Unconfigured Ad

Collapse

ESM Typhoon

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • twhp47
    • Apr 2012
    • 26

    #16
    Bra jobbet Trond.Da er den klar for rc markedet

    Tor willy

    Comment

    • Wulf
      • Jun 2007
      • 2055

      #17
      Hehe. Du vil nok ikke selge den lille saken etter å ha testet den
      Balsa

      Comment

      • Wulf
        • Jun 2007
        • 2055

        #18
        Originally posted by E&E
        Hva gjelder for fly mellom 150-180cm vingespenn? Er noen fine Top Flite og H9 fly som passer inn der. ( bare sånn for å spore av tråden ennå mer)
        Vi har en klausul som sier at warbirdbegynnere kan omgå minstekravene
        Balsa

        Comment

        • E&E
          • Apr 2008
          • 578

          #19
          Re: ESM Typhoon

          Høres fint ut. Det må jo være en innstegsklasse.
          Olav Moe

          -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

          Innholdet i min hangar, sånn ca

          Comment

          • kwik
            • Oct 2010
            • 1212

            #20
            Originally posted by E&E
            Høres fint ut. Det må jo være en innstegsklasse.
            Ja, så absolutt. Min var Pica 190....Hadde FMS eksistert for noen år siden, hadde de absolutt vært kandidaten.

            Dersom man skader noe, er det bare å handle en ny vinge, etc. Perfekt. En FMS flyr nok ganske likt, men det er spesiellt landings-sekvensen som er viktig. Det går utrolig tregt å lære seg dersom man er oppi årene. For ungdommen går det nok lettere.

            Og man slipper å plages med deadstick pga de latterlige triksene man må lære seg med disse umulige glow motorene.

            Men da får man jo deadsticks pga disse forb#€%&%€ batteriene i stedet....
            Dont expect, inspect.
            Fun Police everywhere!

            Comment

            • Wulf
              • Jun 2007
              • 2055

              #21
              Hehe. Åsen glowmotorer er det du har hatt, da Kenneth
              Var ute med batteriwulfen nå, men klarte jaggu å forveksle fullastet med det jeg hadde brukt. Det ble en kort tur....
              Balsa

              Comment

              • E&E
                • Apr 2008
                • 578

                #22
                De ser fine ut de FMS-flya ja. Enkelt og greit opplegg som ser bra ut og. Hvis det samtidig flyr bra så er det jo helt topp. Jeg har jo et par Top Flite .60 størrelse og de er fine de. Så fine at det faktisk blir flere av de . Ang motor så lukter det ihvertfall rett av en glowmotor. En elektromotor som det lukter av er sjeldent noe positivt
                Olav Moe

                -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                Innholdet i min hangar, sånn ca

                Comment

                • spitfire
                  Moderator
                  • Apr 2006
                  • 467

                  #23
                  Mener du noe krøll med denne da E&E; U= R x PI /3,14 ---- batterifly, når det gjelder fast brennstoff så er det krutt som duger.....
                  John Arne Sagøy
                  Scale Warbirds of Norway
                  Trønderbataljonen
                  www.scalewarbird.org
                  No guts, no glory

                  Comment

                  • affa
                    Administrator
                    • Jul 2002
                    • 5878

                    #24
                    Ser om jeg får til en OS GF 40, men tror nok det blir en Saito 180 konvertert fra www.ch-ignitions.com

                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment

                    • E&E
                      • Apr 2008
                      • 578

                      #25
                      Re: ESM Typhoon

                      Spitfire, jeg har heldigvis ikke hatt så mye trøbbel med overdreven elektronvandring i flyene mine. Når det gjelder Top Flite skvadronen min så er det 4 takts metanolbrenning som gjelder. Men jeg ser jo fram til at du stiller med en ME-163 med dollytakeoff og skid-landing på Udduvoll snart da. Gjerne med fast brennstoff
                      Olav Moe

                      -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                      Innholdet i min hangar, sånn ca

                      Comment

                      • Wulf
                        • Jun 2007
                        • 2055

                        #26
                        Originally posted by E&E
                        Spitfire, jeg har heldigvis ikke hatt så mye trøbbel med overdreven elektronvandring i flyene mine. Når det gjelder Top Flite skvadronen min så er det 4 takts metanolbrenning som gjelder. Men jeg ser jo fram til at du stiller med en ME-163 med dollytakeoff og skid-landing på Udduvoll snart da. Gjerne med fast brennstoff
                        4 Taktere er topp ja. Hvis John Arne har guts, lager han en Me163 som går på C-stoff og T-stoff som originalen

                        Balsa

                        Comment

                        • E&E
                          • Apr 2008
                          • 578

                          #27
                          Re: ESM Typhoon

                          Hvis John Arne kommer drassende med dunker med C- og T-stoff på Udduvoll så tror jeg at jeg tar en tur opp i steinbruddet og venter til støvet har lagt seg etter smellen. De stoffene der er ikke for amatører. Men tøft er det
                          Olav Moe

                          -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                          Innholdet i min hangar, sånn ca

                          Comment

                          • affa
                            Administrator
                            • Jul 2002
                            • 5878

                            #28
                            Noe rart med oppsettet så var heldig jeg fikk den hel ned, men bildene var fine

                            Click image for larger version

Name:	IMG_7862.jpg
Views:	1
Size:	81.0 KB
ID:	598306Click image for larger version

Name:	IMG_7864.jpg
Views:	1
Size:	82.1 KB
ID:	598307Click image for larger version

Name:	IMG_7865.jpg
Views:	1
Size:	68.7 KB
ID:	598308Click image for larger version

Name:	IMG_7866.jpg
Views:	1
Size:	64.0 KB
ID:	598309Click image for larger version

Name:	IMG_7871.jpg
Views:	1
Size:	33.0 KB
ID:	598310
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment

                            • spitfire
                              Moderator
                              • Apr 2006
                              • 467

                              #29
                              Flotte bilder Alf, dere er heldige dere med så flott vinterstripe.... ...-så kan jeg forstå elektromotor med fast "brennstoff" om vinteren da... elegant!!
                              John Arne Sagøy
                              Scale Warbirds of Norway
                              Trønderbataljonen
                              www.scalewarbird.org
                              No guts, no glory

                              Comment

                              • affa
                                Administrator
                                • Jul 2002
                                • 5878

                                #30
                                Originally posted by spitfire
                                Flotte bilder Alf, dere er heldige dere med så flott vinterstripe.... ...-så kan jeg forstå elektromotor med fast "brennstoff" om vinteren da... elegant!!
                                Vi er heldige ja, Wulf gjør en sykt bra jobb med fres/slodden. Skal nok bensin firetakter inn.

                                Sjekka RPM etter maiden og de lå på ca 3000rpm med 22x12.
                                Har oppgradert firmware på esc og det hjalp betydelig. Nå får jeg ca 4800 og det er mye på så stor propp. På`n igjen etter vinterferie....
                                Last edited by affa; 20-02-13, 13:27.
                                ____________________________
                                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                                Comment

                                Working...