Taktisk flyging betyr i denne sammenhengen at du overvåker en hendelse/person/bil etc etc og samler inn informasjon, mens du og/eller andre eventuelt er utsatt for fare og ikke selv definerer premissene for hvor og hvordan du skal filme.
Den prinsippielle forskjellen mellom å bruke et multikopter som en simpel heisekran for å fotografere et på forhånd definert motiv er åpenbar. Likeledes den vanlige FPV-greia med å fly rundt på måfå og filme det man evt måtte se av dyr i skogen eller andre morsomme ting, eller på det vante stedet der man kan trene på å fly gjennom de samme trærene. Utfordringen med taktisk flyging er dels at man må fly ut av sikkert dekningsområde (typisk bak bygninger, trær osv), og manøvrere med en kombinasjon av manuell input og sensornavigasjon.
Når det gjelder politimyndigheters bruk av md4-200 og md4-1000 som du kjenner til, så har det vært en flopp. Liverpool-politiet la feks som kjent ned hele prosjektet sitt. Disse, og andre, multikoptere kan ha nytte i mange sammenhenger, men er stort sett i praksis ubrukelige til det trådstarter snakker om.
Den prinsippielle forskjellen mellom å bruke et multikopter som en simpel heisekran for å fotografere et på forhånd definert motiv er åpenbar. Likeledes den vanlige FPV-greia med å fly rundt på måfå og filme det man evt måtte se av dyr i skogen eller andre morsomme ting, eller på det vante stedet der man kan trene på å fly gjennom de samme trærene. Utfordringen med taktisk flyging er dels at man må fly ut av sikkert dekningsområde (typisk bak bygninger, trær osv), og manøvrere med en kombinasjon av manuell input og sensornavigasjon.
Når det gjelder politimyndigheters bruk av md4-200 og md4-1000 som du kjenner til, så har det vært en flopp. Liverpool-politiet la feks som kjent ned hele prosjektet sitt. Disse, og andre, multikoptere kan ha nytte i mange sammenhenger, men er stort sett i praksis ubrukelige til det trådstarter snakker om.
Comment