Announcement

Collapse
No announcement yet.

Naza GPS..... JIPPI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Naza GPS..... JIPPI

    Her er en video fra i dag. Etter balansering av motorer (sunnysky 800) og prop (Graupner E 10-5).

    Jello effekten kommer og går. Noen gangen vanvittig mye andre ganger ingenting. :-/

    Comment


    • Naza GPS..... JIPPI

      Jeg ble møkkalei vibrasjons jakt til slutt så solgte jeg alt med FPV da ble jeg jaggu kvitt jello

      Men det jeg har hatt med minst problemer med jello var på tricopter.

      Men jeg skal heller handle no fpv greier når det er jello free
      Min Hjemmeside..

      http://sveininge.iflogg.com

      Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

      Comment


      • Originally posted by sveininge View Post
        Jeg ble møkkalei vibrasjons jakt til slutt så solgte jeg alt med FPV da ble jeg jaggu kvitt jello

        Men det jeg har hatt med minst problemer med jello var på tricopter.

        Men jeg skal heller handle no fpv greier når det er jello free

        Testet du den fantastiske-super-dupre-ultra-mega-dyre silikonmatta før du solgte hele dritten? Er interessert i å høre flere erfaringer om denne. Finnes det feks en tråd på nettet en plass hvor den er testet/diskutert?

        Comment


        • Naza GPS..... JIPPI

          Originally posted by Trulsen View Post
          Testet du den fantastiske-super-dupre-ultra-mega-dyre silikonmatta før du solgte hele dritten? Er interessert i å høre flere erfaringer om denne. Finnes det feks en tråd på nettet en plass hvor den er testet/diskutert?
          Jeg har ikke funnet noe. Men jeg har bestilt den. Så får vi se.

          Greia her tror jeg er å redusere bruken av ting og tang som blir brukt under kamera. Målet må jo være å få så liten kontaktflate som mulig mellom ramma og kamera. Det vil også minske vibrasjoner som kommer fra ramma.

          Comment


          • Sveininge lagde denne fine videoen om den matta

            Comment


            • Re: Naza GPS..... JIPPI

              Originally posted by Efti View Post
              Sveininge lagde denne fine videoen om den matta

              Video av jello med og uten bruk av matte? Tror jeg bestiller en matte jeg

              Comment


              • Naza GPS..... JIPPI

                Virker veldig bra... De får den på lager 19.feb. Men de sa det var bare å bestille .
                Så det gjore jeg.

                Comment


                • Originally posted by thomas.kjolstad View Post
                  Virker veldig bra... De får den på lager 19.feb. Men de sa det var bare å bestille .
                  Så det gjore jeg.
                  Kan være redningen dette Thomas. Håper vi ikke blir skuffa

                  Comment


                  • Naza GPS..... JIPPI

                    Originally posted by knupps View Post
                    Kan være redningen dette Thomas. Håper vi ikke blir skuffa
                    Ja jeg er en skeptiker helt til det motsatte er bevist. Så ja. Håper dette funker ellers går både gopro og quaden i søpla.

                    Comment


                    • Er jello vibrasjoner? Det kan ikke være støy fra elektronikken f.eks?

                      Comment


                      • Naza GPS..... JIPPI

                        Jeg har montert gopro kamera i front. Propellene foran er veldig nærme kamera.
                        Har også en ide på at kanskje rotasjonen på propellen også kan skape en type forstyrrelse på bilde? Veit ikke om dette kan være en teori men bare tipper.

                        Comment


                        • Testa med 3 kameraer på Hexaen min nå. Fungerer overraskende bra.
                          Vanlig FPV kamera, GoPro + et Mini kamera som veier 1gram.

                          Med en kameraswitcher, så bruker jeg en 3-way switch på radioen, slik at jeg kan velge hvilket kamera jeg skal kikke igjennom på Fatshark brillene.. veldig kult

                          Comment


                          • Naza GPS..... JIPPI

                            Min fpv favoritt plattform har alltid vært tricopter med KK kontroller . Det er i grunnen den jeg har hatt best resultat med uten og måtte stresse med vibrasjoner og slike problemer.

                            Når jeg handlet meg tbs Discovery ramme med naza og GPS og alt var top of the line så ble jeg skuffet over resultatet.

                            Tricopter koster en 1000 lapp og bygge og en tbs ramme med naza koster fort 6000

                            Her er en film fra tricopteret jeg hadde .
                            Tricopter FPV Fresh 2012

                            Det er med kjipass motorer, apc propeller. Og KK kontroller
                            Min Hjemmeside..

                            http://sveininge.iflogg.com

                            Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                            Comment


                            • Nye motorer og esc`er montert.

                              Click image for larger version

Name:	DJI_ESC_30A__Montering.jpg
Views:	1
Size:	47.4 KB
ID:	597696

                              Da jeg koblet på batteriet kom lydsignalet for at throttle ikke var helt i bånn.
                              Det var den selvsagt.

                              Click image for larger version

Name:	DJI_ESC_30A__Sound_Introduction.jpg
Views:	1
Size:	61.5 KB
ID:	597697

                              Koblet opp flere ganger med samme resultat.
                              Tok en ny Binding også, men får ikke Ready signal?

                              Da gikk denne søndagen som var avsatt til å fly

                              Comment


                              • Der er noe som ikke stemmer!! De bulletsene der passer ikke! Eller har du bare ikke presset de helt inn??

                                Comment

                                Working...
                                X