Announcement

Collapse
No announcement yet.

Naza GPS..... JIPPI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Naza GPS..... JIPPI

    Originally posted by jotto View Post
    Jeg fikk også min idag, men den kom i en nett liten konvolutt uten mva og avgifter.

    Jeg kan godt skjønne at denne funker bedre enn andre matter. Den er ganske geléaktig, og kontaktflaten mot kameraet blir jo redusert i forhold til en flat matte.
    What?? Åssen frakt etc bestilte du?

    Comment


    • Originally posted by thomas.kjolstad View Post
      Knupps, da er pakka våres kommet

      Litt av en eske for en liten matte.
      Og billig var den ikke akkurat.
      Totalt med frakt og toll/moms. Kom den på 954,-. 954,- for denne lille matta???
      Første å siste gang jeg kjøper den, men det er jo vært å prøve.

      Knupps, hvis du ikke allerede har gjort det send meg adressen din på pm så sender jeg halve matta i morgen.
      OMG, 954.-..................

      Trodde jeg hadde gjort det, men skal sende den på nytt.
      Sender deg 200.- ekstra, så har du litt for jobben
      Last edited by knupps; 01-03-13, 15:29.

      Comment


      • Re: Naza GPS..... JIPPI

        Originally posted by thomas.kjolstad View Post
        What?? Åssen frakt etc bestilte du?
        Husker ikke, tok det billigste til noen få daler
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • Naza GPS..... JIPPI

          Originally posted by jotto View Post
          Husker ikke, tok det billigste til noen få daler
          Same here.

          Comment


          • Naza GPS..... JIPPI

            Originally posted by jotto View Post
            Husker ikke, tok det billigste til noen få daler
            Hva betalte du for selve matta + frakt?

            Comment


            • Re: Naza GPS..... JIPPI

              $85.19. Jeg valgte USPS First Class Mail.
              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

              Anything worth doing is worth overdoing!

              Comment


              • Naza GPS..... JIPPI

                Tror jeg betalte 600 inkl frakt
                Min Hjemmeside..

                http://sveininge.iflogg.com

                Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                Comment


                • Originally posted by knupps View Post
                  Har prøvd å binde flere ganger, men den går ikke i Failsafe når senderen blir slått av.
                  Nå er ikke dette så veldig viktig for meg akkurat nå, men når jeg blir litt mer derven FPV, hadde det vært fint å ha på plass.

                  Oppsettet på min JR XC7 radio er som følger.

                  U fra Naza - AUX1/FLAP på JR
                  X1 fra Naza - AUX2 på JR
                  X2 fra Naza - GEAR på JR
                  X3 fra Naza - USB

                  Siden jeg bare har en 3 position bryter styrer den GPS-A-M via AUX1/FLAP.
                  På AUX2 har jeg en MIX med FLAP som da kan gå i Failsafe i GPS-A-M.
                  GEAR styrer Home Lock og Off. Kuttet ut Course Lock da dette bare er en 2 position bryter.


                  Da jeg prøvde å binde satte jeg AUX2 i Failsafe, men det virket ikke helt kan du si.
                  Jeg har selv JR XG7, og DJI F550 som akkurat er ferdig bygd.
                  Hvordan gikk du frem for å sette opp Flap/aux1 mix og få aux2 til å kicke inn som failsafe? (Nå i orden).

                  Første forsøk over på fly/heli for min del, og sliter litt med å finne dokumentasjon på hvordan man skal gå frem med ting som dette.
                  Mulig det fungerer ca på samme måte som andre radioer, men jeg har prøvd å søke opp info spesifikt til XG7, da jeg blir litt småforvirra av å lese oppsettet på andre radioer.

                  Edit1:
                  Sånn, da var failsafe biten i det minste i boks, dvs, sliter fortsatt med bind og failsafe i forhold til radio av/out of range whatnot. Men prøver seg frem til det fungerer.

                  Edit2:
                  Får nå både throttle og AUX2 til å bli trigget når jeg slår av radioen nå, men failsafe går ikke på.
                  Får også en 3xorange blink i repeat om jeg kobler ifra usb og slår på tingen, uten at jeg har funnet ut hva det er. Men den går over i rapid gul blink om jeg aktiverer failsafe manuelt med AUX2, så den biten fungerer i det minste.

                  Godt å ha noe å dulle med til penværet kommer.

                  Edit3:
                  Fant info og måte å enkelt sette failsafe på, selv ved bruk av mix. Juster med subtrim til flap0 er flyttet seg inn på failsafe området (blått), gå så inn på failsafe menyen på kontrolleren, velg flaps og throttle, sett throttle på radio til 20% (eller der omkring), trykk CLR. Den vil da lagre verdiene den har på throttle og flaps som offline verdier.

                  Gå så tilbake til subtrim og juster flap0 tilbake til der den var. Se i DJI software, at når radio slås av, går throttle til 20% og mode hopper ifra M til failsafe område.
                  Last edited by Lain; 06-03-13, 09:09. Reason: Ny info
                  You cant take the sky from me.

                  Comment


                  • Dagen video. Har dere testet den grønne matta?

                    Comment


                    • Kul video. Er det lov å si du hadde litt flaks med det møte med treet? utrolig at du fikk redda den inn og landet riktig vei. Hvor flyr du?? hvor er all snøen hos deg?
                      Jeg har desverre ikke fått vært i lufta på kjempe lenge. Også har jeg drevet litt med en Trex600 jeg har styra litt med for å få i lufta.
                      Håper kanskje på en fin dag i morgen. Kanskje jeg får tatt noen turer i morgen. Ellers må det bli til uka. Flyr kun med et batteri om dagen. MÅ få kjøpt meg noen til så jeg har litt å fly på. Ellers hvordan går det med deg Knupps? Fått noe liv i Nazan? Og har du fått matta?

                      Originally posted by Efti View Post
                      Dagen video. Har dere testet den grønne matta?

                      Last edited by thomas.kjolstad; 09-03-13, 22:21.

                      Comment


                      • Er ikke snø på sørvestlandet

                        En må ha litt flaks av og til.
                        Brukte opp 3 graupner idag.. Men var vært det.. hehe.

                        Comment


                        • Naza GPS..... JIPPI

                          Dårlig gjort, for nå er jeg lei snø.

                          Comment


                          • Hadde maiden på min F550 i går. Her er en liten videosnutt fra i dag (Står sammen med RunarSL):



                            Veldig fornøyd "right out of the box". Må nok tweake litt på innstillinger etterhvert, men jeg syntes det fungerte over all forventning!
                            * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

                            Comment


                            • Gratulerer Kjetil med ny leke! ser kjempe fin ut, jeg tokk en liten tur på Hei Fotballbane , den er stengt (snø) men en kan stå på siden 5 meter over kjempe Heli flyplass. 100x100meter

                              Hilsen Bakken

                              Comment


                              • Riktig så bra, gratulerer med flott maiden!!



                                Comment

                                Working...
                                X