Da er maskinisten DLE 55 RA snart på plass, mangler bare noen smådeler som propextention, spacere på motorbukk og litt mekk, da er den helt på plass. Disse delene får jeg laget på et eminent mekanisk verksted i Trondheim som heter Nomec.
Veldig fornøyd med høyden på denne, det blir ikke rare greiene som stikker ut....
Er også svært spent på lyd bildet da jeg fikk med en spesialitet som TBM models leverer til denne, "snuflers" disse skal vistnok dempe lyden til att akseptabelt nivå..
Trompeten på forgasserinnsuget sier man er med å gir litt ekstra guff i motoren. Trompeten vil gå igjennom firewall og ta luft inne i kroppen, tenkt jeg skulle åpne luftinntaket til radiatorene under vingen og ducte den lufta fram til forgasserinntaket, da vil motoren få frisk kald propellluft utenifra og ikke varm cowlingluft, dette tror jeg vil hjelpe litt på power også..
Piloten holder på og finne seg til rette iallfall.. Tally Ho.
Veldig fornøyd med høyden på denne, det blir ikke rare greiene som stikker ut....
Er også svært spent på lyd bildet da jeg fikk med en spesialitet som TBM models leverer til denne, "snuflers" disse skal vistnok dempe lyden til att akseptabelt nivå..
Trompeten på forgasserinnsuget sier man er med å gir litt ekstra guff i motoren. Trompeten vil gå igjennom firewall og ta luft inne i kroppen, tenkt jeg skulle åpne luftinntaket til radiatorene under vingen og ducte den lufta fram til forgasserinntaket, da vil motoren få frisk kald propellluft utenifra og ikke varm cowlingluft, dette tror jeg vil hjelpe litt på power også..
Piloten holder på og finne seg til rette iallfall.. Tally Ho.
Comment