Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lavochkin LA7 scalewarbird fra ESM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    LA-7:an flyger helt fantastiskt, har snart slitet ut min och det kommer definitivt bli en till av denna maskin. Helt underbar...

    Comment


    • #17
      Hei igjen,

      Olav: Takker for tipset ang Sierra. Kikket faktisk på dette, men jeg la ikke merke til at de hadde for LA-7. Er det et komplett sett med alt inkludert (luft tank, ventiler osv) ?

      Snickar’n: Ja, jeg skjønner godt at du vil ha en til av denne maskinen. Meget ok maskin
      Last edited by oistein; 03-11-13, 22:17.
      Mvh
      Totto Dahle
      www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
      Medlem Agder Modellflyklubb

      Comment


      • #18
        Jeg bruker Sierra eller Shindin som regel. Kjøper stort Robart luftsett og det funker veldig bra.
        Balsa

        Comment


        • #19
          Du kan få komplett kit fra Sierra, men bare retractene og robart utstyr er topp. Eller luft retract fra robart, også veldig bra. Fin maskin og en meget presis flyger. Gjør man ting riktig er take off og greit, dog noget vanskeligere enn mange andre warbirds.

          Comment


          • #20
            Lite uppdatering av min egen La-7...


            Comment


            • #21
              Originally posted by Totto View Post
              Hei,

              LA-7 fikk luft under vingene (maiden) i går etter lang liggetid på hobbyrommet. Flyet var veldig stabilt og snilt å fly. Går på skinner. Noen greie runder og så landing. Flyet har en Saito FG-36 firetakters motor. Har hørt mye greier om denne motoren og ja, den kan være lunefull og få startet. For å løse dette tok jeg og lagde et hull i cowlingen slik at jeg ser forgasseren greit. Tettet til og noen omdreininger med propellen + en liten dråpe med bensin rett ned i forgasseren og den starter med en gang. Den går som en klokke på lav tomgang (flyet står stilt) og har en lun og fin lyd i lufta.

              Blanding olje 5% (20:1) Bensin: Shell V-Power Nitro pluss 98 blyfri og Champion Chrono 2 takts olje. Dette er en 100 prosent syntetisk olje. Han jeg kjøpte denne oljetypen fra sa at denne oljen blander seg meget godt med bensinen. I alle fall så går motoren meget fint med denne blanding av bensin og olje. Lavt og høyt turtall.

              Propellen er en Vess 18 – 8

              Gratulerer med vellykket maiden, Totto!!!!

              Godt å se enda en FG-36 i lufta. Prøvde du å rolle med den? Noe hosting? Dersom den hoster ved roll kan det være lurt å gå ned på prosentandelen olje. Glenn her har kjørt med 3% helt fra starten, og den går som ei klokke.

              Jeg har gått ned til 4% på FG-57'en og den nøler mindre når jeg roller-looper. Har FG-57 i to fly nå.

              Vet du hvor man kan få ny sensor til FG-36? Brakk "ørene" på min da jeg tight'et skruene for mye.Advantage Hobby har bare FG-40 nå.

              Jeg ville gått for Sierra med ventil og slanger fra Robart. Tower Hobby har mye Robart greier.

              Kenneth.
              Dont expect, inspect.
              Fun Police everywhere!

              Comment


              • #22
                Nå som RCJapan har tatt inn Saito blir vel tilgang på både deler og motorer både billigere og bedre en den har vært til nå. Om en del ikke er listet er det bare og spøre på delen så fikser de pris på den. Har meget god erfaring med RCJapan og kløper alt jeg bruker av OS og YS derfra.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by bardp View Post
                  Nå som RCJapan har tatt inn Saito blir vel tilgang på både deler og motorer både billigere og bedre en den har vært til nå. Om en del ikke er listet er det bare og spøre på delen så fikser de pris på den. Har meget god erfaring med RCJapan og kløper alt jeg bruker av OS og YS derfra.
                  Da har jeg bestillt en FG-84 fra RCJapan. Pluss noen deler for FG-57 og FG-36.

                  Selv om jeg ikke fant disse delene selv, sendte jeg en mail til dem, og de adderte dem til "Cart" ' en for meg, så de kommer nok med i samme esken.

                  Kjempeflott. Så nå er det bare å vente og se.

                  Jeg ser Saito nå også har kommet med FG-33 radial firtakt bensin. Den kan kanskje passe i Nieuport'en, så da blir det bare en to-takter igjen i stallen. Når den dagen kommer.
                  Last edited by kwik; 06-12-13, 10:51.
                  Dont expect, inspect.
                  Fun Police everywhere!

                  Comment


                  • #24
                    Joda RCJapan er greie å ha med å gjøre. Fikk en OS GF40 fra dem i dag.
                    Hvor mye ble det i frakt på FG-84 motoren?
                    Last edited by bardp; 06-12-13, 11:26.

                    Comment


                    • #25
                      Piffade till min motorkåpa en aning. Försökte få den lite mer "skalalik".

                      Comment


                      • #26
                        Hei Kenneth !

                        Takk for det – Ojsann her er jeg sent ute med svar gitt, beklager men det har gått meg hus forbi.

                        Har rollet med den og kunne ikke høre noe hosting der og da. Synes kanskje den ”lugget” litt når jeg steg rett opp. Tror ikke det er klunken i tanken for den tror jeg suger alle veier og tanken var også helt full. Kan godt hende at det har noe med det som du nevner med oljeblandingen. Tror også jeg skal forsøke å kjøre de neste tanker på 3 prosent . Takk for tipset !

                        FG-57 høres veldig fin ut i FW din. Fint lydbilde i en flott modell !

                        Når det gjelder sensor i FG-36 så ville jeg sendt en mail til espirit models (kjøpte min der) og yter veldig god service er min erfaring. Håper de kan hjelpe deg med den.
                        Esprit Tech/Model 1.321.428.3066

                        Når det gjelder Sierra så sendte jeg en mail til dem og fikk kjapt svar tilbake om at de skulle fikse et sett til meg, men så hørte jeg ikke noe mere til dem og da fikk jeg et ESM sett som var til FW 190. Jeg var lei av å fly med hjula ute så da ble det å ta litt fra det ene over på det andre. Hadde jo elektrisk i starten men det gikk i stykker med en gang. Esm versjon 1 må du vite og da tok det også ett minutt å få de ut og like langt inn igjen. Noen testinger på bakken og det var det. Skiftet bare leggene ut fra FW og brukte alt det andre. Funker fint så langt. Ikke spesielt god kvalitet nei hehe.





                        Skikkelig tøft det du har gjort med din LA-7 Snickar'n
                        Mvh
                        Totto Dahle
                        www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
                        Medlem Agder Modellflyklubb

                        Comment


                        • #27
                          Hei Snickar`n, dette så da utrolig bra ut da, kjempebra, likte leds i gun`erne, det tror jeg blir effektfullt... Da er du på plass på WarbirdWeekend 2014 da? bruker å komme en deligasjon med broderfolk ifra Østersundstraktene.
                          John Arne Sagøy
                          Scale Warbirds of Norway
                          Trønderbataljonen
                          www.scalewarbird.org
                          No guts, no glory

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by spitfire View Post
                            Hei Snickar`n, dette så da utrolig bra ut da, kjempebra, likte leds i gun`erne, det tror jeg blir effektfullt... Da er du på plass på WarbirdWeekend 2014 da? bruker å komme en deligasjon med broderfolk ifra Østersundstraktene.
                            Vi får väl se vart sommarens rcflyg resor bär av någonstans. Inte omöjligt att det blir Norge kanske...

                            Comment


                            • #29
                              Så här såg det ut idag när jag testade mitt gun flash system.

                              Comment


                              • #30
                                Flott stripe og stillige munningsflammer
                                Balsa

                                Comment

                                Working...
                                X