Announcement

Collapse
No announcement yet.

Top Flite P47 RTC/ Metalfinish

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Dette ser virkelig bra ut
    Balsa

    Comment


    • #32
      Du får se til å komme opp til trøndelag i august, tror P47`n og P51`n vil gjøre seg ilag både på flightline og i lufta, har du fløyet formasjon toelarse.?
      John Arne Sagøy
      Scale Warbirds of Norway
      Trønderbataljonen
      www.scalewarbird.org
      No guts, no glory

      Comment


      • #33
        En liten avsporing her, men fikk sånn ww2013 feeling. Håper Jamie, Alf, Wulf og Øystein har noen fine bilder av sine respektive fly.. her er iallfall Spit`n..
        Glemmer aldri denne flight..
        Attached Files
        John Arne Sagøy
        Scale Warbirds of Norway
        Trønderbataljonen
        www.scalewarbird.org
        No guts, no glory

        Comment


        • #34
          Overhodet ingen avsporing, snarere tvert i mot. På meg er det planlagt to
          pilgrimsferder i år. Den årlige til Duxford og en opp til dere med to warbirds.

          Går skikkelig inn for saken i år også så nå håper jeg disse to flyene blir
          ordentlige. 50cc Spitten fikk jeg ikke til motoren på i fjor så med den ble det
          bare en tur, men den turen gav mersmak tross alt. Har bygd den om nesten alle steder
          snart, men da med batterimotor på 65cc som jo ikke er så gromt etter hva jeg
          hører. Saken er den at det flyet kan bli bedre enn det meste hvis jeg får til resten
          av set-upet. Har lydanlegg til den også og rekker jeg det så blir det satt inn.
          ( Sound: RR Griffon ) Mye styr med det så i år kan det hende det ikke blir noe av
          med lyden.

          Formasjonsflyging med bensinwarbirds har jeg liten erfaring med, men fløy noen runder
          med Øistein for et par år siden på Flaterudhagan. Imidlertid har jeg gjort mye av det
          sammen med sønnen, med bensin akrofly og noen ganger har vi fått det fjongt til også
          med enkle koordinerte øvelser. Maser på han slik at vi kan gjøre det samme med større
          warbirds. Vi fikk det fint til for noen år siden med små el-Thunderbolter så da burde
          vi jo få det til med store også. Forøvrig blir jeg med på alt som er moro angående
          temaet.

          Comment


          • #35
            Originally posted by spitfire View Post
            En liten avsporing her, men fikk sånn ww2013 feeling. Håper Jamie, Alf, Wulf og Øystein har noen fine bilder av sine respektive fly.. her er iallfall Spit`n..
            Glemmer aldri denne flight..
            Og i august blir det en ny slik flight John Arne Ren lykke den turen der

            Noen Lanc bilder....

            Click image for larger version

Name:	DSC_2022_5.JPG
Views:	2
Size:	281.4 KB
ID:	598584 Click image for larger version

Name:	DSC_2022_3.JPG
Views:	2
Size:	188.1 KB
ID:	598583 Click image for larger version

Name:	DSC_2022_7.jpg
Views:	2
Size:	25.9 KB
ID:	598585

            Comment


            • #36
              Klarte ikke å finne ett Hurrybilde fra WBW i farta, men den er her og klar til WBW 2013. Nå med weathering og landingslys

              Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	2
Size:	62.1 KB
ID:	598588 Click image for larger version

Name:	2012-10-17 14.37.07_2.jpg
Views:	1
Size:	122.9 KB
ID:	598589
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #37
                I Top Flites manual står det under punkt 19 i "sjekklista":
                "If you wish to photograph your model, do so before your first
                flight."

                Som sagt så gjort og jeg moret meg også med å sette inn
                forbildet for så se om det ligner og det kan man jo si at det
                gjør selv om det er meget enkelt å "finne fem feil".

                Faktisk er modellen fjonget til litt ekstra, men det skyldes at
                den med det blir lettere å se i lufta, i følge planen.

                Tallene på halen er tapet på fordi tolmodigheten brast, men resten
                er knotet til med biltemalakk og maskeringstape. Fikk maskerings
                sjablonger fra Mirolslav til merkene, men de var ikke så enkle
                å bruke egentlig. Alt ser bra ut på litt avstand, men helt nære så
                ser man jo diverse skavanker her og der.

                Noe teknisk gjenstår som bedre bafling av motoren og litt
                annet småtteri. Det bør imidlertid ikke gå så lenge for maiden flight.
                Vil ha tørr bane før det gis gass.

                Er litt kry over den endelige vekta på modellen. Kun 9,5 kg uten
                bensin riktignok, men alt det andre påmontert. Det vil si at flyet
                blir veldig akro vennlig og det liker jeg godt.

                Det slutter ikke her.
                Min sønn har også bestilt seg Thunderbolt. RC PRO har jo tilbud
                på P47 om dagen og da gjelder det jo å passe på. Vi har som sagt
                tidligere øvd på koordinerte øvelser og nå har vi virkelig tenkt
                å dra det litt lenger med disse Thunderboltene. Risikoen er jo
                ganske høy egentlig så vi har opsjon på en reserve fra RC PRO hvis
                noe skulle gå galt.

                Det er som det er sagt: Mennesket lever ikke av harrierolls alene.

                Forøvrig følges det godt med på de andre p47 kjerrene under bygging
                og alle de andre modellene også for den saks skyld.

                Click image for larger version

Name:	web36.jpg
Views:	1
Size:	123.6 KB
ID:	599502Click image for larger version

Name:	web37.jpg
Views:	1
Size:	139.0 KB
ID:	599503

                Comment


                • #38
                  Hva passer vel ikke bedre enn å avslutte denne tråden med et bilde
                  tatt av Kjell Leinhardt på Warbirdsweekend 2013? For de som ikke
                  er klar over det så har trønderne laget et mekka for warbirdsinteresserte.
                  Du vil ikke tro det før du ser det og opplever det.


                  Thunderbolten har nå ( august 2013) bare gått 5 turer og disse har ikke gått uten
                  problemer. Det finnes å få kjøpt et avstandstykke mellom forgasser og
                  sylinder som dreier forgasseren slik at gasstag etc kan monteres uten
                  å bruke ballinks. En fordel.. men drar man til skruene for hardt sprekker
                  materialet og motoren trekker falsk luft. Dette skjedde på jomfruturen
                  med tilhørende skummel manøver tilbake til banen. Alt gikk fint, men
                  da noget på hengende håret. Nesten ikke motorkraft, men altå akkurat nok.

                  Ny del ble allikevel montert( ebay) etter noe vurderinger av overføringer etc
                  og flyet ble testet før Warbirdsweekend med godt resultat. Skruene ble dratt
                  til ytterst forsiktig og låst med gasketgummi som tåler varme. Håper det
                  holder, men jeg vil holde et ekstra øye med opplegget.
                  3 turer ble det på WBW før en juksende luftventil satte punktum, men hjulene kom
                  ut og alt gikk bra.

                  Det med blankt fly og sol er egentlig ikke noe problem selv om man får seg noen glimt
                  fra tid til annen. Solbriller anbefales!
                  Ellers er det bare tøft og gir en særdelses god opplevelse som kan anbefales!
                  Click image for larger version

Name:	thunder2.jpg
Views:	1
Size:	56.0 KB
ID:	603161

                  Comment


                  • #39
                    Ser sykt bra ut. Grattis
                    Tom I. Arntsen

                    Comment


                    • #40
                      Utrolig fint fly Tore Du må ta deg en tur på Holmen med denne en dag.

                      Comment


                      • #41
                        Utrolig flott! Ble så gira at Håvard og jeg satt på hjemveien og googlet hvilken stjerne som passer inn...
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by affa View Post
                          Utrolig flott! Ble så gira at Håvard og jeg satt på hjemveien og googlet hvilken stjerne som passer inn...
                          Dette har jeg googlet på sjøl også og vi får se hva det blir til. Saito boxer 57cc er visst noe for bred, men det er jo "bare" to sylindere. Ska det væra så ska det væra-

                          Comment


                          • #43
                            ASP 400 med bytte av lager og CH Ignition på glow tror jeg blir perfekt match....
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment

                            Working...
                            X