Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radio til quad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ok det var jo tull av JR ja:/
    Jeg har JR dsx9 og den tygger alt enda


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Min Hjemmeside..

    http://sveininge.iflogg.com

    Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

    Comment


    • #17
      HK sine Orange-mottakere er DSM.

      JR og Spektrum brukte DSM begge to, inntil JR bestemte seg for å lage sitt eget system - nemlig DMSS. XG7 og XG8 er foreløpig radioene du kan velge mellom. Systemet er godt, men lite utbygget. Derimot kommer det stadig nyheter i DMSS-familien - snart en 11-kanalers radio og en sekskanalers full range mottaker kommer snart.

      DMSS er nok for lite utbredt til at du finner uoriginale mottagere hos HK.
      Kristian Westgård
      Nittedal

      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
      — Neil Armstrong

      Comment


      • #18
        Har nå fått satt sammen og startet quad'en. Det meste virket greit, motorene går rett vei, reverserte de kanalene som trengte det. Men nå får jeg ikke utslag på annet enn throttle. Tror dette skjedde etter at jeg reverserte roll-gyroen. Noen som vet hva som kan ha skjedd?

        Comment


        • #19
          Burde kanskje opprettet en ny tråd men..? Throttle er altså det eneste quad'en reagerer på, men det ser ikke ut til å ville ta av. Skal dobbeltsjekke rotasjonsretning osv i kveld. Er det forøvrig riktig at propellene det står 10x4,7 på er CW og de det står 10x4,7R på er CCW? Eller tvert om?

          Comment


          • #20
            Hva slags radio endte du opp med? Har startet å samle deler til min egen quad, og tenker jeg burde få meg en ny kontroller.
            Men et spm til dere som har mere peiling enn meg: Jeg har en gammel DX5e, og jeg lurer på om den holder i start fasen? Er jo ikke så mye options på den, men den gjør seg vel til å sjekke om alt "grovt sett" funker?

            Comment


            • #21
              Jeg endte på Dx6i. Krav til radio for å styre en quad er vel minimum 4 kanaler og mulighet til å reversere kanalene, så den senderen
              skal vel kunne brukes.

              Comment

              Working...
              X