Unconfigured Ad

Collapse

Dagens norskleksjon til Modellflynytt :)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • galmania
    • Jul 2005
    • 604

Originally posted by extracap
    Hei davidsen

Men det har hvert så mange tråder om dette
    att jeg synes ikke det passer å starte en tråd til om dette.

mvh geir
    Har det vært mange tråder om rettskriving på forsiden av forumet? Har du en link til noen av de trådene? Joda.. Jeg skjønner hva du mener, bare merkelig at noen alltid føler seg truffet selv om det ikke har noe med dem å gjøre.
    Geir Amund Lindberget

Comment

• galmania
      • Jul 2005
      • 604

"Men det har hvert så mange tråder om dette
      att jeg synes ikke det passer å starte en tråd til om dette."
      Har det vært mange tråder om rettskriving på forsiden av forumet? Har du en link til noen av de trådene? Joda.. Jeg skjønner hva du mener, bare merkelig at noen alltid føler seg truffet selv om det ikke har noe med dem å gjøre.
      Geir Amund Lindberget

Comment

• torgust
        • Aug 2005
        • 842

Originally posted by galmania
        Kan hende forumet ikke svømmer over at tråder om dette, men dette temaet og lignende ting har vært diskutert mer enn nok til at jeg er lei av det i alle fall.

Sier meg helt enig i at forumet ser nokså hjemmesnekret ut med såpass mye orddelingsfeil og sånt, men må innrømme at jeg sover godt om natta til tross for dette.

Jeg kan derimot ikke se hensikten med å ta det opp på denne måten. Epost eller PM til admin må vel være tingen her.

Et eksempel jeg kom på i farten:
        http://www.modellflynytt.no/showthre...ight=korrektur

For ordens skyld:
        Jeg føler meg ikke truffet av "kritikken" til trådstarter
        Mvh
        Torbjørn Gustafson
        www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

• Krazy-K
          • Jul 2006
          • 339

Hurra meg hei,noen har ikke mye å finne på! dette er for meg en plass som jeg får og gir tips oss modellflygere i mellom!...
          Hehe, må merkelig nok si meg enig...

Har en sekser i norsk gramatikk fra Sogn, typograf og petimeter som jeg er utdannet til. Har vært brukt som korrekturleser i mange år, men omstendighetene tilsier at jeg bør holde meg i tøylene i forhold til diverse forum jeg regelmessig besøker.

Her snakker vi helst om flygende objekter enten du kommer fra siste generasjon (SMS-staverne) eller vi som fulgte med i timene, og gramatikken må vi bare la flyte som en uventa motorstopp...

Så, skriv som du vil! Bare du gjør deg forstått er det alltids noen som skjønner hva du mener
          Kenneth Davidsen

Comment

• Lars N
            Moderator
            • Apr 2002
            • 2891

Jaja

Kan vi ikke bare ta også diskutere modellfly og vår kjære hobby. Om noen har noen skrive feil er da ikke det noe og bry seg om.
            Jaja bruk heller tiden på og diskuter fornuftige ting og skriv et flott svar til de som spør om hjelp.
            God sommer!
            Lars Norberg

Comment

• bad scientist
              • Oct 2006
              • 1506

Ser ut til at alle glemmer at poenget til trådstarter var det redaksjonelle, og ikke innholdet i forumet...
              Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
              Lillehammer mfk

Comment

• torgust
                • Aug 2005
                • 842

Originally posted by bad scientist
                Ser ut til at alle glemmer at poenget til trådstarter var det redaksjonelle, og ikke innholdet i forumet...
                Neida glemmer ikke det. Skjønner fullstendig hva det dreier seg. Har lagt merke til det samme selv, men klarer som sagt ikke å se poenget med å ta det opp på denne måten. PM eller epost ville som sagt vært tingen her.
                Mvh
                Torbjørn Gustafson
                www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

• davidsen
                  • Sep 2005
                  • 120

Originally posted by torgust
                  Neida glemmer ikke det. Skjønner fullstendig hva det dreier seg. Har lagt merke til det samme selv, men klarer som sagt ikke å se poenget med å ta det opp på denne måten. PM eller epost ville som sagt vært tingen her.
                  Beklager at jeg ikke skrev PM istedenfor å skrive det her, for nå risikerer vi jo at andre muligens lærer seg denne regelen, hvor galt er ikke det?

Men jeg vil nok en gang poengtere at min post gjaldt kun forum-forsiden av modellflynytt. At brukere av forumet skriver feil i sine poster kunne ikke brydd meg mindre.
                  David Gabrielsen,
                  Zoom 400, E-Flite J3 Cub, E-Starter, Blade CX, Eagle 2, Great Lakes 40, Mini Edge 540 (R.I.P.)

Comment

• torgust
                    • Aug 2005
                    • 842

Originally posted by davidsen
                    Beklager at jeg ikke skrev PM istedenfor å skrive det her, for nå risikerer vi jo at andre muligens lærer seg denne regelen, hvor galt er ikke det?

Men jeg vil nok en gang poengtere at min post gjaldt kun forum-forsiden av modellflynytt. At brukere av forumet skriver feil i sine poster kunne ikke brydd meg mindre.
                    Njaaa. Om det ikke bryr deg at brukerne på forumet skriver feil. Hvorfor er det da så viktig at andre lærer denne regelen?

Huff, nei nå er jeg ufin. Understreker at dette kun var et barnslig sleivspark som jeg ikke mener noe vondt med Klarte bare ikke å la det være.

Jeg stemmer for at alle drar ut å flyr isteden. Jeg har nettopp lasta inn fly i bilen og suser ut døra akkurat nå. Johooooo
                    Mvh
                    Torbjørn Gustafson
                    www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

• Supra25
                      • Sep 2003
                      • 1825

Jeg er helt enig med Davidsen om at forsiden og det redaksjonelle forøvrig bør være så luket for grammatiske feiltrinn som overhodet mulig, og det er bra at noen tar seg tid til å gjøre oss oppmerksomme på det (albeit en PM eller mail hadde kanskje vært det enkleste).

Spesielt når det gjelder artikler så jobbes det godt med dette. Ingen av oss i redaksjonen er sertifiserte petimetere (selv om det dog hender at undertegnede er et unntak), men vi gjør så godt vi kan. Forsiden, derimot, har vi vel ikke sett så mye på. Det kan hende at det er en av disse tinga som man ser så ofte at man ikke tenker på hva som står der. Tror vel at det ikke kommer til å gjøres så mye med den slik den er nå da nytt system er på trappene i løpet av høsten.
                      Odd Sundet
                      http://www.imacnorge.no

Comment

Working...