Announcement

Collapse
No announcement yet.

Naza GPS..... JIPPI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by knupps View Post
    Nå er det på håret at jeg gir opp hele jello dritten......
    €&(@$£(?)"€!
    Fikk tatt en super rask test i går.
    Nye motorer og propeller.
    Ballansert etter beste evne.

    Det blåste helt på grensen til å fly, men tok sjansen og hovret litt allikevel.
    1080 60fps.


    Helt håpløst.............


    Grønn gelmatte fra fpvshop.

    .
    Dette var surt ja.
    Er balanseverktøyet ditt bra da? Har selv prøvd 2 versjoner på hobbyking der en ikke kunne stole på balanseringen pga skjevheter i verktøyet.

    Begynner å tro at det er noe i ramma/gimbal. Kanskje få noen nye øyner til å se på oppsettet ditt en gang.
    Mulig det er noe som er oversett?
    Jeg har veldig lik din 550 og er ikke i nærheten av de vibrasjonene med standard dji mototer og propell.
    Vil tro at den grønne matta vil hjelpe, men ikke få bort alt.

    Comment


    • Har en Du-Bro balanserer som skal være det beste.....????
      Gimbal er ettersett og sjekket for slark.
      Rammen virker også velig stiv og sterk.

      Får jo bare glede meg over at videoene er i FARGER.....

      Comment


      • Naza GPS..... JIPPI

        Originally posted by telecaster View Post
        her er litt info om de underliggende problemer:
        How to Fix GoPro Rolling Shutter Distortion – Christopher Swainhart

        Rolling shutter - Wikipedia, the free encyclopedia

        Jeg har kjøpt en filterholder som heter Blurfix3 som gjør det mulig å skru på "vanlige" 55 mm fotofilter,
        jeg har et ND og et polarizer filter. Har ikke fått prøvd så ye enda, men disse to typene filter bruker jeg
        i ofte på mine store kamera, Canon 5D II og Canon 7D, så de kommer nok til å brukes på Hero3BEŽn også.
        kjøpt her : 403 Forbidden

        [ATTACH=CONFIG]65187[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65186[/ATTACH]
        Det er så artig for det er tydeligvis flere meninger om en sak.
        Sendte en forespørsel til en leverandør gopro kamera. Ang. ND-filter.
        Her er hva jeg fikk til svar:

        Jello effect has to do with the vibration interfering with the frame rate. here's some ideas:




        Russell Latimer
        www.eyeofmineactioncameras.com
        authorized dealer for GoPro

        No, ND filter won't help jello effect. It won't change the vibration or the frame rate. Only thing ND filter will work for is reducing the strobbing/stuttering effect that happens with a shutter speed.
        Russell Latimer
        www.eyeofmineactioncameras.com
        authorized dealer for GoPro

        Comment


        • Originally posted by knupps View Post
          Har en Du-Bro balanserer som skal være det beste.....????
          Gimbal er ettersett og sjekket for slark.
          Rammen virker også velig stiv og sterk.

          Får jo bare glede meg over at videoene er i FARGER.....
          Jeg kjøpte også den Du-Bro saken og balansert begge discoene. Den skal jo være bra. Vet ikke om det ble bedre siden jeg ikke ser forskjell i bilden, men propellene var noe skjeve.
          Vet ikke om det er nevnt, men hva med at gain kan være for høy og vibrerer?
          Er ikke lett å finne ut av nei.

          Comment


          • Vibrasjoner kommer fra flere områder - en prop som er vektmessig balansert trenger definitivt ikke å være aerodynamisk balansert - litt forskjell på profil/vridning mellom bladene skaper mye vibrasjon.
            Tracking, d.v.s. at bladtippene roterer i samme høyde er også ekstremt viktig
            Motorer og resten av mekanikken rundt disse kan skape vibrasjoner/ujevn gange
            En faktor som mange overser er interferens/resonans mellom vibrasjoner i de forskjellige armene, en liten vibrasjon som knapt merkes i en arm kan akkumulere seg opp til store problemer når den påvirkes av tilsvarende vibrasjon fra de andre armene. Denne type uønsket vibrasjon kan variere voldsomt med motor turtallet (fra ingenting til vibrasjon som følge av noen titalls RPM endring)
            Til slutt - stivhet på ramme og senterstykke. Flekser dette så er ramma som en gele klump....
            Last edited by Quadrocopter; 16-02-13, 21:22.

            Comment


            • Litt avanserte kontrollere lar deg logge signalet accelerometer sensoren leverer i løpet av en flight - analyse av dette satt opp mot motor turtall g-krefter etc. gir mye nyttig informasjon om hva som kan være problemet.

              Vibrasjoner er et større problem for kontrolleren enn det er for kamera - alle vibrasjoner har en tendens til å maskere vekk virkelige endringer i XYZ planet og dermed vil kontrolleren bruke mye mer tid på å fin-korrigere (om den greier det i det hele tatt) og multicopteret blir ustabilt!
              Last edited by Quadrocopter; 16-02-13, 21:23.

              Comment


              • Originally posted by thomas.kjolstad View Post
                No, ND filter won't help jello effect. It won't change the vibration or the frame rate. Only thing ND filter will work for is reducing the strobbing/stuttering effect that happens with a shutter speed.
                Russell Latimer
                Eye Of Mine Action Cameras Home Page
                authorized dealer for GoPro
                Han har selvfølgelig rett i at vibrasjoner skaper jello, men vi som lever av å ta levende bilder har slitt
                med jello eller wobble som det kalles i film/videobransjen på kamera med rolling shutter siden videochipen
                ble oppfunnet, og ND filter har alltid hjulpet, men da må jo forutsetningene være tilstede, dvs så vibrasjonsfritt
                som mulig. De som sliter med jello på kamera på flymaskiner som er rimelig vibrasjonsfrie kan jo prøve ND.
                Tenker at vi må nok gjennom en del prøvelser til før ting er på plass.
                Gleder meg til at det kan komme kamera av goporo størrelse uten rolling shutter.



                Comment


                • Naza GPS..... JIPPI

                  Originally posted by knupps View Post
                  Har en Du-Bro balanserer som skal være det beste.....????
                  Gimbal er ettersett og sjekket for slark.
                  Rammen virker også velig stiv og sterk.

                  Får jo bare glede meg over at videoene er i FARGER.....
                  Har du prøvd graupner propeller. De skal være så bra. Bruker bare det. Kanskje det hjelpe litt ihvertfall. Har du testet et annet kamera? Kan jo også være noe bugs med kamera. Veit jo aldri.

                  Comment


                  • Originally posted by thomas.kjolstad View Post
                    Har du prøvd graupner propeller. De skal være så bra. Bruker bare det. Kanskje det hjelpe litt ihvertfall. Har du testet et annet kamera? Kan jo også være noe bugs med kamera. Veit jo aldri.
                    Graupner er sikkert bra det, men jeg vet ikke hvor vibrasjonen kommer fra.
                    Begynner å mistenke selve ramma..........
                    Vurderer også å fjerne gimbal og fastmontere GoProen.

                    Vi har jo bestillt super matta så da blir det spennende å se hva som skjer.

                    Litt lei av å feilsøke, skulle så gjerne ha vært ute og lagd litt film, men det er litt kjedelig når jeg vet
                    at resultatet er dårlig........

                    Comment


                    • Må prøv noe nytt.............................

                      Funnet frem den gamle quadden med en Alware gimbal som kan bære et middels kompaktkamera.

                      Click image for larger version

Name:	DSC_0070s.jpg
Views:	2
Size:	123.9 KB
ID:	598271Click image for larger version

Name:	DSC_7659s.jpg
Views:	2
Size:	78.8 KB
ID:	598272Click image for larger version

Name:	DSC_7690s.jpg
Views:	1
Size:	73.0 KB
ID:	598273Click image for larger version

Name:	DSC_7702s.jpg
Views:	1
Size:	76.6 KB
ID:	598274Click image for larger version

Name:	Alware Advanced 3-axises 002.jpg
Views:	1
Size:	40.9 KB
ID:	598275

                      Motorer er Avroto og 11x4.7" APC propeller.
                      Blir montering av Naza+GPS i løpet av kvelden satser jeg på.
                      Last edited by knupps; 17-02-13, 15:39.

                      Comment


                      • Tenker på nye motorer til mitt F550. Sett på dette "oppgraderings kittet".
                        Noen som har meninger om det?

                        Aerial Media Pros

                        Større motorer og propeller (11")

                        Comment


                        • Originally posted by Merko View Post
                          Tenker på nye motorer til mitt F550. Sett på dette "oppgraderings kittet".
                          Noen som har meninger om det?

                          Aerial Media Pros

                          Større motorer og propeller (11")
                          Har lenge sett på det og vurdert 2 nye Avroto motorer, men vet ikke om F550 ramma er sterk og stiv nok til det.
                          Nå vil jeg prøve quadden min og se hvordan det går først.
                          Last edited by knupps; 18-02-13, 12:08.

                          Comment


                          • Naza GPS..... JIPPI

                            Originally posted by Merko View Post
                            Tenker på nye motorer til mitt F550. Sett på dette "oppgraderings kittet".
                            Noen som har meninger om det?

                            Aerial Media Pros

                            Større motorer og propeller (11")
                            Større prop skaper også mere vibrasjoner bare så du har det i bakhodet.

                            Comment


                            • Re: Naza GPS..... JIPPI

                              Originally posted by thomas.kjolstad View Post
                              Større prop skaper også mere vibrasjoner bare så du har det i bakhodet.
                              Javell?

                              Comment


                              • Naza GPS..... JIPPI

                                Originally posted by Trulsen View Post
                                Javell?
                                Gjør det ikke det a? Mere masse som er i bevegelse større mulighet for vibrasjoner

                                Comment

                                Working...
                                X