Announcement

Collapse
No announcement yet.

Naza GPS..... JIPPI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Naza GPS..... JIPPI

    Originally posted by flarssen View Post
    Vibrasjoner (bevegelse i bildet) er årsaken. Problemets omfang varierer med lysintensiteten.
    Kommer seg nok litt an på hvor god elektronikken i kameraet er. Med de minst bevegelsesvennlige variantene kan du ha en temmelig vibrasjonsfri plattform men likevel få jello, bare fordi kameraet beveger seg framover.

    Jello kommer av at kameraet beveger seg, og vibrasjoner forsterker selvsagt effekten.

    I dette tilfellet var det påfallende at alt var OK på onsdag, men ikke på torsdag..
    Last edited by kristianwest; 01-02-13, 07:02.
    Kristian Westgård
    Nittedal

    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

    Comment


    • Naza GPS..... JIPPI

      Testet litt i dag, ser på videoen at bilde får jello bare når jeg står på bakken. I det motorene starter.

      Motorer av, ingen jello
      Motorer på, jello

      Men synes ikke det er så ille som i går. Nå har jeg godt over balanse på prop, og festet goproen litt bedre. Det er fortsatt litt men mye bedre.
      Tusen takk for alle som har kommet med innspill, og fått meg til å forstå jello problemet bedre.

      Men over til det tråden egentlig handler om, Nazan.

      Prøver og prøver med forskjellig Gain på qav500.
      Jeg ender opp med 110-110-100-120
      Atti. 90-90.
      Funker veldig bra.
      Eneste problemet mitt nå er at den skjelver litt når jeg dropper raskt i høyde.
      Noen tips??

      Comment


      • at den skjelver når man dropper raskt nedover har ikke jeg klart å få bort på nazan min heller
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • Naza GPS..... JIPPI

          Fant dette på et annet forum,
          Deler dette med dere. Forteller litt grunnleggende om Nazan som vi bruker.

          Understanding LED lights, Calibrating GPS


          Difference bet. GPS and Atti mode demonstrated


          Explaining difference between IOC and normal flying mode


          Håper det var til hjelp.

          Comment


          • Re: Naza GPS..... JIPPI

            Skjelving når du synker får du aldri bort. Det er pga propellene havner i sin egen turbulens på veg ned. For å løse dette kan du delvis få det bort med en Y6 plattform eller ha litt fart en veg samtidig som du synker nedover.

            Comment


            • Naza GPS..... JIPPI

              Originally posted by Trulsen View Post
              Skjelving når du synker får du aldri bort. Det er pga propellene havner i sin egen turbulens på veg ned. For å løse dette kan du delvis få det bort med en Y6 plattform eller ha litt fart en veg samtidig som du synker nedover.
              Litt fart fremover var jo en god ide.
              Det må jeg teste.

              Comment


              • Bare siden det er et stort tema i denne tråden, her er noen som selger filtre til GoPro:
                GoPro Accessories - GoPro Lenses, Filters, GoPro Microphone, Dive & Scuba



                Comment


                • Originally posted by thomas.kjolstad View Post
                  Efti eller sveininge.

                  Dere har ikke tilfeldig en bit jeg kunne kjøpe av dere som jeg kan teste med.
                  Jeg har en ekstra pute liggende, men vet ikke om jeg trenger den selv for diverse prosjekter.

                  Du kan uansett bestille fra Silicone Gel Pads og velge den grønne matta der med nummer V10Z62MSN05.

                  Jeg har faktisk ikke balansert verken propeller eller motorer før jeg testet denne, og overasket over resultatet.

                  Har satt denne på 2 stk TBS Discovery + en hexa nå uten jello.

                  For å vise de 2 andre så har jeg noen videoer fra dem.

                  TBS Discovery med DJI wookong:


                  Hexa DJI F550:


                  Så jeg har konkludert med at denne matta er "the shit"

                  Comment


                  • Naza GPS..... JIPPI

                    Dette så jo veldig bra ut. Må teste sånn silikon matte.

                    Comment


                    • 465 kr + frakt og mva er drøy pris for en gummimatte med knotter på. Men ok, hvis det funger så er det jo verdt det
                      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                      Anything worth doing is worth overdoing!

                      Comment


                      • Bruk denne:
                        K10457TA PU Adhesive Gel and straps - elefun.no - Radiostyrt hobby

                        Funker som bare det!
                        Roar Vikås
                        Ålesund

                        Comment


                        • Nå har jeg kjempet mot vibrasjoner til jeg blir sprø.
                          Har montert gummidempere, brukt gelplater og øreplugger

                          Venter på nye Sunnysky motorer og håper det vil gjøre susen.

                          En kompis av meg fikk en Dji Phantom fra Elefun i går.
                          I dag var han ute på jomfruturen.
                          Rett ut av boksen, ingen ballansering av hverken motorer eller propeller.
                          Monterte på mitt Hero3BE og hallo............? IKKE NOE JELLO I DET HELE TATT.
                          Kanskje litt i take off, men bedre enn jeg har klart med min 550 hexa



                          Man kan bli sprø av mindre...............
                          Glad på hans vegne, men hva skjer???????????

                          Comment


                          • Ser du videoen i fullskjerm så ser man endel jello her da.

                            Comment


                            • Naza GPS..... JIPPI

                              Nå er jeg i full gang å balansere mine propps med den nye magnetiske balanse verktøyet.
                              Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1359925888.508031.jpg
Views:	1
Size:	40.9 KB
ID:	597429

                              Nå blir det Nazi-balansering.
                              Da gjenstår balansering av motorer, noen som har en god måte å gjøre det på. Kanskje og helst uten å ta de av ramma.

                              Comment


                              • Naza GPS..... JIPPI

                                Du kan jo prøve dette:
                                Kristian Westgård
                                Nittedal

                                Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                                Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                                — Neil Armstrong

                                Comment

                                Working...
                                X