Dette ser virkelig bra ut
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Top Flite P47 RTC/ Metalfinish
Collapse
X
-
Comment
-
Comment
-
Overhodet ingen avsporing, snarere tvert i mot. På meg er det planlagt to
pilgrimsferder i år. Den årlige til Duxford og en opp til dere med to warbirds.
Går skikkelig inn for saken i år også så nå håper jeg disse to flyene blir
ordentlige. 50cc Spitten fikk jeg ikke til motoren på i fjor så med den ble det
bare en tur, men den turen gav mersmak tross alt. Har bygd den om nesten alle steder
snart, men da med batterimotor på 65cc som jo ikke er så gromt etter hva jeg
hører. Saken er den at det flyet kan bli bedre enn det meste hvis jeg får til resten
av set-upet. Har lydanlegg til den også og rekker jeg det så blir det satt inn.
( Sound: RR Griffon ) Mye styr med det så i år kan det hende det ikke blir noe av
med lyden.
Formasjonsflyging med bensinwarbirds har jeg liten erfaring med, men fløy noen runder
med Øistein for et par år siden på Flaterudhagan. Imidlertid har jeg gjort mye av det
sammen med sønnen, med bensin akrofly og noen ganger har vi fått det fjongt til også
med enkle koordinerte øvelser. Maser på han slik at vi kan gjøre det samme med større
warbirds. Vi fikk det fint til for noen år siden med små el-Thunderbolter så da burde
vi jo få det til med store også. Forøvrig blir jeg med på alt som er moro angående
temaet.
Comment
-
Originally posted by spitfire View PostEn liten avsporing her, men fikk sånn ww2013 feeling. Håper Jamie, Alf, Wulf og Øystein har noen fine bilder av sine respektive fly.. her er iallfall Spit`n..
Glemmer aldri denne flight..
Noen Lanc bilder....
Comment
-
-
I Top Flites manual står det under punkt 19 i "sjekklista":
"If you wish to photograph your model, do so before your first
flight."
Som sagt så gjort og jeg moret meg også med å sette inn
forbildet for så se om det ligner og det kan man jo si at det
gjør selv om det er meget enkelt å "finne fem feil".
Faktisk er modellen fjonget til litt ekstra, men det skyldes at
den med det blir lettere å se i lufta, i følge planen.
Tallene på halen er tapet på fordi tolmodigheten brast, men resten
er knotet til med biltemalakk og maskeringstape. Fikk maskerings
sjablonger fra Mirolslav til merkene, men de var ikke så enkle
å bruke egentlig. Alt ser bra ut på litt avstand, men helt nære så
ser man jo diverse skavanker her og der.
Noe teknisk gjenstår som bedre bafling av motoren og litt
annet småtteri. Det bør imidlertid ikke gå så lenge for maiden flight.
Vil ha tørr bane før det gis gass.
Er litt kry over den endelige vekta på modellen. Kun 9,5 kg uten
bensin riktignok, men alt det andre påmontert. Det vil si at flyet
blir veldig akro vennlig og det liker jeg godt.
Det slutter ikke her.
Min sønn har også bestilt seg Thunderbolt. RC PRO har jo tilbud
på P47 om dagen og da gjelder det jo å passe på. Vi har som sagt
tidligere øvd på koordinerte øvelser og nå har vi virkelig tenkt
å dra det litt lenger med disse Thunderboltene. Risikoen er jo
ganske høy egentlig så vi har opsjon på en reserve fra RC PRO hvis
noe skulle gå galt.
Det er som det er sagt: Mennesket lever ikke av harrierolls alene.
Forøvrig følges det godt med på de andre p47 kjerrene under bygging
og alle de andre modellene også for den saks skyld.
Comment
-
Hva passer vel ikke bedre enn å avslutte denne tråden med et bilde
tatt av Kjell Leinhardt på Warbirdsweekend 2013? For de som ikke
er klar over det så har trønderne laget et mekka for warbirdsinteresserte.
Du vil ikke tro det før du ser det og opplever det.
Thunderbolten har nå ( august 2013) bare gått 5 turer og disse har ikke gått uten
problemer. Det finnes å få kjøpt et avstandstykke mellom forgasser og
sylinder som dreier forgasseren slik at gasstag etc kan monteres uten
å bruke ballinks. En fordel.. men drar man til skruene for hardt sprekker
materialet og motoren trekker falsk luft. Dette skjedde på jomfruturen
med tilhørende skummel manøver tilbake til banen. Alt gikk fint, men
da noget på hengende håret. Nesten ikke motorkraft, men altå akkurat nok.
Ny del ble allikevel montert( ebay) etter noe vurderinger av overføringer etc
og flyet ble testet før Warbirdsweekend med godt resultat. Skruene ble dratt
til ytterst forsiktig og låst med gasketgummi som tåler varme. Håper det
holder, men jeg vil holde et ekstra øye med opplegget.
3 turer ble det på WBW før en juksende luftventil satte punktum, men hjulene kom
ut og alt gikk bra.
Det med blankt fly og sol er egentlig ikke noe problem selv om man får seg noen glimt
fra tid til annen. Solbriller anbefales!
Ellers er det bare tøft og gir en særdelses god opplevelse som kan anbefales!
Comment
-
Utrolig flott! Ble så gira at Håvard og jeg satt på hjemveien og googlet hvilken stjerne som passer inn...____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no
Comment
-
Originally posted by affa View PostUtrolig flott! Ble så gira at Håvard og jeg satt på hjemveien og googlet hvilken stjerne som passer inn...
Comment
-
ASP 400 med bytte av lager og CH Ignition på glow tror jeg blir perfekt match....____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no
Comment
Comment