Unconfigured Ad

Collapse

DJI Inspire 1 til test fra Elefun

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • knupps
    • Mar 2011
    • 458

Var nede på havnen i Kristiansand i går for å se en gammel kran bli sprengt.
    Ble oppmerksom på en Inspire 1 som fløy og filmet det hele.
    Og så viste det seg at det var Merko som var på tur

Merko flyr mot kranen på Kristiansand Havn.

Min kamerat, som også flyr Phantom 2, viste seg å være hans gammel lærer fra ungdomskolen.
    Verden er liten

Merko inn for landing.

Etter å ha sett Inspiren ble valget vanskelig, men det blir nok en Phantom 3 på meg........

PS: Har du lagt ut noe video?
    Attached Files

Comment

• Merko
      • Oct 2011
      • 155

Jah, moro at vi møttes

Et par bilder tatt ut fra videofilen:

Filmklippet kommer opp i løpet av kvelden

Edit: beklager om Inspire'n ødela det første bilde ditt! Heldigvis lett og photoshoppe bort! flotte bilder.

Comment

• Merko
        • Oct 2011
        • 155

Ble alt for mørkt desverre.

Comment

• knupps
          • Mar 2011
          • 458

Originally posted by Merko
          Jah, moro at vi møttes
          Edit: beklager om Inspire'n ødela det første bilde ditt! Heldigvis lett og photoshoppe bort! flotte bilder.
          Ja det var artig å treffes.
          -Når det gjelder bildet mitt så Photoshoppa jeg Inspiren din inn i bildet mitt så du er uskyldig

Videoen var bra den, men nattbildene var ikke allverdens, men hva kan man vente?

Comment

• Merko
            • Oct 2011
            • 155

Heh, forklarer litt hvorfor jeg syntes jeg var noe nærme der i forhold til hvordan jeg sto plassert på filmklippet.
            Men enig at nattbilde ble dårlig. Nå sto riktignok alt på "auto", så har ikke fått lekt meg med noe instillinger i mørke. Men man kan nok ikke trylle så voldsomt når det blir så mørkt heller..

Edit: Filmklipp(ene) var forøvrig filmet i 1080P 60bps, noe som forklarer hvorfor lysene "flimrer" på nattbildet, grunnet 50Hz strømnett.
            Last edited by Merko; 23-04-15, 20:30.

Comment

• Merko
              • Oct 2011
              • 155

Da jeg hadde brukt FVN's lydspor på nattklippet uten tilatelse (Dvs jeg spurte etter at filmklippet var lastet opp), så fjernet jeg klippet og la opp ny med lydopptak fra telefonen istedenfor, da jeg fikk et respektivt nei fra fvn (forståelig).

Lar meg heller ikke endre innlegget etter X antall minutter, så derfor ny post desverre!

Comment

• orjanl
                • Apr 2013
                • 14

Veldig artig å se Merko. Hørte spetakkelet fra jobb, men langt artigere å faktisk se hva som skjedde. Fornøyd med inspire´n ?

Comment

• Anderre
                  • Aug 2006
                  • 22

Jeg lurer egentlig på det samme, Merko. Du hadde jo tidligere en S900 og lurer på om du ser på Inspiren sine bilder og videoer som så bra at det kan erstatte en større maskin på "normale" oppdrag som f.eks eiendomsfoto?

Comment

• Merko
                    • Oct 2011
                    • 155

Originally posted by Anderre
                    Jeg lurer egentlig på det samme, Merko. Du hadde jo tidligere en S900 og lurer på om du ser på Inspiren sine bilder og videoer som så bra at det kan erstatte en større maskin på "normale" oppdrag som f.eks eiendomsfoto?
                    Hadde kun S900 i et par dager, da jeg kjøpte den for vidersalg, ellers hadde jeg en S1000 tidligere. Når det er sagt, så er det jo klart at et ordentlig systemkamera er bedre enn DJI sitt Inspire kamera, men for 'vanlige' oppdrag som feks boligfoto ol, så er kameraet på Inspire godt i massevis.

Er vel heller når man kommer til større filmproduksjoner at man bør tenke på et ordentlig kamera.

Alle bildene her som starter på DJI_XXX er tatt med en Inspire, så kan ikke klage på bildekvaliteten.
                    https://www.flickr.com/photos/philiplima/

Men jepp, jeg er topp fornøyd med Inspire

Comment

• Anderre
                      • Aug 2006
                      • 22

Da spørs det ikke om jeg fikk det siste dyttet i den retningen, Merko. Jeg bruker i dag ett Sony A5100 under en S900 til eiendomsfoto, men Inspire'n ser så mye mer håndterbar ut...

Roger

Comment

• orjanl
                        • Apr 2013
                        • 14

Merko: Hvis ikke det er noe bryderi så hadde det vært veldig artig å se en gang du er ute med Inspire´n din...

Comment

• Merko
                          • Oct 2011
                          • 155

Originally posted by Anderre
                          Da spørs det ikke om jeg fikk det siste dyttet i den retningen, Merko. Jeg bruker i dag ett Sony A5100 under en S900 til eiendomsfoto, men Inspire'n ser så mye mer håndterbar ut...

Roger
                          Jepp. S900 er nok en grei maskin, men veldig kjekt på Inspire når det bare er "Plug & Play". Appen som man bruker til Inspire er også veldig funksjonell mtp foto\video-instillinger ol.

Kan jo pakkes ned i en liten koffert også.

Originally posted by orjanl
                          Merko: Hvis ikke det er noe bryderi så hadde det vært veldig artig å se en gang du er ute med Inspire´n din...
                          Jepp, det er klart vi kan få til Er vel flere av oss som holder til her i Sør, så et møte en eller annen dag hadde jo vært moro

Comment

• orjanl
                            • Apr 2013
                            • 14

Suverent, takk for det.
                            Synes det er litt merkelig at utgaven til 32k med to radioer ikke har to kamera. Er det ikke veldig spesielt at pilot og kameraoperatør skal dele på bilde....
                            Last edited by orjanl; 26-04-15, 15:25.

Comment

• Merko
                              • Oct 2011
                              • 155

Originally posted by orjanl
                              Suverent, takk for det.
                              Synes det er litt merkelig at utgaven til 23k med to radioer ikke har to kamera. Er det ikke veldig spesielt at pilot og kameraoperatør skal dele på bilde....
                              Pr idag, så er det muligens problematisk med 2 kameraer over lightbridge. Men man kan få tak i uoffisiel "upgrade pack" til Inspire hvor du får med et ekstra kamera som går på egen frekvens(analogt). Ellers kan man jo til nød kjøre via kartet. Men ja, noe tungvindt om man er 2 stk vil jeg tippe.

Comment

• Anderre
                                • Aug 2006
                                • 22

Vil jo også tro at det kommer noe spennende ut av Dji sitt medlemskap i microfourthirds alliansen. En ny gimbal med ett mft kamera ville vært en skikkelig killercombo!

Comment

Working...