Announcement

Collapse
No announcement yet.

TBS Discovery Pro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Sneglebyggeren ble ferdig til slutt, jeg tok jomfrutur på PROen i Hagen nå. Det var første multicopter for meg men Naza var fantastisk lett å sette opp. Midt mellom husene så ble det ikke en veldig omfattende test men alt ser ut til å fungere greit, inkl gimbal med Mobius kamera.
    --
    Thomas Kvitle Jenssen

    Comment


    • #17
      Da har kopteret fått noen turer i luften og jeg er etterhvert godt fornøyd. Til å begynne med så var gimbalen veldig følsom for yaw bevegelser men etter en kalibrering så ser det nå mye bedre ut selv om det fremdeles er litt drift igjen. Bildedkvaliteten ellers er jeg godt fornøyd med, jeg er dog kanskje ikke så kresen som dere som har vært litt lenger i gamet, jeg er spent på hva dere mener.



      Det er i hvert fall veldig morsomt å fly selv om jeg ser at jeg trenger litt mer range, etter anslagsvis 3-400 meter så klager radioen over lavt signal (Jeti Profibox). Jeg kan nok få litt mer rekkevidde med bedre antenneplassering men likevel synes jeg det er litt liten aksjonsradius.
      --
      Thomas Kvitle Jenssen

      Comment


      • #18
        Synes det der så veldig bra ut Må finne en god plass og fly fly og denne samtidig.

        Comment


        • #19
          Det så jo riktig så bra ut det der!
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • #20
            Thomas, hva slags motorer og ESC kjører du på? Jeg ser at TBS har ferdigpakke med motorer, kontroller og alt.
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • #21
              Originally posted by jotto View Post
              Thomas, hva slags motorer og ESC kjører du på? Jeg ser at TBS har ferdigpakke med motorer, kontroller og alt.
              Jeg gikk for full TBS pakke med motorer og esc. Motorene var perfekt balansert fra fabrikken og alt var plug n play. Jeg har ikke mer en 30-40 turer på den men alt har fungert prikkfritt inkl Naza lite. Den eneste ulempen med TBS-pakken er prisen, jeg tror du kan spare mye ved å finne alternativer andre steder.

              Det eneste jeg sliter med nå er at Taranisen min er ekstremt følsom for RF-støy og går litt haywire med UHF-modul montert. Hobbyking er ikke helt samarbeidsvillige når det gjelder support heller.
              --
              Thomas Kvitle Jenssen

              Comment


              • #22
                Originally posted by thomaskj View Post
                Jeg gikk for full TBS pakke med motorer og esc. Motorene var perfekt balansert fra fabrikken og alt var plug n play. Jeg har ikke mer en 30-40 turer på den men alt har fungert prikkfritt inkl Naza lite. Den eneste ulempen med TBS-pakken er prisen, jeg tror du kan spare mye ved å finne alternativer andre steder.

                Det eneste jeg sliter med nå er at Taranisen min er ekstremt følsom for RF-støy og går litt haywire med UHF-modul montert. Hobbyking er ikke helt samarbeidsvillige når det gjelder support heller.
                Ok, takk Jeg har lyst å oppgradere fra Discovery til Discovery pro for å få gimbal og videoswitching. Jeg har også lyst på Naza v2 og OSD, og da begynner jeg å lure på om jeg ikke rett og slett skal kjøre full pakke
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • #23
                  Hvis jeg skal peke på en liten svakhet med Proen så er det at kombinasjonen av yaw og bank eller fart fremover samtidig setter Alexmos ut av spill slik at horisonten tilter. Gimbalkontrolleren skjønner rett og slett ikke helt hva som foregår og tolker det slik at den ikke står rett i forhold til horisonten. Det virker som om dette er noe "alle" med Alexmos sliter med. Horisonten retter seg riktignok inn igjen etter noen sekunder men litt irriterende er det. Men iom at yaw-aksen ikke stabilisert så blir jo alle bevegelser på den veldig synbare i forhold til roll og tilt så det gjelder å bruke sideroret forsiktig hvis filmen skal bli smooth.

                  Du får ta en tur til Bærum så skal du få låne min noen turer.
                  --
                  Thomas Kvitle Jenssen

                  Comment

                  Working...
                  X