Announcement

Collapse
No announcement yet.

Naza GPS..... JIPPI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Naza GPS..... JIPPI

    Hmm... Den må jeg teste. er den å stole på da?

    Comment


    • Jeg har faktisk balansert mine graupners idag på den nye balanseren jeg fikk igår.
      Har testet 2 forskjellige på hobbyking og begge var ubalansert i navet som ligger inntil propellen. Ubrukelig!

      Nå gikk jeg for en amerikansk Du-Bro Home | Du-Bro Products, Inc.

      En av 4 propeller var bra nok, mens de 3 andre måtte ha en omgang med sandpapir.
      Selve hubben måtte pusses på 2 av de.

      Comment


      • Naza GPS..... JIPPI

        Originally posted by thomas.kjolstad View Post
        Hmm... Den må jeg teste. er den å stole på da?
        Tja. Si det. Jeg har i alle fall prøvd, og kommet meg helskinnet igjennom. GoPro-filmene blir ganske bra. Men hvor nøyaktig metoden er vet jeg ikke
        Kristian Westgård
        Nittedal

        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
        — Neil Armstrong

        Comment


        • Originally posted by knupps View Post
          Nå har jeg kjempet mot vibrasjoner til jeg blir sprø.
          Har montert gummidempere, brukt gelplater og øreplugger
          Har du testet sånn kjempedyr vibrasjonsmatte med knotter på som det var bilde av lengre opp her?
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • Originally posted by jotto View Post
            Har du testet sånn kjempedyr vibrasjonsmatte med knotter på som det var bilde av lengre opp her?
            Nei, det er det eneste jeg ikke har prøvd, men burde kanskje prøves.
            Satser på at nye motorer og propeller vil gjøre utslaget.
            Det beste er jo om man finner løsningen på uføret enn å plastre på såret.

            Comment


            • Naza GPS..... JIPPI

              Originally posted by knupps View Post
              Nei, det er det eneste jeg ikke har prøvd, men burde kanskje prøves.
              Satser på at nye motorer og propeller vil gjøre utslaget.
              Det beste er jo om man finner løsningen på uføret enn å plastre på såret.
              Du har sikkert sagt det, men hvilke motorer/propp har du nå og hva bytter du til?

              Comment


              • Originally posted by thomas.kjolstad View Post
                Du har sikkert sagt det, men hvilke motorer/propp har du nå og hva bytter du til?
                Hadde disse: Infinity Hobby
                Disse fikk jeg i et oktakopter sett fra Infinity-Hobby. De er nå godt brukt og kan ha fått en slitasje

                Har kjøpt disse Sunnysky motorene: Just a moment...]Sunnysky 2212-13 kv980 [Sunnysky 2212-13] - $18.60 : FOXTECH FPV SYSTEM[/url]

                Meningen er å bruke APC 10x4.7" propeller, men vurderer sterkt å kjøpe inn Graupner propeller også.

                Har også vurdert å prøve Nazaen og GPS på en quad jeg har liggende med Avroto motorer og APC 11x4.7" propps.


                Click image for larger version

Name:	DSC_7659s.jpg
Views:	2
Size:	78.8 KB
ID:	597438
                Quad med Avroto motorer.
                Last edited by knupps; 04-02-13, 12:13.

                Comment


                • Originally posted by Efti View Post
                  Ser du videoen i fullskjerm så ser man endel jello her da.
                  Må jo innrømme det Efti, at en smule jello kan man se i videoen hvis man leter etter det,
                  men det var ikke så ille da?

                  Så er jo spørsmålet: Hvor mye jello skal vi akseptere?

                  Gi opp GoPro og gå over på Nex?

                  Comment


                  • Jeg er ganske kresen på sånt egentlig og vil ikke ha noen ting av det
                    Syns det var ganske mye til tider.

                    Nex funker jo bye bedre sånt sett, men dyrere og tyngre.

                    Comment


                    • Originally posted by knupps View Post
                      Må jo innrømme det Efti, at en smule jello kan man se i videoen hvis man leter etter det,
                      men det var ikke så ille da?

                      Så er jo spørsmålet: Hvor mye jello skal vi akseptere?

                      Gi opp GoPro og gå over på Nex?
                      Hvor mye man kan akseptere er vel snakk om hva man ønsker i de enkelte situasjonene. Null jello tror jeg uansett er et urealistisk mål. Skal du ha silkeglatte naturbilder fra den arktiske tundraen der du skal gi seeren mulighet til å telle snøkrystallene på bakken er vel DJI F550 et heller uegnet redskap i utgangspunktet. Men det er klart det går an å få det ganske bra.

                      Jeg har testet en Turnigy HAL hexa nå - en relativt billig aluramme med veldig billig elektronikk, KK 2.0-kontroller og ebay-propeller. Det eneste jeg har gjort er å være halvnøye på balansering. Og så kjøpte jeg en morsom gimbal med "oljegyro" som jeg syns funker overraskende bra. (http://www.flying-hobby.com/shop/damping-pivot-camera-mount-p-10124.html]Damping Pivot Camera Mount [AL944767] - USD*49.99 : Flying-Hobby.com, Have a nice flying experience everyday![/url])

                      GoProen min gir helt akseptable bilder. Men man ser jello der også, hvis man ser etter, men alt tatt i betrakning er jeg veldig fornøyd. (Du kan se noen klipp fra hexaen i post 106 i denne tråden)

                      En NEX er nok mindre utsatt for jello enn GoPro, fordi den bruker en sensor som er laget med tanke på å redusere nettopp dette. Men hvor mye bedre det faktisk blir vet jeg ikke - har aldri prøvd

                      Hvor mye jello får du da? Og hvor går grensa for hvor mye du kan akseptere?
                      Last edited by kristianwest; 05-02-13, 12:37.
                      Kristian Westgård
                      Nittedal

                      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                      — Neil Armstrong

                      Comment


                      • Originally posted by Efti View Post
                        Jeg er ganske kresen på sånt egentlig og vil ikke ha noen ting av det
                        Syns det var ganske mye til tider.

                        Nex funker jo bye bedre sånt sett, men dyrere og tyngre.
                        Som fotograf er jeg også veldig kresen, men også realist.
                        Hvor langt skal man gå for å få den perfekte videoen?

                        Hvis ikke nye motorer og propeller hjelper, må jeg i tenkeboksen og finne nye løsninger,
                        ny gimbal og Nex ligger høyt på ønskelisten.

                        Bildene fra Hero3BE er helt strålende.

                        Comment


                        • Da fikk jeg nettopp mitt GoPro Hero 3 BE nummer 2 på døra.

                          Kostet meg ca 1300kr (uten tilbehør). Så fornøyd med den prisen!
                          For håpe det fungerer greit da.. :-p

                          Må få sendt mitt første GoPro 3 til USA for reperasjon også. :'(

                          Comment


                          • Naza GPS..... JIPPI

                            1300 kr hvor var det fra?
                            Min Hjemmeside..

                            http://sveininge.iflogg.com

                            Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                            Comment


                            • Naza GPS..... JIPPI

                              Originally posted by sveininge View Post
                              1300 kr hvor var det fra?
                              Samme her, hvor var det? Hørtes som du har blitt lurt. :-/

                              Comment


                              • Naza GPS..... JIPPI

                                Originally posted by knupps View Post
                                Som fotograf er jeg også veldig kresen, men også realist.
                                Hvor langt skal man gå for å få den perfekte videoen?

                                Hvis ikke nye motorer og propeller hjelper, må jeg i tenkeboksen og finne nye løsninger,
                                ny gimbal og Nex ligger høyt på ønskelisten.

                                Bildene fra Hero3BE er helt strålende.
                                Hvor mye koster en nex? Heter den bare nex?

                                Comment

                                Working...
                                X