Announcement

Collapse
No announcement yet.

GP-61 og GP-123

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har da ikke sagt at jeg ikke var fornøyd? Men nok om det, ferdig.

    Headerlengde er 30cm, måtte ut å måle skal nokk ikke henge deg så mye opp i det med 3w vs. GP. Om du husker da vi var på holmen,så virka jo yaken litt "tung", kan trøste deg med att den går bedre nå enn med Gamle DLE v1. Derfor skrev jeg det om ulike modeller også.
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

    Comment


    • Ikke bry deg om måten jeg skrev på. Er ikke helt i form......har hatt i meg sterke saker
      Men alt ordner seg serru.........enten det er motor eller kropp

      Comment


      • Fint med objektive vurderinger og erfaringer ved bruk av disse! Fikk luftet 176'n idag, veldig fornøyd!

        Endog, blåste katter idag og da merkes det ekstra godt at 30x13evo gir litt for liten effekt ved full throttle.

        32x10 testet jeg tidligere, bra effekt men litt tregere spoolup samt støy fra indre helv.

        31x12evo er på vei og vil nok funke fint som en mellomting av disse.

        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • Når kan jeg forvente å ha den nye motoren på plass?

          Comment


          • Vet ikke
            To av garanti-motorene sitterfast i tollen. Dem tror ikke på at jeg ikke har betalt for dem og syns det er gøy å krangle
            Håper å få sendt den til deg før helgen.

            Comment


            • GB Extra330SC med GP61+KS1060 pipe sist helg en småsen Søndag. CG begynner å hjelpe på modellen etter nok et par blylodd forann samt *kremt* at jeg fjernet et blylodd som hadde falt av helt i front av cowl og satt seg fast helt lengst bak i halen..

              Fin motor, god respons - endog i en såpass stor modell med endel bly i front så er det litt begrenset med vertikal power. Men foreløpig godt fornøyd!

              Ps. et godt tips på denne er at den ofte ikke vil ha choke etter å først ha vært startet tidligere på dagen, fort gjort å drukne den.

              Fint anlegg på Jarlsberg, men #"%$"#!()!# sol!!



              Ellers så fikk jeg et problem med GP123`n nå rett før jeg skulle ha remaiden på denne sist helg. Skulle bare skru av propell for å få på cowl før turen da plutselig boltene i hub var veldig trege! På turen ut knakk 4 av disse i huben. Jadda!

              Etter litt FG posting viste det seg at flere har byttet de medfølgende boltene ut ettersom flere rapporterer at de var trege/trange.

              Uansett, jeg chattet litt med Fergus på FB - svarte meg innen 20min "!" og sendte meg ny hub idag ilag med nye bolter. Ga meg også noen tips på hvordan jeg får av huben, veldig greit.

              Så litt uheldig her altså, men ser ut til å ordne seg relativt kjapt. Satser på remaiden neste helg.

              123`n har ellers vært litt bitchy å starte ( suger dårlig ) men den har riktignok bare gått i 10min. Foreløpig trenger den en et par drammer rett i forgasser for å lures igang. Skal la den få gått litt her før jeg gjør noe større sak av det, regner med at den kommer seg. Ellers veldig fin gange!

              Ellers funker 176`n veldig bra, superstabil tomgang og bra med både power og respons. Lettstartet også!

              Så. Dagens dønn ærlige GP feedback. Godt fornøyd så langt med unntak av en liten hump på veien mtp. hub på 123`n.

              Last edited by alflovvold; 02-05-14, 22:06.
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • Ahhh.......lav fin flyging

                Comment


                • hm... hvor mye bedre enn f.eks RCFG55 er denne motoren?
                  Vil jeg merke det mye på pullout f.eks? Eller .. ?
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • Originally posted by xilian View Post
                    hm... hvor mye bedre enn f.eks RCFG55 er denne motoren?
                    Vil jeg merke det mye på pullout f.eks? Eller .. ?
                    Den er ca 10,45 bedre, men du vil ikke merke det
                    EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                    EF Yak-54. 110"
                    EF MXS 83"
                    GB Yak-55 2,2m

                    Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                    Takk til:
                    Autopartner.se
                    http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                    Comment


                    • Det er vel i pullout'n du virkelig vil merke det. Og ja, du vil merke forskjell. Nå har ikke jeg prøvd GP 60, men har en EME 60, og vil tro de er ganske like. Du vil måtte opp på proppstr også. Jeg kjører 3 blad på min, og det er mer respons med det enn en 55 motor på 2 blader.
                      Men dette er bare min erfaring og synsing. Andre har kanskje andre meninger.
                      Terje Egeberg
                      "Opp ska det og det får bare virke"


                      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                      3DHS slick 89" EME 60.
                      3DHS Slick 71"

                      Comment


                      • Originally posted by Tertitten View Post
                        Det er vel i pullout'n du virkelig vil merke det. Og ja, du vil merke forskjell. Nå har ikke jeg prøvd GP 60, men har en EME 60, og vil tro de er ganske like. Du vil måtte opp på proppstr også. Jeg kjører 3 blad på min, og det er mer respons med det enn en 55 motor på 2 blader.
                        Men dette er bare min erfaring og synsing. Andre har kanskje andre meninger.
                        Med pipe ja........
                        Terje syvertsen
                        www.ModumModellSportklubb.com
                        3dhs edge mintor 38
                        C-arf edge dle 111 v3.
                        C-ARF extra 330l da 100.

                        Comment


                        • Har GP 61 med canister fra HK og selv med den er den atskillig sprekere en DLE55. Det eneste disse motorene mangler er den råe responsen som en får fra en skikkelig YS. Har vært å flydd SU31 med YS DZ 175 CDI i kveld og den motoren er helt i særklasse når det kommer til respons.

                          Comment


                          • SLIK gjør man det!

                            Pratet direkte med Fergus på FB ang. hub-problemet på 123`n på Torsdag, dagen etter var en ny hub inkl. frontplate og bolter på vei i posten - og idag dukket den opp på døra!

                            NICE!

                            Så. Da får jeg ta meg en tur ut i garagen i kveldingen å dra av den gamle hub`n, satser på at det skal gå OK.

                            Håper service holder seg slik - veldig bra.



                            Click image for larger version

Name:	20140507_120534.jpg
Views:	1
Size:	75.1 KB
ID:	607747Click image for larger version

Name:	20140507_120855.jpg
Views:	1
Size:	49.8 KB
ID:	607748
                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • Hmmm

                              Er det annen kvalitet på disse boltene. Syns dem ser like ut jeg

                              Ellers veldig bra service da.
                              Terje Egeberg
                              "Opp ska det og det får bare virke"


                              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                              3DHS slick 89" EME 60.
                              3DHS Slick 71"

                              Comment


                              • Jeg knakk også av en bolt når jeg skulle ta av propellen på min forrige GP 123. At rustfrie bolter setter seg fast i aluminium er jo ikke noe ukjent fenomen. På maritimt utstyr er det jo alltid beskrevet at det må brukes Denstopasta på rustfrie bolter som skal skrus i aluminium men det er jo som en gris og kan vel muligens føre til at slike propellbolter vil løsne. Det beste hadde nokk vært at motorene hadde vært levert med vanlige bolter eller rustfrie bolter med låsetrådhull slik at en kunne smøre dem før en skrudde dem inn får så å låse dem med låsetråd.

                                Comment

                                Working...
                                X