Announcement

Collapse
No announcement yet.

GP-61 og GP-123

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da hadde nok det stått her
    Ække lørdag enda...........

    Comment


    • LoL..
      Men det er det nå. Med storm i kasta. Glad jeg ikke la opp til noe flyving denne helga
      Terje Egeberg
      "Opp ska det og det får bare virke"


      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
      3DHS slick 89" EME 60.
      3DHS Slick 71"

      Comment


      • Pyser! Jeg pakker for en tur til Jarlsberg, blåser jo bare "litt"...
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • Jeg kommer. Endelig fått fri, så da skal jeg ut uansett
          Helikopter:
          T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
          Radio
          Spektrum dx 18

          Comment


          • Nice! Jeg er jo som vanlig forsinka men er der vel rundt 12 tenker jeg hehe.. chill Lørdags morgen zzz..
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • Skal sjekke når jeg kommer hjem

              Comment


              • Motorer har kommet. Men får ikke hentet dem ut før mandag kveld

                Comment


                • Det er bare gasser'n som skal flyttes over? Ikke reedhus.

                  Edit.
                  Ser bilder på FG, fant ut av det.
                  Last edited by Tertitten; 16-03-14, 20:41.
                  Terje Egeberg
                  "Opp ska det og det får bare virke"


                  38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                  40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                  35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                  3DHS slick 89" EME 60.
                  3DHS Slick 71"

                  Comment


                  • Bare gasser og tenningsanlegg

                    Comment


                    • Da var motor ferdig montert og første oppstart gjennomført. Blei vel den første på V2`n i Norge
                      Det var litt plunder å få i gang bensintillførsel, måtte faktisk ta opp gasser for å få i gang pumpa, men fiksa det greit.
                      Den startet veldig kjapt og greit når bensintilførselen var i gang. Gikk skjeldent fint med tanke på vibrasjon på første oppstarten.
                      Blir flyving så snart det blir vær.

                      Her er en liten snutt på 2 oppstarten. Gikk vel omtrent 2 min på første.

                      Terje Egeberg
                      "Opp ska det og det får bare virke"


                      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                      3DHS slick 89" EME 60.
                      3DHS Slick 71"

                      Comment


                      • 3 turer i dag. Funker bra, men ikke rått. Stusser litt på rpm i forhold til hva som jeg leser på FG. Jeg bruker 28x10 exoar Carbon. Den er normalt lettdreven og ligger som regel ett par 100 over mange andre. Jeg fikk 6500 på siste oppstart. Leser at dem får 6800 på 29x9 ut av esken med std bråkepotter. Jeg har JMB .
                        Har vel skrudd inn ca 10 min på h nåla, men er nok fortsatt litt rik. Men ellers funker den. Bra drag ut av hover vertfall, lettstartet og den går jevnt og stabilt. Kommer til å begynne å tyne litt inn i morgen, men greit den får litt extra i starten vertfall.
                        Ellers så var det sånn passe flyvær, så ikke helt rett feeling. Håp om bedre vær i morgen.
                        Terje Egeberg
                        "Opp ska det og det får bare virke"


                        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                        3DHS slick 89" EME 60.
                        3DHS Slick 71"

                        Comment


                        • ble noen turer i dag. Totalt ca 5 liter mellom nå. Har skrudd inn noe nå. Måtte litt ut igjen på L nåla etter å skrudd inn litt for mye.
                          Målte 6600 rpm på siste turen. Totalt sett funker den greit, starter lett og bra respons til å være ny motor.
                          Men litt skuffende at jeg ble fradratt ut av hoover av en 3w 106 som attpåtil fløy med en 3 blader
                          Ikke helt like modeller så ikke helt reelt, men var jo en som håverte litt rundt dette
                          Vi får se når den, forhåpentligvis, har løsne litt ettervert. Blir å bytte til 28x12 neste gang. Tok proppen på siste landinga. Tullete å skulle ta harrierlanding men såpass lite bakkeklaring som det er på denne modellen.
                          Terje Egeberg
                          "Opp ska det og det får bare virke"


                          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                          3DHS slick 89" EME 60.
                          3DHS Slick 71"

                          Comment


                          • Da er saken ganske enkel. Få på andre potter. Ferdig.
                            Men syns kanskje dere forlanger litt mye på en eskeny motor også. Skal helst ikke kjøre dem magre.

                            Visst den går dårligere enn en 106 med 3blader, da er det noe galt. Men ikke skyld på motor

                            Du får sjekke headerlengdene dine og bytte potter. For her er det ikke mangel på effekt visst alt rundt er som det skal. Så ufin skal jeg være
                            Last edited by anders e; 23-03-14, 18:05.

                            Comment


                            • Kjører den ikke mager. Om du hadde sett hvordan den ser ut under flykroppen, så hadde du sett at den ikke akkurat er mager.
                              Er veldi forsiktig med for lite i innkjøringen. Kjører den overhode ikke hardt heller. 3% olje også.
                              Prøver å være objektiv. Og jeg sa jo at vi får vente å se til den har løsnet.
                              Kan den ikke brukes med JMB Potter? Hva mener du headerlengden skal være?
                              Last edited by Tertitten; 25-04-14, 20:48.
                              Terje Egeberg
                              "Opp ska det og det får bare virke"


                              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                              3DHS slick 89" EME 60.
                              3DHS Slick 71"

                              Comment


                              • Joda, kan helt sikkert brukes med jmb, men om den yter så dårlig som du sier så må det være pottene eller headerlengene som er feil. Fra 11-12,5'' lange headere bør være bra.

                                Ja, selvfølgelig bra å være objektiv, men det høres heller ut som en motor du ikke er fornøyd med. Men spiller ingen rolle det. Jeg er nok ikke helt på nett nå........sliter med store smerter i skulder

                                Men den løsner ikke så mye at den plutselig drar den 106'n, så noe galt er det........antagelig med eksos. Men det er min mening.

                                PS; Det er bare å kjøre hardt.

                                Comment

                                Working...
                                X