Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til forbedringer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Interne konflikter er bra så lenge det kommer noe konstruktivt ut av dem Betyr som regel bare at folk er engasjerte.... Men om det fører til at folk slutter er det som du sier negativt. Har vært borti det noen ganger selv og det suger, har selv sluttet med en aktivitet pga. det, regner med at det gjelder flere også.

    Uten at noen skal føle det som noe press så blir ihvertfall jeg nysjerrig. Trenger jo ikke vite noe om hvem som mener hva men vi har hatt det for vane å legge ut enkelte saker til diskusjon innimellom for å finne ut hva medlemmene mener om det på det andre forumet jeg surrer rundt på.

    Ang. Bruker Review:
    Håper flest mulig bare kan tenke som så at "jeg kan da skrive litt om det i tilfelle noen har nytte av det". Tør vi håpe på 2 nye omtaler ila. uka som kommer??

    Som, i følge andre, overinspirert og alt for motivert (i følge lommeboka) syntes jeg det er interessant å lese hva andre mener om diverse fly Hvem som skriver gjør ikke så mye bare det er noen bilder, en beskrivelse av bygging og litt om + og -'er ved flyet så dekker det mitt behov. Desto flere fly / utstyr jeg leser om desto tydligere blir det hvilke fly jeg vil ha osv.
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #17
      Som Joo skriver så er reviews en ettertraktet sak og noe vi har ganske mange av her på bruket, syns nå jeg. Selv har jeg skrevet 14 artikler de siste 12 månedene. Det er klart det er artig å lage artikler, men det tar en masse tid og koster ikke minst en del penger. Selv har jeg en hangar som begynner å bli full, og jeg rekker ikke få fly alt. Har nevnt for et par forhandlere at jeg godt kan lage reviews av type: få alt som skal til av utstyr - lage review - levere tilbake modell. Fint for de som skal ha demo i butikken, men ikke fullt så interessant for de som lever av webshop kanskje.

      Ken: Det er fint at du lufter potensielle testobjekter. Jeg skulle mer enn gjerne laget reviews på noen av dine ting også. Tror dog ikke det er riktig så enkelt som å si at det ikke er andre enn Joo som løper ned døra di, men kanskjer mer (som vi har vært inne på bak kulissene også) et spørsmål om å få forhandlere til å bli litt mer proaktive ovenfor oss skribenter og at vi alle har en god dialog på dette temaet!

      Når nytt system er oppe har vi kanskje klart å rekruttere flere skribenter også. Utfordringen ligger i å finne de som:
      - har tid og råd til å handle inn modeller
      - er flinke til å bygge
      - har sans for å skrive om det de gjør
      - skriver bra og kan ta bilder!

      Videosnutter til et review er gull, og jeg har fått mange positive tilbakemeldinger på de jeg har gjort til nå. Senest for snaue to uker siden fikk jeg en hyggelig mail fra en kar. Han og tre kompiser hadde gått til innkjøp av modell etter å ha lest review og lasted ned video.


      Men dette blei litt åff tåpikk...

      Henger meg også på dett som Joo sier at man ikke kan unngå å få mange av de samme spørsmålene så lenge nybegynnere og nye brukere strømmer til forumet. Har ikke følelsen av at man blir "hengt ut" her på MfN hvis man stiller et spørsmål som er besvart flere ganger før. Det er bra, for det er ikke like snilt andre steder! La oss beholde det slik.

      Noen ganger blir det litt hett i topplokket hos noen og enhver av oss og da er det kanskje ikke så dumt å lene seg tilbake, puste godt en gang eller to, og heller la være å svare på det innlegget som provoserte. Men så var det å klare det da...

      Esmel: vi lar evt. interne konflikter være interne konflikter. Hadde det vært av interesse for den gemene hop så hadde de ikke blitt holdt internt...
      Odd Sundet
      http://www.imacnorge.no

      Comment


      • #18
        Ang. krav til nye skribenter osv.
        Dersom dere har planer om å få flere til å hjelpe til med forumet/siden foreslår jeg at dere deler opp og lager et lite skille mellom de som skriver artikkler/reviews og de som fungerer som moderatorer etc.. En slags ansvarsfordeling.

        Dersom enhver som skal ha noe med et forum å gjøre må ha lommeboka full, kamera, mye fritid og ha over snittet i byggeferdigheter så er vel utvalget ikke av det største, eller? Men selvfølgelig, kvalitet er jo bra. Men som sagt så spiller det ikke så stor rolle for meg om det er deg eller Ola Nordmann som skriver om en modell så lenge det inneholder noe av det jeg nevnte i første post. Vet ikke hva andre mener om det jeg...?

        På mer faglige artikler derimot er det greit at folk som skriver har peiling på det de skriver om
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment


        • #19
          Jeg ser ikke helt hvorfor skribenter ikke kan være moderatorer og omvendt. Er vel neppe noen konflikter der såvidt jeg vet. Hadde du tatt en titt på hvem som er moderatorer ville du fort sett at 2 av de ikke skriver i det hele tatt, og en veldig lite.

          Hvis noen skal lage en artikkel forutsetter det jo at den personen har råd til å kjøpe inn modeller. Det sier seg sjøl. Skal man være fast skribent på MfN holder det ikke med en artikkel i året. Nå er ikke det noe problem i og med at man kan levere artikler som en del av MFN nettverket! Det er dog et poeng at vedkommende klarer å ordlegge seg på et noenlunde vettugt vis (for å holde leserens interesse) og har bygget/flydd litt før. Førstnevnte for å unngå at vi andre bruker en masse tid på korrekturlesing, og sistnevnte for å kunne komme med tips og forslag til evt. modifikasjoner (som gjerne komme med erfaring). Jeg sier ikke med dette at man skal være noen skribent og fotograf i Pulitzer klassen, men vi er jo alle interessert i å holde artikkelkvaliteten oppe. Eller hva? Og hva kamera angår. Ja - det er et must, men ikke særlig til problem da vel nær sagt alle har eller kjenner noen som har digitalkamera i dag.

          Selv om det kanskje virker sånn så prøver jeg ikke å svartlegge det hele Det er mange dyktige folk der ute og jeg håper selvfølgelig at flere av de har lyst til å være med å dele sine erfaringer. Være seg gjennom komplette reviews, eller noen ord om modellen i seksjonen for brukerreviews.
          Odd Sundet
          http://www.imacnorge.no

          Comment


          • #20
            Forstår godt at dere ikke ønsker å svartmale det hele
            Heldigvis så sitter de fleste av oss på den andre siden av bordet og bare kan kaste ut forslag mens dere må vurdere om det er mulig / ønskelig å få satt ut i live

            Så bra reklame mange av artiklene er så er det nesten rart at det ikke betales for å få reklamert litt for produkter... men det er bare min mening Jeg forstår at butikkene ikke har råd til å kaste rundt seg med modeller og jeg vet jo ikke hvor mange modeller som selges etter at det er publisert ett review av produktet men jeg antar at litt publisitet selger mer enn 1 modell ekstra, eller?

            Edit:
            Om det ikke betales for review av modeller, som var satt litt på spissen, så bør det ihvertfall være mulig å få til en avtale som gjøre det mer populært (og gjennomførbart/mulig) å skrive om modeller/utstyr. Dette er tross alt ikke den billigste hobbyen i verden og om en skal skrive om flere modeller ila. ett år så koster det fort en del vil jeg tro... Men når det er sagt så skrives det jo som du sier en del reviews og det er jo ikke sikkert målet er å få til så mange flere reviews pr. år en det er pr. i dag.

            Ps: Jeg forsøker heller ikke å kritisere bare så det er sagt. Det er kun ment som forslag til forbedringer som også tråden antyder dersom noen skulle være i tvil om noe annet
            Espen Melby

            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

            Comment


            • #21
              Jeg forstår at butikkene ikke har råd til å kaste rundt seg med modeller og jeg vet jo ikke hvor mange modeller som selges etter at det er publisert ett review av produktet men jeg antar at litt publisitet selger mer enn 1 modell ekstra, eller?
              I don't think this is the case - in reallity the worst that can happen to a retail outlet is to buy in several examples of a new product only to find that it doesn't sell - I believe strongly in the following system...

              First buy in a review example and offer it to e.g. MfN for review with all equipment necessary free of cost at this point in time.

              The review is carried out and published remembering that a negative review has also its value in that the no further examples are bought in by the retailer and the MfN readership have the oportunity to think twice before importing from abroad.

              Recovery of costs can be achieved by selling the model to the reviewer at cost if he/(she) so wishes or selling on the open market, the end product is after all an RTF built presumably to a high standard.

              I do, of course, recognise that the review authors are working in their free time on a voluntary basis, whilst the retailer obviously wants his review published a.s.a.p. Herein perhaps lies the pitfall that we in cooperation would need to solve - reviews in installments are perhaps one answer. In any event this type of setup would require a coordinater you knows the available reviewers such that a new product can be routed to that reviewer best suited to tackle the individual type of product.

              Idealism? - I don't know but I throw the suggestion open for discussion...

              Ken Bates
              Never Mind the Label

              Comment


              • #22
                Syntes det hørtes ut som et fornuftig opplegg jeg

                Det blir vel opp til MFN hvordan de ønsker å ha opplegget og hvordan de ønsker å knytte til seg de ulike leverandørene. Kanskje hver leverandør også har ulike ønsker for hvordan de best ser dette gjennomført. Men dette vet jo dere i redaksjonen best.

                ( PS: Tror du kan bestille inn noen ekstra av de Extra'ene )

                I "verstefall" kunne dere lagt ut en liste over hva dere mener bør gjøres for at forumet / siden skal bli bedre. Kanskje det melder seg noen nye fjes til å være med å ta et tak. Noen emner er jo allerede belyst som det med FAQ'er
                Espen Melby

                :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                Comment


                • #23
                  Esmel: Dine innspill og kommentarer blir på ingen måte sett på som kritikk (selv om det jo også finnes god kritikk), og det er fint at du kommer med tilbakemeldinger, forslag og utspill!!

                  Ken: I like the way you think! Den samme tanken rundt måten å lage reviews på har slått meg også, men har ikke kommet lenger enn så lenge. Det ser sikkert flere som, i likhet med meg, synes det er artig å sette sammen og prøve nye ting samt skrive litt om de, men som ikke alltid har mulighet til å cashe ut tinga. Jeg har i år hatt to tilfeller hvor jeg har fått alt nødvendig utstyr for å lage review på en modell. Jeg endte opp med å beholde den ene modellen (klarte bare ikke å la være..hehe) når artikkel var skrevet.
                  Jeg er enig med deg ang. hva en type fordeling angår i forhold til hvilken skribent som har tid og som er best egna til å test de forskjellige modeller. Syns det er bra at du i egenskap av forhandler engasjerer deg såpass i disse tingene. Det har kommet en del bra tanker i denne tråden som vi må ta videre, først internt i MfN og deretter lodde stemningen blant forhandlere.
                  Odd Sundet
                  http://www.imacnorge.no

                  Comment


                  • #24
                    Sitter nå å bestiller utstyr til en kompis. Leser igjennom reviews og tråder så det står etter. Det jeg merker meg er følgende:
                    I enkelte reviews er det gjort forandringer i forhold til originalpakken/løsningen. Det er brukt en dip og en dutt i stede for dærten og duppen... Hadde det ikke vært en idee å skrive en komplett liste over ting du må ha i tillegg for å få det så bra som mulig? Noe som gjør det enklere for nybegynnere/urutinerte/folk uten alt for stort reservedelslager å sette det sammen. Da snakker jeg om alt fra lim, liten skrutrekker, fastnøkkelens størrelse, motorfeste, propelladapter osv.

                    For oss som ikke bor ved siden av rc-butikker er det surt å komme hjem, sette oss ned, starte byggingen for så å finne ut at det mangler en liten "dert" med den påfølgende irritasjonen over å måtte vente flere dager på deler eller til vi har mulighet til å kjøre 10 mil til nærmeste rc-butikk.... Tror reviewene ville vært til bedre nytte da.

                    På f.eks Mini Funtana'en står det faktisk ALT hva en trenger i starten på maualen og dette er gjentatt i forbindelse med hvert enkelt steg i byggingen. Tror ikke det ville ført til så mye merarbeid ved skriving av reviews på mindre bygg. Kanskje verre med større prosjekter men det er jo da ofte ikke nybegynnere / folk med lite reservedelslager som starter med slike...
                    Espen Melby

                    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                    Comment


                    • #25
                      Enda en god ide fra esmel.
                      Selv om man gjerne vil fortelle om hvor pent/mindre pent flyet blir eller hvor godt det flyr er det klart man bør nevne om spesielverktøy trengs, hva man må handle i tillegg til eska med flyet, smådeler i settet som bør/må skiftes ut til noe bedre osv
                      (Skal umiddelbart innom de to reviewene jeg har ferdig og legge til... )
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by esmel
                        I enkelte reviews er det gjort forandringer i forhold til originalpakken/løsningen. Det er brukt en dip og en dutt i stede for dærten og duppen... Hadde det ikke vært en idee å skrive en komplett liste over ting du må ha i tillegg for å få det så bra som mulig? Noe som gjør det enklere for nybegynnere/urutinerte/folk uten alt for stort reservedelslager å sette det sammen. Da snakker jeg om alt fra lim, liten skrutrekker, fastnøkkelens størrelse, motorfeste, propelladapter osv.
                        Det er en ting. En annen er at skal man teste en fly pakke for eks. så synes jeg det er greit om den først er testet slik den er orginalt og så med forbedringer etterpå. Dette gjelder da kanskje mest hvis det er en medfølgene motor for eks. Da jeg kanskje tror mange nybegynnere ikke vil gjøre no utenom det som er orginalt, eller koste på den dyre børsteløse motoren hvis det flyr greit med den orginale selv om det er foreslått i ett review.

                        Ellers Ett stort takk til dere som skriver reviews her på modellflynytt. det er kanskje det nyttigste vi har her Har selv kjøpt fly pga. test her
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment

                        Working...
                        X