Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
mener de gikk ut med det for noen år siden når det var en diskusjon her ang nlf, eller nak som det het da. att de som ikke hadde noen lokal klubb kunne melde seg inn der. Klubben ligger vel lokalisert på toten men er bla annet flere i trøndelag som er medlem vet jeg. Jeg meldte meg inn da jeg bodde i trøndelag etter anbefaling fra en annen som er medlem. Du kan jo bare sende dem en mail og forklare situasjonen din
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
Hei igjen. Har nettop kommet hjem etter 6 vellykkede turer med H9 P47 60 size,på vår lokale stripe i orkdal.Mye full trottle lowpasser og tøffe passeringer i sving.Mye positive komentarer fra turgåere,som var ute og luftet seg:tøft,stilig,rått osv.I det hele tatt en topp dag,bare så synd at jeg var bare alene der i dag.Jeg sto der og lo for meg sjøl,mens det foregikk.Anbefales en 60 sizer,hverken for stor eller liten,bare akkurat passe.
Flotte greier.
Vært på stripa i dag jeg også. Ikke med warbird vel og merke. Lowpasser ble det her også. Ikke veldig lavt og sakte siden det var første tur med helt ny motor etter at ASP 160 havarerte i fjor. Nå sitter det en OS 120 i nesa. Ikke fått ny cowl enda så den ser litt pussig ut. Turgåere her også. Spørsmålene gikk mer på om tax free var åpent osv...
Hei igjen.Du skrev noe om klubbtilhørighet.Du har jo INNHERED MODELLFLYKLUBB og STJØRDAL MODELLFLYKLUBB,i nærheten ikke så alt for langt unna.Begge har fine striper,jeg har selv vært på MÆRE.Der var det fint.Du er vel kanskje midt i mellom?Stjørdal har mange bilder i sitt arkiv.Det var et treff på Mære 4.juli 2009,der var flere fraTRMFK på besøk,mange tøffe bilder,deiblant noen av den Kyosho spiten jeg refererte til tidligere.Den er omkledd med Grønn (olive drab)solartex for å lette reparasjoner senere.Jeg har som sagt en til nesten maken her.Det mangler bare å bestemme seg for motor,så cowling er urørt.Hvis det er aktuelt kan den selges.I så fall ta kontakt.
Hei igjen.Du skrev noe om klubbtilhørighet.Du har jo INNHERED MODELLFLYKLUBB og STJØRDAL MODELLFLYKLUBB,i nærheten ikke så alt for langt unna.Begge har fine striper,jeg har selv vært på MÆRE.Der var det fint.Du er vel kanskje midt i mellom?Stjørdal har mange bilder i sitt arkiv.Det var et treff på Mære 4.juli 2009,der var flere fraTRMFK på besøk,mange tøffe bilder,deiblant noen av den Kyosho spiten jeg refererte til tidligere.Den er omkledd med Grønn (olive drab)solartex for å lette reparasjoner senere.Jeg har som sagt en til nesten maken her.Det mangler bare å bestemme seg for motor,så cowling er urørt.Hvis det er aktuelt kan den selges.I så fall ta kontakt.
Ja.Den er nesten identisk med den andre.Servoer montert og litt bedre løsninger på feste av cowling,litt eksta forsterkning i front.Mangler bare motor.
Enkelte vil sikkert tenke: "hvorfor be om råd når han ikke følger noen av dem". Uansett har det seg slik at det nå skal være en P-40 fra Black Horse på vei hit. Har en motor liggende ubrukt som jeg kunne tenkt meg et hjem til. Den kan kanskje bli i minste laget (OS 61 2t) til denne modellen, men enkelte hevder de fleste warbirds er relativt overmotoriserte så jeg tenker jeg prøver. De originale retractene er det vel bred enighet om at de passer best som f.eks. brevpresse. Tenkte å prøve på noen elektriske i stedet. Ellers så får flyet ganske gode omtaler hva flyegenskaper angår etter hva jeg har klart å finne av omtaler. Prisen vil jeg si var relativt hyggelig også. Vi får se hvordan det går etter hvert.
Skal i det minste prøve å skrive litt her under veis siden så mange har vært så hyggelige å dele råd og erfaringer.
Hei.Gratulerer med ny leike.Håper du blir fornøyd,og får mye artig med den.Jeg er nå snart startklar med min VMI ZERO,skal legge ut litt snart.Håper på tidlig vår på Udduvoll.
Tidlig vår håper vi vel alle på. Men det toget er vel allerede gått...
Men, blir det lignende vær i morgen blir det sesongstart med glow. Hvis jeg kommer meg fram til stripa da. Får ta traktor til hjelp i verste fall...
Da har P40'n kommet i hus. Har kikket gjennom innholdet i eska og ble veldig positivt overrasket over det jeg har sett så langt. prikkfri betrekning, ingen skjevheter på rorflater og vedig godt innpakket i bobleplast. Så i forhold til prisen syns jeg dette ser veldig bra ut ja.
Har omsider kommet i gang med montering så smått. Litt dårlig med motivasjon for tiden. Har hengslet ferdig ror og holder nå på med retracts. Skaffet meg en økonomiversjon av elektriske retracts fra Hongkong. Kreves litt tilpassing, men ikke mye. De originale får ikke mye skryt, og jeg liker heller ikke løsningen med retractservo inne i kroppen. Blir fort styr når vingene skal demonteres. Nå blir det kun en plugg på hver vinge.
Gruer meg allerede til første tur. Stripa jeg flyr fra har et relativt kraftig "bush preg". Er ikke veldig mange meter som er helt slett og fin. Får håpe den flyr og lander like godt som det påstås.
Ja så var'n endelig ferdig. Vært dårlig med oppdateringer her inne, men det har stort sett vært dårlig med alt som har med fly å gjøre hittil i år. Men nå er den som sagt klar. Retractsene fra pw-rc.com var litt slarkete på roteringen, men etter en liten modifikasjon ble de rimelig tight. Syns faktisk de virker ganske solide og stødige nå, men tiden vil vel vise. Balanserte flyet fint med batteriet. Sittet og programmert radio nå i kveld etter at ungene har krøpet til køys. Syslet litt med mixer osv. Lagt inn forskjellige grader av flaps på en treposisjons bryter. Mixet inn litt nedror på feelingen. Tok sjansen på å mixe inn litt oppror når understellet er nede. Det vil jo bremse en del samt at cg kommer en del fremover når de kommer fram. Blir spennende å se. Dersom været tillater kan det kanskje bli maiden litt utpå dagen i morgen. Så et spørsmål til dere som har litt fartstid med wårbørds: Bør jeg bruke flaps på første takeoff, eller bør jeg la det være til jeg vet litt mer om hvordan flyet oppfører seg?
Har ikke limt på dekslene rundt retractmekanismen ennå. Blir overrasket om jeg ikke trenger å inn der for modifikasjoner eller reparasjoner ganske fort, så jeg tenker jeg venter med det.
Har ikke flydd så veldig mange warbirds. men har da blirr noen. Har aldri brukt flaps i takeoff, Ville i hvertfall ikke gjort det på første turen. Pleier ikke å bruke det på de første landingene heller hvis det ikke blir vanskelig å få ned hastigheten uten.
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment