Announcement

Collapse
No announcement yet.

ESM Bearcat 1/6 skala

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ole.foll
    replied
    Originally posted by tyor View Post
    får vi se den på mjøs isen i vinter ?
    Jepp, det er planen

    Leave a comment:


  • tyor
    replied
    får vi se den på mjøs isen i vinter ?

    Leave a comment:


  • ole.foll
    replied
    Originally posted by SmurfAir View Post
    Ble lekker den cockpit´n Ole! Fin pilot også, med redningsvest og skinnjakke.
    De opererte jo også fra hangarskip, så da er det vel greit å sikre seg.
    Takk for det Ja syns det bla veldig bra. Det er egentlig en corsair cockpit but who cares Har lyst til å lage sliding canopy også, men har lagt det litt på is foreløpig. Prioritere å få den på vingene først

    Leave a comment:


  • SmurfAir
    replied
    Ble lekker den cockpit´n Ole! Fin pilot også, med redningsvest og skinnjakke.
    De opererte jo også fra hangarskip, så da er det vel greit å sikre seg.

    Leave a comment:


  • ole.foll
    replied
    Har fått gjort litt mer på bearcat'n de siste dagene. Har nå tilpasset cockpiten og piloten har flyttet inn. Haleretract er ferdig.
    Alle servoer er på plass og motoren tilpasset. begynner å nære seg.....
    Attached Files

    Leave a comment:


  • ole.foll
    replied
    Har kommet igang igjen med Bearcatn min. Fått gjort ganske mye i det siste, men ting tar tid når man er nøye, og driver med mange prosjekter parallelt Alle servoer unntatt throttle er på plass. Har modifisert til elektrisk halehjul retract. Denne kommer med fast halehjul. Gjennstår å montere motor, legge opp ledninger, lodde kontakter, plasser bly ++++ Legger ved noen bilder av katta mi.

    ....Lyst på en fin skalacockpit og pilot til denne. Noen som vet om en passende cockpit til overkommelig pris?
    Attached Files
    Last edited by ole.foll; 13-09-15, 18:16.

    Leave a comment:


  • gadyrdal
    replied
    Jeg putta batteriene bak firewall, og så ble det 400 gram bly stripset til standoffs til motor.
    Flyklar rundt 6,5 kilo, hvis jeg husker riktig...
    Jeg har solgt den, men vurderer å kjøpe den tilbake, for den var virkelig moro å fly

    Leave a comment:


  • ole.foll
    replied
    Originally posted by gadyrdal View Post
    Joda, denne kjerra har fått kjørt seg...
    Flyr som en drøm! Bruker RCG 26cc og
    jxf 18x8 treblads tre-propell. Den er litt slitt, spesielt etter en lowpass som tok tak i gresskanten

    Men den flyr enda.
    Brukte stort sett medfølgende hardware, og HX5010 servoer baut rundt. Skulle være ett enkelt bygg for hverdagsbruk, og det ble det. Alt av luftsystem ligger i vingen, så slipper noen ekstra koblinger...
    Høres bra ut. Jeg går for elektroniske retract så slipper man slanger og lufttanker og det styret der Måtte du inn med mye bly i nesa? Vet du ca hva vekta på din landet på flyklar?

    Leave a comment:


  • gadyrdal
    replied
    Joda, denne kjerra har fått kjørt seg...
    Flyr som en drøm! Bruker RCG 26cc og
    jxf 18x8 treblads tre-propell. Den er litt slitt, spesielt etter en lowpass som tok tak i gresskanten

    Men den flyr enda.
    Brukte stort sett medfølgende hardware, og HX5010 servoer baut rundt. Skulle være ett enkelt bygg for hverdagsbruk, og det ble det. Alt av luftsystem ligger i vingen, så slipper noen ekstra koblinger...

    Leave a comment:


  • ole.foll
    replied
    Hvordan går det med denne? Ikke vært noe liv i denne tråden på en stund. Jeg har nå kjøpt meg en ESM Bearcat.
    Hatt lyst på denne en stund, og med elefuns januarsalg ble det ett spontankjøp Synes modellen ser veldig fin ut. Litt ymse hardware, men tror man kan bruke det meste. Av motor så har jeg tenkt å prøve en ngh 38cc 4takt bensin fra hk. Understell blir esm e-retract gen4(2015). Hitec 5625 servoer.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • chewbaca
    replied
    Åssen går det med eksosen ? Stadig like fornøyd ? Den så jo sååå bra ut i lufta

    Leave a comment:


  • gadyrdal
    replied
    Fikk lyst til å prøve å lage skalaeksos.
    Brukte messingrør og sølvlodd.
    Eksosrørene er loddet på uten å ta hull i hovedrøret. Regnet ut areal på eksosen, og delte på 6 rør,
    og borret hull på 3,2 mm i bunn av hvert eksosrør. På den måten er jeg sikret lik eksosutslipp i hvert av rørene,
    i teorien i allefall...
    Det vil vise seg når jeg får tak i silikon- eller teflon-slange for å koble til originalpotta, og får fyra motoren...
    Attached Files

    Leave a comment:


  • gadyrdal
    replied
    Takker, Wulf og E&E
    Fikk ikke tatt noe bilder, men kanskje i ettermiddag.
    RCV'n sender jeg til fabrikken, så får de se på den. Hvis de ikke vil gjøre noe, så vel vel....
    Depper ikke for det Har da i allefall prøvd
    Det var litt merkelig, for første 2 kjøringer gikk egentlig greit, bortsett fra en del vibrasjoner, men starterskuen løsnet neste gang, og da ble det ett enormt til rakkel... Mye klaring mellom tannhjulene, og enda mer vibrasjoner...
    Men vi får se... Har ikke tid til å forske nå, må få ferdig Pantheren først... Primusen er testkjørt og klar for innstallering...
    Last edited by gadyrdal; 17-07-12, 04:50.

    Leave a comment:


  • Wulf
    replied
    Dæven, dette gikk fort !! Gratulerer med maiden Geir

    Leave a comment:


  • E&E
    replied
    Gratulerer med jomfrutur. Det bremses ikke på bygging og klargjøring. Har du noen bilder fra dagens trefning på Udduvoll?

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2

    Leave a comment:

Working...
X