Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gammel Amigo 2 gjenoppdaget.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Har ikke anelse om det er relevant, men jeg kjøpte noe dope som jeg tynnet med Lynol med stor suksess.

    Comment


    • #17
      Tusen takk for tipset, Kyrre!
      Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
      Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

      Comment


      • #18
        Det skal ikke mer inspirasjon til enn en epost fra Flystua, så reparerer jeg litt mer på Amigo 2.

        Radioinstallasjonen er ferdig, bortsett fra at jeg venter på en 2,4GHz mottaker med failsafe på alle kanaler (ikke bare throttle). Tenker jeg setter fullt høyderor ved failsafe for at Amigon skal komme ned i stedet for å fly bort dersom den kommer utenfor rekkvidde. I hvertfall var (er?) det slik man gjorde for å få ned frifluktmodeller etter en "maks" (i konkurranser trekkes det for hvert sekund kortere flukt enn en fastsatt maksimaltid).

        Kjemikaliene (dope og tynner) som jeg har kan blandes, så nå er jeg i gang med å lappe hull i papir-betrekningen.
        Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
        Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

        Comment


        • #19
          Bare hell Dopen over i en annen boks, så ser du om det er kommet med noe rust. Lynol er fint å tyne med, som Kyrre sier.
          Vennlig Hilsen
          Arne Husby

          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

          Comment


          • #20
            Juhuuu!

            Fant et ark med blått papir. Det er antagelig resten av det som vingen ble trukket med i sin tid. Arket har nok ikke blitt så godt behandlet, for det bærer preg av sprøytestøv fra lakkering og har nok ligget sammen med en oljete motor eller to en periode. Men jeg sytes at deler av arket framdeles var noenlunde brukbart.

            Har tydeligvis glemt gamle kunster med å trekke med papir og det synes på de første lappene - bra jeg begynte med undersiden! For å unngå skarpe kanter når man lapper kan man rive papiret i stedet for å klippe. Det er forskjell på for- og bak-side, men det hadde jeg glemt. Etterpå oppdager jeg at lapper som har baksiden ut ser grå ut og har litt ru overflate etter at de er dopet.
            Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
            Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

            Comment


            • #21
              Har kappet til en vingeskjøt av pianotråd, bøyd den på midten for å få litt V-form og prøvemontert Amigo 2. Men oppdaget at vekten av vingene gjør at vingeskjøten roter så V-formen blir negativ. Når jeg løfter flyet i vingehalvdelene roterer vingeskjøten igjen med et smell. Noen som har en enkel løsning på dette?
              Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
              Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

              Comment


              • #22
                Om du låser halvdelene sammen på ett eller annet vis foran og bak, så vil ikke dette kunne skje.
                Fred Larssen

                Comment


                • #23
                  Takk for tipset, Fred. Det ser ikke ut til at det har vært noe sånt opprinnelig, bare styrepinner slik at vingehalvdelene ikke skal vri seg i forhold til hverandre og gi balanserorvirkning. Men halvdelene ligger jo an mot kroppen uansett.
                  Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                  Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                  Comment


                  • #24
                    Antar det er bak det glipper idet stangen snur seg. Antisklimatte mellom kropp og vinge kanskje?
                    Fred Larssen

                    Comment


                    • #25
                      Har samme problemet på en Minimoa. Jeg tenker kanskje magnet, eller en enkel styrepinne, vi løse problemet, med at vingen blir "anhedral" under montering. Er den ferdig? Hadde vært litt artig om den dukket opp på Flystua sin 5 års fest i kveld. Hva med borrelås? Slik at det ikke skjer for mye under hard landing?
                      Last edited by ArneH; 28-06-12, 14:06.
                      Vennlig Hilsen
                      Arne Husby

                      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                      Comment


                      • #26
                        Click image for larger version

Name:	Hand_launch.jpg
Views:	1
Size:	101.7 KB
ID:	590087
                        Foto: Thomas Kristensen

                        Det ble en del i-siste-liten løsninger. Mer friksjon mellom pianotråden og messingrørene i vingehalvdelene ble løsningen. Litt tape rundt pianotråden var nok til å hindre den fra å rotere.
                        Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                        Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                        Comment

                        Working...
                        X