Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wizard Compact

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by ArneH View Post
    70 talls 2m Belgisk termikk seiler. Byggesettet i Balsa er laget i Spania. Ser ut til å være i bra kvalitet. Gleder meg til å begynne med denne. Egentlig er den konstruert for motorgondol, det er jo også en løsning. Må bare laget en som ser bra ut. Skulle gjerne hatt en ferdig gondol.
    Morro med balsa byggesett. Det blir vel absolutt enklere med en gondol, skulle jeg tro. Vet ikke helt hvor effektive disse er i forhold til og ha en i nesa?
    __________________________________________________ _______________________________________
    Frode Andersen
    www.haldenmodellflyklubb.no
    www.rcwings.no
    Sarpsborg Modellflyklubb
    _____________________________________________

    Comment


    • #17
      Nå har jeg kommet litt på vei.


      Her henger vingen på tørk, har stopt fast carbon rørene i den venstre halvdel og fylt opp med epoxy, for at ikke belasningen på vingen skal bli for høy
      Click image for larger version

Name:	20120910_224930.jpg
Views:	1
Size:	38.0 KB
ID:	592871

      Longshoten har vist sneket seg inn her også, begynner og bli ferdig den med
      Click image for larger version

Name:	20120910_224955.jpg
Views:	1
Size:	81.6 KB
ID:	592872

      Begge vingene støpes sammen, etter 4t med måling, justering, plukke ned, sette opp og alt på nytt igjen xx antall ganger
      Click image for larger version

Name:	20120911_230500.jpg
Views:	1
Size:	88.5 KB
ID:	592873

      Skal bli spennende og se om det blir rett.
      Last edited by Mr. Andersen; 12-09-12, 22:57.
      __________________________________________________ _______________________________________
      Frode Andersen
      www.haldenmodellflyklubb.no
      www.rcwings.no
      Sarpsborg Modellflyklubb
      _____________________________________________

      Comment


      • #18
        Det ser ut som vingen er blitt rett, har forsøkt sikte og måle. Den er tilsynelatende rett, men en flytur kan sikkert bekrefte/avkrefte det
        Click image for larger version

Name:	20120912_110124.jpg
Views:	1
Size:	61.2 KB
ID:	592874

        Den satt godt fast i benken, når jeg skulle ta den løs Godt det er 2,5m vinge og benne i
        Click image for larger version

Name:	20120912_110150.jpg
Views:	1
Size:	59.7 KB
ID:	592875

        Litt benk flygning
        Click image for larger version

Name:	20120912_113254.jpg
Views:	1
Size:	61.7 KB
ID:	592876

        Planen nå er og legge på 2 lag med glassfiber på midtseksjonen, montere radio og ta en flytur, for og bekrefte/avkrefte om vingene er rett. Deretter skal den lakkeres.
        Last edited by Mr. Andersen; 13-09-12, 00:53.
        __________________________________________________ _______________________________________
        Frode Andersen
        www.haldenmodellflyklubb.no
        www.rcwings.no
        Sarpsborg Modellflyklubb
        _____________________________________________

        Comment


        • #19
          Stilig. ser til at det blir fly ut av denne. Skal også passe på å ikke sette fast i benken. Det blir ikke noe seilflybygging, før jeg er ferdig med en F-22, første Depron prosjekt. Du tar virkelig fatt i prosjektene for tiden. Har noen jeg også, så bare å ta meg sammen.
          Vennlig Hilsen
          Arne Husby

          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

          Comment


          • #20
            Originally posted by ArneH View Post
            Stilig. ser til at det blir fly ut av denne. Skal også passe på å ikke sette fast i benken. Det blir ikke noe seilflybygging, før jeg er ferdig med en F-22, første Depron prosjekt. Du tar virkelig fatt i prosjektene for tiden. Har noen jeg også, så bare å ta meg sammen.
            Det begynner og hjelpe nå, er litt bekjymret for vekta, men når den er så stor burde den tåle noen gram ekstra 2,5m vs.

            En F-22, er det den som heter Raptor? edf?
            Da har du jo et seilfly prosjekt i vinter, som sikkert da er klar til vår sola kommer

            Jeg syntes det er veldig morro med bygging/restaurering. Nesten like morro som og fly. Da blir det lettere og komme i gang. Ellers bruker jeg det til og slappe av når jeg kommer hjem fra jobb, om ikke hadde jeg bare tatt med jobben hjem, det er ikke bra. Hadde et hjerte infarkt for et år siden, er greit og kunne bruke RC fly til og slappe av og roe ned etter en stressende jobb hverdag.

            Er det noen som har et reprasjons/restaurerings objekt liggende, kan jeg være interesert i og kjøpe. Helst seil eller elektroglidere av div typer, men vurderer det meste
            __________________________________________________ _______________________________________
            Frode Andersen
            www.haldenmodellflyklubb.no
            www.rcwings.no
            Sarpsborg Modellflyklubb
            _____________________________________________

            Comment


            • #21
              Da er 2 lag med glassfiber lagt på toppen av vingen og tuppen

              Click image for larger version

Name:	20120913_140504.jpg
Views:	1
Size:	110.1 KB
ID:	592894 Click image for larger version

Name:	20120913_140532.jpg
Views:	1
Size:	91.1 KB
ID:	592895

              Click image for larger version

Name:	20120913_162932.jpg
Views:	1
Size:	122.4 KB
ID:	592896

              Håper gml eier kan få sendt den andre flapsen. Så slipper jeg lage en ny
              __________________________________________________ _______________________________________
              Frode Andersen
              www.haldenmodellflyklubb.no
              www.rcwings.no
              Sarpsborg Modellflyklubb
              _____________________________________________

              Comment

              Working...
              X