jeg var involvert i noe produksjon der borte. I lang tid trodde vi at vår kontakt (som vi kjente godt) skulle stå for alt. Da jeg kom meg bortover stemte ikke det helt. Han hadde satt bort hele greia til noen andre. De var forsåvidt OK, og varene kom som avtalt. Men - regninga kom fra noen vi ikke hadde hørt om. Det viste seg at firmaet som gjorde jobben ikke hadde eksportlisens fra myndighetene, men de hadde jo en venn på lur i et annet firma. Han ordnet med lisensen. Ble litt vrient en stund da vår hjemlige partner plutselig fikk enda et ukjent navn å forholde seg til, men det løste seg. Så gikk det noen måneder, og en lang sommer, og plutselig var vårt produkt til salgs på nettet med nytt navn. Kineseren forsto ingen ting...

                          Det er jo mange her som handler fra Kina. Selv om man ikke har tenkt å skalere opp til næring, er det moro å lese litt om dem som har brent lanken en gang eller to.

                          Nå får man Tim Clissolds "Mr. China" for 99,-. Det er den verdt. Underholdningsverdien er stor.
                          Mr. China - Tim Clissold » Bokkilden

                          Comment


                          • #43
                            Modellene er 100% lik Pilot RC

                            Vi har nå detaljsammenlignet Sbach 50CC fra Pilot og vår. De er så like at Pilot har et forklaringsproblem. Absolutt alt er likt. Eneste forskjell er at Pilot RC merking mangler.

                            Emballasjen er lik, stempelet på emballasjen er lik, pakkingen er lik, alle deler er skjært fra samme cad tegning. Alle deler har laserbrent et delenummer som er eksakt likt. Dette er ingen kopi, det er skjært fra akkurat samme tegning.

                            Så enten driver Pilot OEM produksjon og vil ikke innrømme det, eller så stemmer forklaringen til vår fabrikk. De hevder å ha produsert for Pilot RC tidligere før Tony og Elvis flyttet produksjonen til sin nye fabrikk.

                            Vi har konfrontert Pilot RC med dette, så får vi se hva de svarer...

                            TS Teamet.

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by ThrottleStore.Com View Post
                              Vi har nå detaljsammenlignet Sbach 50CC fra Pilot og vår. De er så like at Pilot har et forklaringsproblem. Absolutt alt er likt. Eneste forskjell er at Pilot RC merking mangler.

                              Emballasjen er lik, stempelet på emballasjen er lik, pakkingen er lik, alle deler er skjært fra samme cad tegning. Alle deler har laserbrent et delenummer som er eksakt likt. Dette er ingen kopi, det er skjært fra akkurat samme tegning.

                              Så enten driver Pilot OEM produksjon og vil ikke innrømme det, eller så stemmer forklaringen til vår fabrikk. De hevder å ha produsert for Pilot RC tidligere før Tony og Elvis flyttet produksjonen til sin nye fabrikk.

                              Vi har konfrontert Pilot RC med dette, så får vi se hva de svarer...

                              TS Teamet.
                              Er det mulig dere har køpt Fly med B-kvalitet som pilot ikke vill vedkjenne seg eller har kondemnert ????????
                              Last edited by xxl; 20-09-11, 17:14.
                              BOOMA Intelliswitch

                              Odd A Eriksen

                              Comment


                              • #45
                                At fabrikken "deres" har produsert for Pilot RC tidligere, gir ikke Throttlestore rett eller lov til å bruke Pilot RC sitt merkevarenavn på modellene, fordi de ser lik ut...
                                Jan Fredrik Bjordal
                                www.JetsOfBergen.no

                                This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

                                Comment

                                Working...
                                X