Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tegninger på GUPPY seilfly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tegninger på GUPPY seilfly

    Hei!

    Jeg er dessverre ikke så heldig å ha glede av å fly seilfly, men jeg har sett en del på denne GUPPY'en som jeg legger ved her! Den flyr helt nydelig! Og jeg har sinnsykt lyst å bygge meg en sånn

    Tenkte kanskje flere kan ha glede av tegningene
    GUPPY.PDF


    Enjoy!

  • #2
    takker
    og
    bukker

    Comment


    • #3
      Epp-Guppyn min har vel vært med på absolutt alt av drapsforsøk men uten hell -artig sak, den er 100% udødelig, garantert! I motsetning til the real thing, Wasabien..er glad bare den overlever maiden til våren

      Og gjør den ikke det får Guppyn sprette og deise videre.

      Sjekk bildet fra hanstholm i år; sneia huet på Bjarte, høyderoret brakk i armen hans, men han løfta ikke på et øyelokk, hehe..rolig kar, gitt
      Attached Files
      Jo Skavhaug

      ..sånn ca..

      Comment


      • #4
        Sikker på det er originale Guppy-tegninger? T-hale+motor på Guppy??

        Guppyn min har X-hale..den er jo til acro på kanten og krever Mye vind, ellers detter'n som en murstein..

        Jo
        Jo Skavhaug

        ..sånn ca..

        Comment


        • #5
          Nei, jeg har egentlig ikke peiling skal jeg være ærlig! Men har fått de fra en som omtrent kun flyr seil. Han har dog to, en med motor og en uten. Tegningene viser begge!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Trulsen View Post
            Nei, jeg har egentlig ikke peiling skal jeg være ærlig! Men har fått de fra en som omtrent kun flyr seil. Han har dog to, en med motor og en uten. Tegningene viser begge!
            ja, da så Mulig det finnes to versjoner av den..aner ikke sjøl. Men flere som har sett min har navngitt den Guppy, og jeg kjøpten brukt av doogledee som oxo sier det er en Guppy. Men tegningene ser bra ut -kunne vært artig å lagd en og sammenligna de..

            Kult du la ut tegningene, uanz hva fisken heter
            Jo Skavhaug

            ..sånn ca..

            Comment


            • #7
              JA! Bygg to så kan jeg kjøpe en

              Comment


              • #8
                den der har vel beine vinge? kasnje dihedral, men ikke flere knekker? da er det jo fort gjort å kutte den ut med saga, tenkte å kle den med lekker fiberarmert pakke tape. slik som dei første vingene var. om jeg får det til, så kan jeg sende et par sett med posten, men bygginga må en da ta selv..

                Comment


                • #9
                  guppyn hakke snev av ditheral; er helsymmetrisk + rett forkant..

                  Jo
                  Jo Skavhaug

                  ..sånn ca..

                  Comment


                  • #10
                    Jeg skal ta å printe ut denne tegningen i dag, så skal jeg kutte første vingene i kveld. Kan legge ut resultatet her im det er ønskeligt

                    Comment


                    • #11
                      Hei, hvordan kan jeg få skrevet ut tegningen av Guppyen? Får bare ut en side.

                      Mvh Jon M
                      Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                      Harstad MFK

                      Futaba 12FG

                      ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                      Slick 360 | Elektrokonvertert
                      ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                      Phoenix Decathlon | ASP.70
                      Hexacopter

                      Comment


                      • #12
                        Dette er bare en tegning, du må ha en plotter som kan plotte A0 skaldu ha den, evnt bruke program som deler den opp, ?adobe-title?

                        Comment


                        • #13
                          var i dag å skulle printe ut tegnignen a0 men da hadde han ikke tid :S får dem på mandag. doogledee har du bygget dine i balsa? eller isopor

                          Comment


                          • #14
                            Hei, blir litt vanskelig å følge samtalen her siden noen har splittet tråden....
                            Jeg har ikke bygget elektro seiler Guppy, men EPP VTPR modellen fra Leading edge Gliders.
                            Men har CNC vinge kutter så det bør la seg gjøre å skjære ut kjerner til denne for deg i isopor om du vil det.... Send meg en PM
                            Leif Bjørgo
                            Cirrus-RCFK

                            Comment


                            • #15
                              Skjønner ikke at det skal være så vanskelig forstå at det dreier seg om helt forskjellige modeller!
                              Guppyen på tegninga er laget av Mitja Seršen Han har også en Guppy 2 og en morsom miniutgave for hanget. Han selger tegning til disse for en billig penge.

                              Comment

                              Working...
                              X