Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tråden som forsvant.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Æsj... måtte innom å lete etter noe informasjon..og hva ser jeg? Jo at enda en av de gamle "ringrevene" er borte fra forumet, denne gangen ufrivillig... Staben vil kanskje prøve å påstå at Christian valgte det selv slik han ordla seg men utestengelse er nå en gang utestengelse.

    Tidligere har såkalte internett-troll fått lov å herje mens når en av de mer erfarne ytter sine frustrasjoner så blir han kastet ut. Kvalifiserer vel til en liten minus i margen det her... (Uavhengig av om den ene eller andre parten har rett mener jeg det blir for dumt). Men det er nå min mening.
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #17
      Originally posted by esmel

      Tidligere har såkalte internett-troll fått lov å herje mens når en av de mer erfarne ytter sine frustrasjoner så blir han kastet ut. Kvalifiserer vel til en liten minus i margen det her...
      Det er jeg helt enig i.
      Hjertelig hilsen
      -Clive Canopy-

      Hangar!
      Alt er pulverisert

      Comment


      • #18
        Hva er dette

        Har følgt med på alle trådene om forhandlere skal få lov til svare brukerne.
        Helt utrolig at at det går ann å krangle å slenge med leppa over noe så dumt.
        Startet med et enkelt å faktisk et intresant spørsmål som admin kunne ha svart på for lenge siden. Det ender med at vi mister flere resurs sterke personer slik som pepsimannen.Dette er meget beklagelig at det ikke har blitt avklart for lenge siden.

        Mvh

        Kim Frode Myklevold
        Futaba 10C Fasst
        Last Down 3XL V3
        Spirit Elite
        Primo
        Hellcat
        Sukhoi
        Pt 19
        Ucd
        Bossanova
        Giles 202
        Boomerang
        Mojo
        Ultra Stick
        Riva Silver X
        Laser 3d
        Hobbyrommet er fullt av leker.

        Comment


        • #19
          Jeg er imponert av hvor lenge Klaus har giddet å finne seg i alt pissepreiket..
          Føler selg jeg er en rimelig tålmodig mann, men jeg hadde gått fullstendig banos for lenge siden..

          Ville nok selv ha brukt litt andre ord, men jeg skjønner frustrasjonen. Jeg er bildemoderator på Galleriet og ser alt søplet som de stakkars moderatorene har å stri med! At Klaus, Odd, Anders & co gidder å bruke så mye av dyrebar flytid på å rydde opp etter mer eller mindre manérløse mennesker som mer eller mindre bokstavelig spyr ned forumet er imponerende!

          Jeg skjønner at folk er levende opptatt av en fin hobby og enkelte har de som levebrød (en stund til), men at enkelte lar det gå så ufattelig mye personlig prestisje og overhodet ikke tåler å få litt motbør er for meg utrolig..
          Det er snakk om noen j#€la sure modellfly for pokker... Hvor seriøst kan det egentlig bli?!??

          Noen av årsakene til at forumet mister popularitet blant de såkalte "seriøse" modellflygerne er slik jeg ser det todelt (minst)...

          Det ene er forhandlerbråket... At de ikke ser hva de selv utsetter egen business for er ganske utrolig, men men.. De om det...

          Det andre er de såkalte newbies og nobrainerne...

          Newbies er til å leve med.. De er alltid velkommne inn i en flott sport og bør/skal tas godt vare på...! De er med på å gjøre sporten mer tilgjengelig og synlig og det er (stort sett) veldig bra!!
          Det eneste de trenger å lære er å bruke søkefunksjonen på forumet..
          Hvor mange tråder om E-Starter trengs det egentlig, liksom..??

          Nobrainerne er det verre med. Dette er det største problemet.. Disse finnes i et forholdsvis begrenset antall her inne, men gjør seg veldig bemerket..
          Dette er mennesker som har problemer med å godta vedtatte fysiske lover og som uten å mukke motbeviser selv Ohms lov.. Naturlover gjelder som kjent kun planter og dyr...
          Litt motbør og de går agurk..
          "Jammen!!! Jeg har gjort det i mange år og hos meg fungerer det helt fint...."
          Dette er det mest tåpelige argumentet som finnes!! Minste krav til en påstand vedr. elektronikk/mekanikk er at den dokumenteres både teoretisk og praktisk..
          Svar som dette er nesten under politikernivå.

          Selv har jeg gitt opp å diskutere fornuft med disse, jeg finner større glede i å kutte meg opp med bølgepapp.. Det er like meningsfylt..
          Jeg vet det er årsaken til at flere meget kunnskapsrike ressurspersoner også har sluttet å engasjere seg i diskusjoner. Dette er mennesker vi alle kunne ha lært veldig mye av!

          Problemet er at disse nobrainers ofte hiver seg over newbiene og poder disse med mer eller mindre holdbare ideér og teorier, noe en newbie ofte synes er ok, i og med at han får "hjelp" og nobrainers har et sinnsykt antall poster og tilsynelatende kan faget sitt veldig bra.. (Selv om antall poster overhodet ikke har sammenheng med faktisk kunnskap!) At alle innlegg er sakset og kryssklipt fra RCGroups, EZone etc. dårlig oversatt og deretter tatt ut av sammenhengen blir desverre ikke opplyst..

          Det er denne kombinasjonen som gjør situasjonen mer tragisk..
          Newbie får "hjelpen" han trenger (tilsynelatende) og nobraineren får lagt til enda en post i reportoaret sitt og dermed stiger enda mer på "kunnskapstelleren"...
          Taperen her er som oftest newbien som sitter på helt fersk oppdatert feilinformasjon...

          Jeg håper folk ser hvor latterlig dette er og hvor meningsløst det blir..
          Når noen legger så mye aggresjon i og lager mye agitasjon av noe så triviellt som modellfly så skjønner jeg plutselig veldig godt hvorfor folk i midtøsten hiver stein..

          Folk har for lite problemer, seriøst...
          Med håp om fortsatt sommervarme men under 20 grader her inne...

          Kom dere ut og fly for pokker!

          Comment


          • #20
            Så var den tilbake igjen.
            Sam Houlder

            Comment


            • #21
              Popcorn any one
              =================
              Runar Holm
              www.maxmekker.com
              =================

              Comment


              • #22
                Originally posted by MaxMekker
                Popcorn any one
                Hehe.. Håper du har et stort beger med pops, for det kan trenges!

                Kred for beste kommentar hittil!

                Comment


                • #23
                  Originally posted by phammers

                  *snip!*

                  Jeg tror du glemte en gruppe, nemlig de stigmatiserende brukerne på forumet. De er nesten aller verst.

                  *snip!*

                  Mvh

                  -Pål

                  Hehe.. Tanken var å provosere frem en reaksjon, men det er muligens for sent på kvelden/for varmt..

                  Ser at jeg kan oppfattes som stigmatiserende... Det spørs hvilken gruppe man tilhører...

                  Det finnes sikkert 30 forskjellige "grupper" her inne... Det er kun en av de jeg får kløe av.. Nobrainers..

                  Comment


                  • #24
                    Im back!

                    Brenner litt i fingertuppene nå...... noen tenker sikkert.... offf er han her igjen nå da

                    Jeg har fulgt diskusjonene en stund nå, klarer ikke å holde meg helt borte da... Jeg må si at det er trist lesing her og at dette er vel det største beviset på at vi er forskjellige og at vi har problemer med å akseptere hverandre.

                    Grunnen til at jeg skriver inn et svar her er vel egentlig det lange fine innlegget til Alfalfa, han treffer spikeren så innmari midt på når han skriver om newbies og nobrainers! Dette var jo hovedgrunnen til at jeg forlot forumet.

                    Jeg er uenig i at det manglet tolmod fra forhandlerene her da, vil sammenligne dette med å få beskjed på jobben om at du vil få lønnsforhøyelse....men det skjer ingen ting. Har full forståelse for at Klaus har hatt mye å henge fingrene i, men da må de involverte få beskjed om dette. Avstemningen som foregikk her endte med at folka her inne ville ha svar fra forhandlere i trådene (eller missforsto jeg?) ser ikke ut til at det blir sånn alikevel. Da forsto ikke jeg meningen med den avstemmingen.

                    Jeg er egentlig i mot at forhandlere skal blande seg inn i tråder, men nå i etterkant ser jeg for meg at det kunne ha fungert bra. Det jeg var redd for var vel forhandler krig. Det som er helt sikkert er at folk som Ken og Kjell står inne med masse erfaring (gode gamle gutta) Det som er litt dumt er kanskje at det virker som de vil trenge seg inn på forumet. Jeg kjenner jo Kjell og kan si at det er nok ikke meningen hans og sikkert ikke Ken sin heller, det bare kan virke sånn. Er nok sikker på at de vil hjelpe folk på rett vei og om de kan få solgt et produkt så er det en liten bonus.

                    Jeg håper for alles del at vi kan få ro og orden her inne nå, jeg satt jo som moderator og kan tenke meg hvor mye dem har hatt å gjøre i det siste... og ja... det gjør dem helt gratis.
                    Jeg vil oppfordre alle til å dra ut å fly i det fine været og skrive her hvor fint det var. Får alle roet seg litt blir det så mye hyggeligere da liksom, det gjelder alle fra topp til bunn her på forumet.

                    Alfalfa? du må skrive flere av de fine innleggene dine

                    Klaus? Jeg syns du skal slette den "nå er det nok" tråden, hadde en annen skrivi det som står der hadde den blitt moderert eller slettet.


                    Mvh
                    Christen Gjelseth
                    Christen
                    http://jetsofnorway.com/

                    Comment


                    • #25
                      Bra Christen - det er jeg helt enig i.
                      Last edited by leglessken; 13-06-07, 21:59.

                      Comment


                      • #26
                        Hei C.

                        Hyggelig at du er tilbake.

                        Godt du ser at vi ikke har hatt det så enkelt ja. Jeg kan slette tråden, da de fleste helt sikkert har sett og hørt frustrasjonen nå. Rettningslinjene skal jeg få oppdatert, til hva får vi se.

                        Comment

                        Working...
                        X