Unconfigured Ad

Collapse

Min første quad

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jokern
    • Jan 2012
    • 54

Jeg hadde satt ledningene fra esc'ene feil vei på kortet

Har ikke fått testet mye enda, men ser ut som den vil spinne rundt sin egen akse. Er vel rudder som må reverseres da? Roll-pot til 0, strøm på kort, 10 blink, flytte på venstre stikke, konstant blinking på kortet, og så av med strøm. Er det riktig fremgangsmåte? Skal throttle stå i bunn mens jeg reverserer rudder?

Comment

• Te-raptor
      • Jul 2004
      • 693

mener du å reversere gyroen på kortet, eller siderorskanalen på radioen?
      Hvis den går full fart rundt "seg selv" uten input fra deg, så er det nok gyroen som må reverseres. Vet dog ikke hvordan det gjøres på kortet ditt...
      Terje

Comment

• Jokern
        • Jan 2012
        • 54

På kortet ja. Og det virker som den ikke lenger bare vil snurre, men har som nevnt bare fått testet litt innendørs. Reverserte yaw-gyroen slik som jeg skrev over her.

Skal prøve ute snart. Spørs bare hvor lenge det går, for det kan være ett problem med kulda har jeg lest.

Comment

• Te-raptor
          • Jul 2004
          • 693

Originally posted by Jokern
          På kortet ja. Og det virker som den ikke lenger bare vil snurre, men har som nevnt bare fått testet litt innendørs. Reverserte yaw-gyroen slik som jeg skrev over her.

Skal prøve ute snart. Spørs bare hvor lenge det går, for det kan være ett problem med kulda har jeg lest.
          Ja, min controller skal visst ikke ha det kaldere enn -5 grader uten varmekilde.
          Terje

Comment

• Jokern
            • Jan 2012
            • 54

Originally posted by Te-raptor
            Ja, min controller skal visst ikke ha det kaldere enn -5 grader uten varmekilde.
            Fikk testet litt rett utenfor her litt. Virker som det må en del tuning til for at den skal fly stabilt. Den dro (pitcher??) bakover, noe som gjorde at jeg ikke fikk den stabil i luften og måtte (kræsj)lande.

Ser ikke ut som temperaturen fremover skal tillate mye flyging heller så

Comment

• Helihover
              • Nov 2005
              • 135

Originally posted by Jokern
              Fikk testet litt rett utenfor her litt. Virker som det må en del tuning til for at den skal fly stabilt. Den dro (pitcher??) bakover, noe som gjorde at jeg ikke fikk den stabil i luften og måtte (kræsj)lande.
              Juster ned Dual Rate. Da roer den seg betydelig. Men bare AIL / ELE.

Comment

• Jokern
                • Jan 2012
                • 54

Originally posted by Helihover
                Juster ned Dual Rate. Da roer den seg betydelig. Men bare AIL / ELE.
                Kan du forklare litt nærmere? snakker vi om innstillinger på senderen nå?

Comment

• Te-raptor
                  • Jul 2004
                  • 693

Dual rate er en funksjon i senderen som gir deg ett modus med reduserte utslag og et med fulle utslag på samme modell. Du sjalter mellom dem med en bryter på radioen. I moduset med reduserte utslag vil modellen naturlig nok bli "roligere" i oppførsel siden utslagene du gjør på stikka ber om mindre bevegelsesendringer i modellen.

Det finnes også noe som heter expo der det totale utslaget på kanalen er det samme som uten expo, men litt mindre rundt senter av stikka. -Eller mer, avhengig av om du velger pluss eller minus.
                  Du finner nok mer om dette i bruksanvisningen til radioen.
                  Terje

Comment

• Jokern
                    • Jan 2012
                    • 54

Originally posted by Te-raptor
                    Dual rate er en funksjon i senderen som gir deg ett modus med reduserte utslag og et med fulle utslag på samme modell. Du sjalter mellom dem med en bryter på radioen. I moduset med reduserte utslag vil modellen naturlig nok bli "roligere" i oppførsel siden utslagene du gjør på stikka ber om mindre bevegelsesendringer i modellen.

Det finnes også noe som heter expo der det totale utslaget på kanalen er det samme som uten expo, men litt mindre rundt senter av stikka. -Eller mer, avhengig av om du velger pluss eller minus.
                    Du finner nok mer om dette i bruksanvisningen til radioen.
                    Prøvde meg litt frem med dette. Var ikke 100% sikker på hva jeg gjorde, men jeg klarte ihvertfall å fly den mye roligere

Takk til alle som hjelper en amatør Setter stor pris på det!

Comment

• Jokern
                      • Jan 2012
                      • 54

Hvor lang flytid bør jeg forvente med 3s 2800mah, 10x4,5 propeller? Quaden veier såvidt over 1kg med batt. Bruker disse motorene HobbyKing R/C Hobby Store : 2213N 800Kv Brushless Motor

Har kun koblet til en buzzer, og den begynte og lyse rødt etter bare 5-6 min, ingen alarm riktignok. Det er kanskje helt greit å fly litt lenger da?

Comment

• Te-raptor
                        • Jul 2004
                        • 693

Bra at den flyr bedre.
                        Ang batteri; Ta tiden når du flyr og følg med på hvor mye strøm batteriet tar imot når du lader etter flyturen. Start med korte turer som garantert ikke tapper batteriet tomt, og fly litt lengre hver gang til batteriet tar imot ca 80% av kapasiteten sin ved opplading.
                        Det er bedre å være litt konservativ på flytiden enn å tappe batteriet for mye.
                        Terje

Comment

Working...