Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lyst på warbird men...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Så ble det maiden i dag. Ikke 100% vellykket, men de prosentene som manglet kan jeg leve med. Flyet gikk veldig fint nedover stripa på takeoff. Ingen problemer med styringen. Tok fint av og klatret VELDIG. Jeg hadde mixet inn litt oppror når hjulene er nede. Dette hadde jeg tydligvis overdrevet. Med hjula inne var det bare små justeringer som måttet til på høyde. Måtte trimme ganske mye høyre balanseror. Det finner jeg litt merkelig siden flyet balanserte så godt. Med nærmere ettertanke ble den teste gjort med hjula ute. Skal sjekke hvordan det blir når de er innfelt. Flyet oppførte seg veldig snilt i lufta. Ingen skumle tendenser. Når jeg prøvde flaps ville flyet svinge mot venstre. Det tolker jeg dithen at høyre flap går lengre enn venstre og dermed krenger flyet til venstre. (Korriger meg hvis jeg tar feil. Ikke vært borti flaps før.) Når jeg skulle prøve hvordan det oppførte seg i sakte fart slapp jeg tomgangen for langt ned så motoren stoppet så klart..... Med det samme jeg kom inn over stripa i ikke alt for stor høyde. Men høyt nok at jeg gled over og fikk snudd og landet greit. Ingen skumle tendenser der heller. Og understellet funket perfekt!!!! Var veldig spent på det. Neste tur endte ikke fullt så bra. Motoren fusket litt av og til så jeg bestemte meg for å lande. Kom litt for fort inn men tok ikke sjansen på en runde til så jeg satte flyet ganske hardt ned. Med det resultat at ene hjulet vred seg bakover. Er vel den store ulempen med roterende retracts. Men faktisk ikke værre enn at borremaskin og en dykkert fikset det igjen. Bedre at en liten del på understellet ryker enn at alt blir røsket ut av vingen spør du meg. Fant etter hvert ut at trykkslangen fra potta ikke hadde tålt varmen(!!!) og smeltet (HK-variant). Når dette har skjedd vet jeg ikke eksakt, men det er vel stor sannsynlighet for at dette har vært årsaken til at motoren oppførte seg litt merkelig.
    Alt i alt en hyggelig opplevelse. Meget fornøyd med flyet enn så lenge. Og ikke så farlig å fly som jeg fryktet.
    Stein Johnsen
    http://www.blåmåsan.com

    Comment


    • #32
      Det gikk jo bra Sjekk flapsen din om de går likt. høres ut som den ene går lengre ned en den andre ja. Lykke til videre i en fantastisk del av hobbyen
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #33
        Har nå fått fløyet P40'n en del ganger. Etter alt som er sagt om wårbørds må dette være tidenes snilleste sådan. flyr som en trainer, og med fulle flaps er det omtrent så du kan gå sammen med den på finalen. Ingen skumle tendenser. PW-RC understellet ser faktisk ut til å fungere veldig bra også. Gjelder bare å få skrudd leggene ordentlig fast i pianotråden så de ikke snur seg. Her har kineserne vært grådige på settskruene. Har byttet til lengre skruer nå for å få utnyttet alle gjengene i hullet og ikke bare den innerste halve millimeteren. Har tro på at det gjør susen. Godt fornøyd med modellen. Motoren overrasker positivt også. Sa en gang at jeg aldri skulle ha billigmotor mer, men fikk en asp 91 4T i gave. Den funker jo som en drøm. Massevis av krefter til dette flyet. Selv med 3-bladers MA som, etter hva jeg leser i div tråder, ikke er all verdens effektiv. Blir nok flere wårbørds etter hvert. Kanskje til og med helt opp i 50cc str....
        Stein Johnsen
        http://www.blåmåsan.com

        Comment


        • #34
          Artig at du er fornøyd.Kan imidlertid at min H9 P47 60 havarerte på Østersundstreffet i år.H9 har nå kommet med en P47b versjon,kanskje noe til en annen gang?Jeg får se.Har pr.dags dato nok halvferdige prosjekter.

          Comment

          Working...
          X