Unconfigured Ad

Collapse

Hvordan programere DX8 til Naza M lite/DJI-F450 ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hoppfly
    • May 2013
    • 1248

Jada har batteriet på

Comment

• Hoppfly
      • May 2013
      • 1248

Da har jeg prøvd litt til. Kom plutselig inn i programmet med alt tilkoblet. Kalibrerte stikkene , så at F mode knappen hadde GPS-Att-Manuell. Så at AUX2 knappen hadde Momelock-corse Lock - off
      Så også at Mix knappen ble failsafe i aktivert stilling.
      MEN når jeg er inne i naza assistanten så ser det ut som at det blinker CFG-ERR ( 8 ) i en egen bolk ved siden av MC output.
      OG det ser ikke ut som om jeg får lagret dette ned til nazaen (multikopteret) Prøvde å trykke på Write uten at det blinket i noe.
      Noen forslag???

koblet alt av og Prøvde å starte motorene,men de startet ikke

MÅ jeg prøve å oppdatere programmet for å få vekk denne CFG-ERR ( 8 ) ?
      Last edited by Hoppfly; 06-10-14, 16:03.

Comment

• Hoppfly
        • May 2013
        • 1248

Koblet til igjen,og da var plutselig bolken CFG-ERR ( 8 ) borte. Prøvde å skrive ned (Write) men kunne ikke se at det blinket i noe.
        Når jeg koblet fra PC og alt,og så oblet til,så fikk jeg nå startet motorene. Lurer på om alt virker nå???
        Skal det ikke blinke i noe lys når en lagrer/skriver ned alle justeringene?

Comment

• Hoppfly
          • May 2013
          • 1248

Har da hat ny"maiden" med denne . Har som sagt byttet sender (til dx og også byttet propeller (til nye 10x3,8 )
          MEN multicopteret driver til høyre ved lift (både i gps og atti) Den gjorde dette med gamle senderen også.
          Noen forslag?

Comment

• Hoppfly
            • May 2013
            • 1248

Kan det være noe så enkelt som at jeg måtte gjennomføre en IMU calibration? (har aldri gjort dette, og når jeg nå gikk inn på tool, så så jeg at IMC calibration var nødvendig. ) Så en video om en som hadde samme problem som meg,og der hadde en IMU calibrasjon gjort at multien ble bra. Hva gjør egentlig en IMU calibrasjon?

Comment

• Hoppfly
              • May 2013
              • 1248

Da har jeg IMU calibrert, uten resultat. Har flyttet GPSen til høyre ,også uten resultat. Strx jeg løfter av (letter) så driver copteret til høyre og litt mot meg. Når jeg holder stikka til venstre så motvirker jeg dette. Har prøvd å kompensere dette,men da er copteret helt galt med ny start igjen. Noen tips?

Comment

• affa
                Administrator
                • Jul 2002
                • 5877

Originally posted by Hoppfly
                Da har jeg IMU calibrert, uten resultat. Har flyttet GPSen til høyre ,også uten resultat. Strx jeg løfter av (letter) så driver copteret til høyre og litt mot meg. Når jeg holder stikka til venstre så motvirker jeg dette. Har prøvd å kompensere dette,men da er copteret helt galt med ny start igjen. Noen tips?
                Kan du ha skade fra tidligere på motor? Ellers esc?

Står alle motorer i plan i forhold til hverandre? Det utgjør stor forskjell men det er ikke så stor sjans på 450 ramma

Har hatt hexa og quad tidligere der det har vært problematisk.

DU kan jo utelukke sender da dets kjer samme med ny sender.

Comment

• Hoppfly
                  • May 2013
                  • 1248

Tror ikke det er noen skade,kan ikke kjenne,se,høre eller lukte noe galt fra motorer. Men selvfølgelig det kan jo hende.
                  Alle motorer står plant og er uten slakk. Har utelukket sender og propeller. Så det er å finne ut hva en skal gjøre. Har ikke lyst til å legge ut noe mer på denne nå

Comment

• tyor
                    • Mar 2005
                    • 9757

jeg hadde samme problem på hexacopteret mitt med naza M. Da satte jeg ett vater på topplata. og bygde opp under beina slik att den ble stående helt i vater alle veier. også tok jeg IMU calibrering. Det hjalp på min ihvertfall. plassering av gps skal ikke ha noe å si når du flyr i atti mode. men da vil den drifte med vinden.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

Comment

• Hoppfly
                      • May 2013
                      • 1248

Gjorde dette nå tyor, men når jeg gikk inn på IMU calibrering så fikk jeg opp at dette ikke var nødvendig. Gjorde dette på nytt likevel. Får se om det blir vær for testing i morgen

Comment

• tyor
                        • Mar 2005
                        • 9757

sjekk også att alle motorer står helt rett, att ingen av motfestene/armene er vridd eller skeive. det vil også føre til att den trekker til en side som Affa skrev. lykke til
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

Comment

• Hoppfly
                          • May 2013
                          • 1248

Da har jeg tatt en ny IMU kalibrasjon, Kompensert GPS en for magnetic declination. Tok en ny Compass kalibrasjon , men likevel driftet multien til høyre. MEN etter forslag på 450 forumet på facern så skulle jeg ta av batteri, vente litt og starte opp igjen.
                          Gjorde dette, og startet opp i atti mode og multien var helt stabil. Håper bare dette holder seg framover. Forresten så er 0 grader, sne på bakken og bare fingre på alu stikker en dårlig combo

Comment

• Warbirdpilot
                            Administrator
                            • Sep 2004
                            • 2878

Tar du en gyro ut av et varmt rom og ut i kulda tar det litt tid for gyroene å avklimatisere seg, ie du får drifting.
                            - Håvard Glad Andreassen
                            - YouTube.com/Warbirdpilot
                            - facebook.com/warbirdpilot

Comment

• Hoppfly
                              • May 2013
                              • 1248

Driftinga skjedde tidligere i varmt vær også

Comment

• kkalle
                                • Mar 2012
                                • 134

Originally posted by Hoppfly
                                Driftinga skjedde tidligere i varmt vær også
                                Min var veldig lunefull inntil jeg tok på svart tape på sidene av min naza-m v1.

Og kalibrering fungerte ikke etter montering av ny glimbal. Var ikke mulig å få stikkene i senter. Løsningen var å erase hele modellen og sette opp alt på nytt. Ikke helt imponert over software på disse dronene. Har også Qx350 og den er kjent for fly-aways, men har heldigvis ikke opplevt det på mitt ennå...

Comment

Working...