Announcement

Collapse
No announcement yet.

Naza GPS..... JIPPI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Naza GPS..... JIPPI

    Originally posted by Quadrocopter View Post
    At det lyser grønt på kontrolleren betyr bare at den får 5V gjennom USB kabelen - ikke at den kommuniserer.
    Windows har en udokumentert funksjon som heter "skru opp USB drivere" og de gangene denne slår inn så er det en del jobb for å få det til å virke igjen.

    Måten du kan avdekke om dette problemet er å installere programvaren på en "ren" PC - det er viktig at denne PC ikke har vært brukt til denne bruken tidligere (at den ikke har noen rester av USB driveren installert!)
    Hvis de ikke virker på denne heller så bør du sjekke USB interfacet på DJI kontrolleren.
    Virker det på denne så må du på en eller annen måte fjerne alt av USB drivere på den originale PC'en, dette kan være veldig tricky - og er ingen rett frem jobb, jeg ville ha sendt en mail til DJI teamet for å få beskrevet måten (kanskje de ar script som gjør jobben)

    Er driveren fjernet så er det bare å installere programvaren på nytt!


    EDIT:
    USB driver problemer blir sjeldent rettet opp i ved å av-installere programvaren (driveren henger som regel igjen selv etter at selve programvaren er fjernet)
    Jeg mente å slette driver og softwaren tilhørende naza. Og reinstallere det. Det er ofte bare det som skal til.

    Du kan gå under enhetsbehandling og sjekke status på USB-drivere og hvilken port den har fått tildelt.

    Comment


    • Naza GPS..... JIPPI

      Originally posted by jotto View Post
      Nei, men jeg har testet diverse andre remedier.. lager du en sammenligning mellom de mattene og poster her?
      Det kan jeg godt. Nå har jeg ikke fått den sinnsykt dyre matta enda men kan lage en videosnutt som viser forskjellen på vanlig "skumgummi" matte og disse gele mattene når jeg får den.

      Comment


      • Re: Naza GPS..... JIPPI

        Knupps! Om du går inn i enhetsbehandling på maskinen, står dji enheten listet der da? I såfall er det en gul trekant foran?

        Comment


        • Originally posted by Trulsen View Post
          Knupps! Om du går inn i enhetsbehandling på maskinen, står dji enheten listet der da? I såfall er det en gul trekant foran?
          Står ikke noe DJI i enhetsbehandlingen.

          Har reinstalert software og driver, men det er nok riktig, som Quadrocopter sier, at det er vanskelig å avinstalere uten at noe rusk ligger igjen.
          Venter på ny mail fra DJI support.

          Comment


          • Naza GPS..... JIPPI

            Er det kun denne pcen det er trøbbel med eller har du testet flere? Har det funka før?

            Comment


            • Originally posted by thomas.kjolstad View Post
              Er det kun denne pcen det er trøbbel med eller har du testet flere? Har det funka før?
              Gjelder begge mine PCer og ja, det har funka hele tiden. Plutselig var det stopp på begge.

              Comment


              • Svar fra DJI Support:

                Must be driver issue. Naza does not need you to input SN.
                Contact dealer to help install the driver also or ask some computer guy to check.

                Best regards,
                DJI Innovations
                DJI-Innovations | Flight Control Experts


                Jajaja. Så langt kom vel vi også.

                Comment


                • Re: Naza GPS..... JIPPI

                  Originally posted by knupps View Post
                  Svar fra DJI Support:

                  Must be driver issue. Naza does not need you to input SN.
                  Contact dealer to help install the driver also or ask some computer guy to check.

                  Best regards,
                  DJI Innovations
                  DJI-Innovations | Flight Control Experts


                  Jajaja. Så langt kom vel vi også.
                  Har du en kompis/bekjent med en naza enhet du kunne testet for å utelukke pc? Blir enheten varm på noe vis? Mistenker det samme som skjedde på Vbaren min. Gåen USB inngang på kortet...

                  Comment


                  • Originally posted by Trulsen View Post
                    Har du en kompis/bekjent med en naza enhet du kunne testet for å utelukke pc? Blir enheten varm på noe vis? Mistenker det samme som skjedde på Vbaren min. Gåen USB inngang på kortet...
                    Har desverre ikke det. Merker ingen varme i enheten.
                    Nå venter jeg bare på hva Elefun har å si. Glad jeg kjøpte Nazaen i Norge
                    og det er jo ikke så langt fra Kristiansand til Grimstad. Må kanskje ta en tur............

                    Comment


                    • Hvis det skjedde samtidig på begge PCene, vedder jeg en tier på at det er noe med USB-chippen på Nazaen eller med USB-kabelen. Har du testet med en annen kabel?
                      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                      Anything worth doing is worth overdoing!

                      Comment


                      • Naza GPS..... JIPPI

                        Enig. Hvis det er likt på begge pcene kan jeg ikke se noe annet enn at det er noe med kabelen eller Nazan.

                        Comment


                        • Originally posted by knupps View Post
                          og det er jo ikke så langt fra Kristiansand til Grimstad. Må kanskje ta en tur............
                          Kjør ned, også moser du kontrolleren alt du makter i bordet og skriker "J** VIRKER IKKE!!"

                          Evt. bare avvent mailen du... Som regel så løser det seg.
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • Da er Nazaen på vei til Elefun til sjekk og vurdering.

                            Comment


                            • Naza GPS..... JIPPI

                              Knupps, da er pakka våres kommet.
                              Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1362147982.115873.jpg
Views:	1
Size:	54.6 KB
ID:	598570

                              Litt av en eske for en liten matte.
                              Og billig var den ikke akkurat.
                              Totalt med frakt og toll/moms. Kom den på 954,-. 954,- for denne lille matta???
                              Første å siste gang jeg kjøper den, men det er jo vært å prøve.
                              Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1362148140.054450.jpg
Views:	1
Size:	55.2 KB
ID:	598571
                              Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1362148211.777276.jpg
Views:	1
Size:	36.2 KB
ID:	598572
                              Som dere ser er det ikke store matta. Best dette funker og den virker egentlig veldig bra. Skal ta noe tester i løpet av helgen hvis jeg rekker.

                              Knupps, hvis du ikke allerede har gjort det send meg adressen din på pm så sender jeg halve matta i morgen.

                              Comment


                              • Jeg fikk også min idag, men den kom i en nett liten konvolutt uten mva og avgifter.

                                Jeg kan godt skjønne at denne funker bedre enn andre matter. Den er ganske geléaktig, og kontaktflaten mot kameraet blir jo redusert i forhold til en flat matte.
                                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                                Anything worth doing is worth overdoing!

                                Comment

                                Working...
                                X