Announcement

Collapse
No announcement yet.

Genie rip off

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Mande gode forslag, disse skal jeg helt sikkert ta med meg neste gang det blir glassing

    monterte flyet i kveld, og det ble alt for baktungt, så her må det drastisk til verks.
    1. Jeg har mulighet til og flytte halefinnen lengre frem, ca 30mm, da kan jeg fjerne en del av hale bommen.
    2. Jeg kan kutte vekk en del av halefinnen, så det ser ut som den er bygd av spanter og trekke den med film, Beholder arealet og utseende.
    3. Eller siste utvei er og flytte vingen litt bakover. Dette burde skape balanse.

    Uansett, her er et bilde.
    Click image for larger version

Name:	2012-07-05-202.jpg
Views:	1
Size:	46.2 KB
ID:	590433
    __________________________________________________ _______________________________________
    Frode Andersen
    www.haldenmodellflyklubb.no
    www.rcwings.no
    Sarpsborg Modellflyklubb
    _____________________________________________

    Comment


    • #17
      Halefjærene er nok til en fire meters vinge, og nesa er litt kort. Bortsett fra det, så den innmari fin å se på.
      Hvis du vi slutte å være baktung, så må du; enten flytte vingen lenger bak, eller lette halepartiet eller forlenge nesa.
      Jeg hadde startet bak. Mindre, lettere haleparti hadde jeg gått for.
      Tenk mer på vekt enn finish når du pusser og lakker bak vingen. Med så kort nese, så trenger du fryktelig mye ballast for å balansere den hvis den blir haletung.
      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

      Steinar B Johansen
      Lillehammer mfk

      Comment


      • #18
        Originally posted by RGJ View Post
        dope talkum og acetonblandes til en tynn suppe legges med pensel og slipes vekk..gjenta dette 2-3 ganger har du vært flink med bygginga er det klart til grunning og en 2 k billakk og det blir såååå fint!
        er du forsiktig under prosessen blir dette ikke veldig mye tyngre enn fiml
        Blir det hjemmelaga sparkel, dette ? Hvor lang tørke/herdetid er på dette da ? ( I tillegg, dersom det er tynn suppe, blir det da noen særlig fyllings effekt uten at det sprekker eller tar lang tid å tørke?

        Og ja, helt enig i at det ikke blir mye tyngre enn film, og mye mer holdbart.
        __________________________________________________ ___
        Jørn Kaasbøll
        Scale Warbirds of Norway

        Comment


        • #19
          Blir det hjemmelaga sparkel, dette ? Hvor lang tørke/herdetid er på dette da ? ( I tillegg, dersom det er tynn suppe, blir det da noen særlig fyllings effekt uten at det sprekker eller tar lang tid å tørke?

          Og ja, helt enig i at det ikke blir mye tyngre enn film, og mye mer holdbart
          kall det grøt da, det tørker fort og er lett og slipe.
          det er jo fylling av selve glasset som er tingen lurt å gjøre grov arbeidet under glasset.
          bygge pent slipe med fint papir føre en går på med glass!
          Rune Gjelsnes
          Vikersund
          92624841

          Comment


          • #20
            Jeg har flyttet hale partiet litt lengre frem, ca 30mm og skjært av det som blei til overs bak. Hale partiet er like stort som orginalen på blue phoenix, tenkte følge ditt forslag og lage det mindre, samt skjære ut en del matriale og trekke med film. Det burde gi betraktelig vekt reduksjon. Lengden på nesa er faktisk noe langre en orginalen er.

            Min prioritet nå er og få riktig balanse punkt, få modellen opp i lufta. Videre skal jeg bygge ny kropp, mye lettere denne gangen, skal ha lik design på den, men må vurdere litt avstander osv. Regner med at jeg forlenger nesa en del.
            Jeg skal heller ikke være så slapp, skal få det tegnet i CAD, så blir det sikkert og eksperimentere med en ny vinge ettethvert
            __________________________________________________ _______________________________________
            Frode Andersen
            www.haldenmodellflyklubb.no
            www.rcwings.no
            Sarpsborg Modellflyklubb
            _____________________________________________

            Comment


            • #21
              Da har jeg fått riktig balanse punkt, måtte frese inn to AAA batterier i nesa. Har montert servoer og overføringer til ror. I morgen skal sparkel, etter innfresing av batterier, slipes ned, så er det en tur bort på løkka og kaste litt.

              Jeg har begynt og CAD tegne neste kropp, her skal det spares for vekt, og forsterkes med glassfiber, igjen. Har lært litt, så det blir minimalt med epoksy på denne kroppen
              __________________________________________________ _______________________________________
              Frode Andersen
              www.haldenmodellflyklubb.no
              www.rcwings.no
              Sarpsborg Modellflyklubb
              _____________________________________________

              Comment


              • #22
                Da var første flygning overstått. Den fløy bra, møte noen små bobler og modellen steg noen meter. Morro og se at det virker, til og med fra hånd start
                Mye turbulens gjørde at jeg fikk et tøft møte med moder jord, slo av nesepartiet.
                Legger også ved et bilde av halen før pussing og trekking

                Click image for larger version

Name:	2012-07-06-203.jpg
Views:	1
Size:	59.9 KB
ID:	590508 Click image for larger version

Name:	2012-07-08-204.jpg
Views:	1
Size:	47.3 KB
ID:	590509
                __________________________________________________ _______________________________________
                Frode Andersen
                www.haldenmodellflyklubb.no
                www.rcwings.no
                Sarpsborg Modellflyklubb
                _____________________________________________

                Comment


                • #23
                  Stilig at den fløy! Har du planer om å skyte den opp med strikk?
                  Vennlig Hilsen
                  Arne Husby

                  Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by ArneH View Post
                    Stilig at den fløy! Har du planer om å skyte den opp med strikk?
                    Ja, strikk skal prøves.

                    Er det noen som har et program som kalkulerer dimensjoner osv på glidere helst i mm? jeg har funnet noen, men de fleste er i tommer.
                    __________________________________________________ _______________________________________
                    Frode Andersen
                    www.haldenmodellflyklubb.no
                    www.rcwings.no
                    Sarpsborg Modellflyklubb
                    _____________________________________________

                    Comment


                    • #25
                      Her er et utkast til den nye kroppen, beklager oppløsningen, er litt dårlig og lage JPG av DWG fil

                      Click image for larger version

Name:	Project I-Model.jpg
Views:	1
Size:	12.8 KB
ID:	590528

                      Denne blilr lettere og lengre i nesa, ca 358mm totalt. Skal bevege hele stab, ikke kun et ror, som på den gml.
                      __________________________________________________ _______________________________________
                      Frode Andersen
                      www.haldenmodellflyklubb.no
                      www.rcwings.no
                      Sarpsborg Modellflyklubb
                      _____________________________________________

                      Comment


                      • #26
                        Nå har jeg sparklet opp nesa igjen. Fant en skade på halen, som må rettes før neste flytur. Med strikk denne gangen. Tenkte feste et carbon rør rett under CG, paralelt med vingen.

                        Bilde av den nye nesa, tenkte slipe ned en del ac epoksyen og legge på grunning og et tynt lag med sort lakk.

                        Click image for larger version

Name:	2012-07-10-205.jpg
Views:	1
Size:	29.6 KB
ID:	590531

                        Når det er gjordt, skal den nye kroppen bygges og en ny vinge skjæres
                        __________________________________________________ _______________________________________
                        Frode Andersen
                        www.haldenmodellflyklubb.no
                        www.rcwings.no
                        Sarpsborg Modellflyklubb
                        _____________________________________________

                        Comment


                        • #27
                          Da er nye kjerner til orginal Genie LTS/Pro kommet, lager ny tråd når det skal bygges

                          Click image for larger version

Name:	2012-07-17-222.jpg
Views:	1
Size:	45.7 KB
ID:	590605
                          __________________________________________________ _______________________________________
                          Frode Andersen
                          www.haldenmodellflyklubb.no
                          www.rcwings.no
                          Sarpsborg Modellflyklubb
                          _____________________________________________

                          Comment


                          • #28
                            Da er "Hjemme mekk I" klar for en flytur igjen. Nå er det en aning frem tungt, CG er 5mm for lang frem, men jeg tror det kan være en bra sak

                            Click image for larger version

Name:	2012-07-21-227.jpg
Views:	1
Size:	31.9 KB
ID:	590658
                            __________________________________________________ _______________________________________
                            Frode Andersen
                            www.haldenmodellflyklubb.no
                            www.rcwings.no
                            Sarpsborg Modellflyklubb
                            _____________________________________________

                            Comment


                            • #29
                              Jeg var en tur ute og fløy i dag. Jeg syntes den svinger litt dårlig, mente dette var et problem på Phoenix'en jeg hadde før også.
                              Er det noen som vet hva det kan komme av?
                              Mener og huske at for stor vinkel på vingene sammen med for stort areal på vertikal stab, kan ha noe med dette og gjøre?
                              __________________________________________________ _______________________________________
                              Frode Andersen
                              www.haldenmodellflyklubb.no
                              www.rcwings.no
                              Sarpsborg Modellflyklubb
                              _____________________________________________

                              Comment


                              • #30
                                Eller rett og slett for lav hastighet. Og nesa ikke nok ned.
                                Vennlig Hilsen
                                Arne Husby

                                Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                                Comment

                                Working...
                                X