Announcement

Collapse
No announcement yet.

Naze32 FC Oppsett og Tuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Da har jeg fått sammen alt og flashet firmware slik videoen viser.
    Versjonen av BaseFlight i video og versjonen jeg har er noe annerledes, men prinsippet er det samme.

    en ting jeg ikke fikk gjort var å kalibrere Magnetometer ?? Den var gråa ut så det gikk ikke å trykke på den. Kanskje man ikke trenger det? noen som vet ?
    Det er kanskje hvis man bruker GPS ?? det har ikke jeg.

    Har også sjekket kabling og koblet til alt, satt opp en 3 punkts bryter for flightmode: Angle, Horizon og Rate mode.

    Bruker foreløping standard armering, rudder til høyre. Men tror jeg kommer til å sette en egen bryter på armering, da er det lettere for meg å se når den er armert og ikke. Litt med tanke på sikkerhet og fingertuppa mine.

    I kveld tok jeg 1 min maiden i stua her. Og det fungerte knall bra.
    Oppdaget at Yaw driftet litt, vet ikke hvor jeg kan tune den så den ikke drifter..?

    Ellers kom jeg på at jeg ikke har kalibrert ESCene så det må jeg gjøre for neste test.

    Hvilken flight mode flyr dere i mest?

    Comment


    • #17
      Har sett litt på dette drifte problemet i kveld.

      Finner ikke ut av det.
      Det jeg trodde var at jeg fikk en eller annen for for input på yaw fra radioen min.
      Men det viser seg at, hvis jeg kun kobler til usb kabelen i naze32 og åpner BaseFlight.

      Under Setup, kan jeg se at den flytter seg 1grad hvert 3-4 sekund. ??
      Da har jeg KUN koblet til USB kabelen og ikke koblet til batteri eller skrudd på radio.

      Noen som har vært borti det?

      Comment


      • #18
        Pass på at du kalibrerer accelerometer når den står helt stille og vannrett. Bevegelser under kalibrering kan få den til å bli helt på tur. Magnetometer er det ikke på naze32 acro så det trenger du ikke bry deg om

        Comment


        • #19
          Originally posted by unicus View Post
          Pass på at du kalibrerer accelerometer når den står helt stille og vannrett. Bevegelser under kalibrering kan få den til å bli helt på tur. Magnetometer er det ikke på naze32 acro så det trenger du ikke bry deg om
          Tro meg, jeg har kalibrert mange ganger men det hjelper ikke.

          Endte med å justere litt på triming på radio. Da ble den ihvertfall rolig i lufta. Men i tilkoblet på pc flytter den seg like herlig.
          Har lest at det er mange som har samme problem med acro, vet ikke hva det kan være.

          Nå gjenstår det bare å få tatt en skikkelig maiden med litt skikkelig flying. Legger ut video her når den tid kommer.

          Comment

          Working...
          X