Unconfigured Ad

Collapse

Høystart, den lager du selv:)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bengtern
    • Oct 2005
    • 313

Jeg har i lengre tid brukt en slik vevd strikk. Det er kanskje en sånn en som har blitt kjøpt på båtsjappa. Prøvde en stund med slik gummi som en lager gummimakk av men den røyk alt for ofte. Gjerne slik at den skjøt seg gjennom vingen på flyet. Fordelen med den vevde strikken er at den tåler uvøren behandling mye bedre.
    Den forrige jeg hadde varte nærmest evig helt til den forsvant. Var i fjor på Maritime og kjøpte ny. En får de i ulike tykkelser og det er ingen indre diameter å oppgi. Strekker seg ikke like langt ut som rørstrikk men har aldri vært noe problem med min 2,5meter.
    -----------
    Bengt

Comment

• torgust
      • Aug 2005
      • 842

Originally posted by jørgen123
      et strikk på 10mm i ytterdiameter, hvor stor er da innerdiameteren?

jeg har 10mm strikk, og hvis Dynaflight sier at 8mm strikk er "heavy duty", så er det vel ikke så rart at 10mm var en tanke mye til Blue Phoenix
      Vet ikke innerdiameteren på sakene, men har lovt Tyor å rusle innom sjappa til uka (mest sannsynlig mandag) for å sjekke litt nærmere. Kan poste her når jeg har gjort det.

Edit:
      Hmmm. Ser bengtern allerede har svart. Litt for kjapt ute med tastaturlabbene der
      Last edited by torgust; 13-04-07, 20:02.
      Mvh
      Torbjørn Gustafson
      www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

• TapZ
        • Oct 2005
        • 711

Innderiameteren på dynaflite sin heavyduty er 4,75mm
        Frank Thingelstad
        2050 Jessheim

Comment

• Celtic-Griffin
          • Oct 2004
          • 873

All things equal, surgical tube will give a better launch than bungee cord - it releases its stored energy more slowly and smoothly than the bungee cord.
          Ken Bates
          Never Mind the Label

Comment

Working...