Announcement

Collapse
No announcement yet.

Filmfotograf Philip Bloom og Phantom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det andre aspektet med å se slike videoer, er inspirasjonen til å strekke seg selv litt lenger neste gang.
    Være kreativ i opptakene og redigeringen. Tenke ut nye vinkler og motiver. Planlegge litt på forhånd.

    Phantomen er så enkel å fly at jeg nå kan konsentrere meg om foto og video, noe som var hele vitsen da jeg startet med en Gaui 330 for over 3 år siden. Via hexa og octacopter, er Phantomen blitt den farkosten jeg liker best. Trygg og til å stole på.

    Hadde noen opptak fra Evje i Setesdalen liggende. Egentlig bare planløs flyging frem og tilbake.

    Gikk løs på oppgaven med å få det til å bli en litt mer severdig videosnutt.
    Valg av musikk, bildestabilisering med Warp, fargekorrigering osv.
    Eksporterte videoen i et Panavision lignende bredformat på 1920x880px.



    Legger ut denne fordi jeg fikk inspirasjon til å strekke meg litt lenger etter å ha sett videoen til Philip Bloom.
    Det var hovedgrunnen til at jeg startet denne tråden. Få inspirasjonen til å strekke seg litt lenger

    NB: Skal gi bjeff rett i en ting og det er at her er det redigeringen som redder filmen
    Last edited by knupps; 20-06-14, 15:33.

    Comment


    • #17
      Jeg får i alle fall nok en bekreftelse på at å fly lavt, bruke drona som en grenseløs dolly, kan gi veldig smekre bilder. Å lære seg å manøvrere nær bakken, i riktig hastighet og gjerne med trang plass kan gi flotte resultater.
      Kristian Westgård
      Nittedal

      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
      — Neil Armstrong

      Comment

      Working...
      X