Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva synes du om rcnytt i dag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva synes du om rcnytt i dag?

    Jeg ønsker litt feedback på tilstand før og etter jeg tok over spakene
    rett og slett for å se om jeg gjør rett eller feil. Positive og negative
    kommentarer er også ønskelige.

    Samtidig gir jeg mulighet for å gi terningkast for de som ikke
    vil skrive noe




    edit: Husk at jeg ikke ansér meg som ferdig med noe som helst.
    46
    Terningkast 1
    0.00%
    0
    Terningkast 2
    6.52%
    3
    Terningkast 3
    13.04%
    6
    Terningkast 4
    26.09%
    12
    Terningkast 5
    43.48%
    20
    Terningkast 6
    10.87%
    5
    Last edited by xilian; 20-09-10, 12:27.
    Tom I. Arntsen

  • #2
    Liker det godt nå. Liker også designet på toppen med modellflynytt

    PS: tror en del sliter med å skjønne hvordan man laster opp bilder. Der fikk man ikke gjort feil før.
    Men når man kan det er det jo enkelt å laste opp mange samtidig
    Last edited by anders e; 20-09-10, 10:45.

    Comment


    • #3
      Quadrocopter har laget et fin How-To for hvordan laste opp bilder etc.
      Denne finner du HER
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Jeg liker RCnytt godt også. Men, jeg synest det er veldig mange brukere og lite preik her inne! Mye de samme folka som alltid skriver (og godt er det) men savner flere tråder på mindre og billige ting her selv om det har kommet mye bra tråder i det siste Nå er ikke dette noe admin kan gjøre noe med, men mer en oppfordring til andre medlemmer her inne

        Comment


        • #5
          litt enif trulsen, kan ikke huske noen kom inn her med en trainer og lurte på noe.... men kansje det er blit bedre rundt om på bakkene der folk flyr?

          Comment


          • #6
            En ting er litt dumt er at forumet til modellflynytt.no er en egen nettside (modellflynytt.no). Modellflynytt har link til modellflynytt.no, men modellflynytt.no linker ikke til modellflynytt.no, 2 forsjellige sider, men begge med navn Modellfly nytt.
            Henrik Lauvli
            Clouds fly, Kyosho Calmato, Kyosho Calmato Sports
            TWM Cub Clipped Wing 1/6, Raptor 50 og Futaba 6EX
            MIkroflyger

            Comment


            • #7
              Originally posted by kapia View Post
              litt enif trulsen, kan ikke huske noen kom inn her med en trainer og lurte på noe.... men kansje det er blit bedre rundt om på bakkene der folk flyr?

              Jeg tror det er fordi de fleste som har noen innlegg her inne har fete bensin modeller og lignende, så de som har trainere eller "vanlige" modeller som jeg vil kalle det, føler det er for dumt å spørre, dessverre! De føler gjerne også at det ikke er noe å vise frem, selv om jeg som ikke flyr fly syns det er kulere å se en ny i hobbyen som stolt viser frem sin trainer/førstemodell enn en som har/hatt masse fly!

              Comment


              • #8
                Originally posted by TorpaRC View Post
                En ting er litt dumt er at forumet til modellflynytt.no er en egen nettside (modellflynytt.no). Modellflynytt har link til modellflynytt.no, men modellflynytt.no linker ikke til modellflynytt.no, 2 forsjellige sider, men begge med navn Modellfly nytt.
                Her er det allerede bestemt at alt går tilbake til modellflynytt.no
                Flere årsaker til dette. Men det er altså derfor MFN-logoen står i header
                på forumet nå. Kommer også til å bruke CMS'en som er i vBulletin for
                langt større integrasjon av innhold begge veier samt en hel del andre ting.
                Er bare en og annen ting jeg må ha på plass før flyttingen skjer.
                For de som lurer på hvordan det da vil se ut, kan se på Forums - (RS) Radiostyrt.no
                der det er i bruk i dag.

                Originally posted by Trulsen View Post
                ... så de som har trainere eller "vanlige" modeller som jeg vil kalle det, føler det er for dumt å spørre, dessverre!...
                Og her prøver vi å få til mer fokus på nettopp nybegynnere.
                Vi er på jakt etter nye skribenter som kan teste alt fra
                strikkfly til 30kg's warbird og skrive om det.
                Samtidig også folk som kan dekke ymse klubbtreff og denslags
                Mer om dette vil komme snart (når CMS er ready for take-off).
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #9
                  bare ikke del opp i flere kategorier , ellers så er det bra Tom Ivar
                  Pike perfection x3
                  Race M
                  victor
                  Mini Corado
                  Graupner mc 32
                  Graupner mz 24
                  [/QUOTE]

                  Comment


                  • #10
                    Går det ikke an og dele opp dagens og nye innlegg mere? Tenker da på fly kontra helicopter.
                    Ronny Andreassen
                    Sunndal/Vinnu
                    Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                    3DHs 33" EPP
                    JR 9303 2,4

                    Comment


                    • #11
                      Søkefunksjonen kunne vært bedre.

                      Om jeg bruker den rett så kan man kun finne tråder hvor "søkeordet" er brukt. Jeg savner å kunne søke opp alle innleggene "søkeordet" finnes i... (ala RC groups).

                      Comment


                      • #12
                        Jeg bruker forumet som oppslagsverk på en del ting innimellom, men etter konverteringen/flyttingen så har mange gamle poster blitt nokså slitsomme å lese. Et lite eksempel fra en gammel post for illustrere:

                        Originally posted by some-user View Post
                        Selvfølgelig har du helt rett i. Jeg kan bare skylde på at tall er vanskeligs så tidlig på morgenen (før kl. 25)
                        I tillegg har bildene falt ut på en mange (kanskje alle???) artiklene som ligger ute. Dette er dumt da artiklene gjerne er skrevet på en sånn måte at bildene må være med for å få frem poenget/metoden.

                        Og enig med siste poster. Bedre søkefunksjon takk

                        Ut over det har forumet bra layout og tonen medlemmene mellom er stort sett også meget god
                        Mvh
                        Torbjørn Gustafson
                        www.trmfk.no



                        Will fly for food

                        Comment


                        • #13
                          Dele opp WhatsNew og Dagens i seksjoner er ikke så enkelt.
                          Kjappeste måte jeg kan tenke meg er at du bruker RSS-feedene.
                          (orange icon til høyre for subcat)

                          æøå skal jeg få sett på. Der har det skjedd noe med SQLen.
                          Bør være enkelt å fikse.

                          Ang. søkefunksjonen skjønner jeg lite. Jeg synes det er perfekt
                          slik det er nå. Google Custom Search på "vanlig", også kan man
                          bruke vB's interne søkemotor under Avanser søk.

                          Gi meg noen eksempler på hvilke søkeord dere bruker, og hva
                          slags svar dere vil ha.. Så skal jeg se hva jeg kan mixe ihop.
                          Last edited by xilian; 21-09-10, 20:57.
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by xilian View Post
                            Ang. søkefunksjonen skjønner jeg lite. Jeg synes det er perfekt
                            slik det er nå. Google Custom Search på "vanlig", også kan man
                            bruke vB's interne søkemotor under Avanser søk.
                            Jeg har kun brukt Avansert søk. Den Google søkern fungerer jo mye bedre ser jeg. Hadde ikke oppfattet at den søkte i forumet og ikke var et generelt web-søk....

                            Comment


                            • #15
                              Da har jeg full forståelse for missnøyet ja... Bruk GCS så
                              finner man som regel det man leter etter.

                              Ang. manglende bilder på MFN er jeg klar over det.
                              Problemet er bare at jeg veit hva som skal til,
                              men jeg har ikke filla peiling på hvordan jeg løser det.
                              må bruke search&replace i SQL.
                              (MFN) ModellflyNytt.no
                              må bli til (MFN) ModellflyNytt.no
                              Greit nok å erstatte imageview.php?imageId=, men må altså hente ut ID388
                              og sette inn selve filnavnet... .... Alle SQL-guruer er hjertelig velkomne til å bidra her
                              Tom I. Arntsen

                              Comment

                              Working...
                              X