Unconfigured Ad

Collapse

Byggeblogg - Nan Xplorer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kingfisher
    • Feb 2006
    • 833

    #16
    Originally posted by Seiler`n
    Nå er også V hale Xplorer `n ferdig. 1906 gram i D-boks versonen. Dette er lett... Muligens for lett hvis det er bevegelser i lufta med tanke på synkområder og evnen til å fly gjenom disse. Men på dager med 0 forhold skal det bli morro å fly denne.

    Skal fly den i morgen så rapport kommer etterhvert.

    Noen bilder. Krokplasseringen er nok for langt frem enda.
    Ser det ligger noen vingetrekk på bordet. Hvor får du tak i den typen?

    Stein

    Comment

    • Seiler`n
      • Mar 2005
      • 821

      #17
      Egenproduksjon. En som har sydd dem selv til sin Xplorer.
      **********************
      Mvh
      Stig Olsen
      Lillehammer MFK


      Nan Xplorer FullCarbon X tail
      Pike Perfect X tail
      Pike Brio / Giant
      Alpina 4001
      DG 500/22 Elan under opppussing
      Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

      Futaba 12Fg Fasst

      Comment

      • Seiler`n
        • Mar 2005
        • 821

        #18
        Xplorer V-hale Dbox

        Ja da var jomfruturen unnagjordt på denne også. Fornøyd med de første turene, solv om jeg ikke blir enig med Vhalen. Her er nok noe justeringer på utslagene som ikke er der de skal være.
        Må nok ha et par gram til i nesa.. KAnsje det er løsningen..

        Starter meget bra, selv om jeg tror kroken skal lengre bak.

        Butterflyèn fungere utmerket, men kurven til høyderors kompenseringen må jobbes litt med.

        Noen bilder..
        Attached Files
        **********************
        Mvh
        Stig Olsen
        Lillehammer MFK


        Nan Xplorer FullCarbon X tail
        Pike Perfect X tail
        Pike Brio / Giant
        Alpina 4001
        DG 500/22 Elan under opppussing
        Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

        Futaba 12Fg Fasst

        Comment

        • Seiler`n
          • Mar 2005
          • 821

          #19
          Da Xplorer debutert i konkuransesamengeng i Norge. Hr nå tilbrakt helgen ne i Porsgrunn hos Vingen gutta. Reiste ned fredag for å fly litt lørdag sammen med gode venner. Og for å se om modellen var satt opp nogenlunde bra. Fløy begge modellene og fant fort ut at V hale Dboks blir noe lett. Så hvis denne skal brukes i noe annet en 0 forhold må ballast brukes aktivt.

          X hale fullkarbon modellen fungerte utmerket, men med vind kan det brukes ballast i den også. Uheldig utpå ettermidagen da jeg kom inn for landing. Medvinds og for lavt for å svinge siste finale svingen. Hektet vingetippen og fikk et rundkast med halelanding.. Knakk koppen og en liten brist i høyderoret.
          At man aldri lærer.....

          Søndagen ble en bra dag for meg. Finaleplass og 3. plass med Xplorer kan jeg ikke klage på. Fløy V hale hele konkuransen men byttet fra Dboks til Fullkarbon vinge etter to starter. Godt jeg hadde flydd inn begge vingene på senderen min. Det var nok det som berget min finaleplass. Skal sies at jeg hadde en svært beleilig reflight i første pulje etter at Orcamannen hadde stjålet landingsmerket mitt....
          Attached Files
          **********************
          Mvh
          Stig Olsen
          Lillehammer MFK


          Nan Xplorer FullCarbon X tail
          Pike Perfect X tail
          Pike Brio / Giant
          Alpina 4001
          DG 500/22 Elan under opppussing
          Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

          Futaba 12Fg Fasst

          Comment

          • Seiler`n
            • Mar 2005
            • 821

            #20
            Service Xplorer kropp

            Krasjer man får man reparere.

            Var litt bekymret for overføringene etter den kraftige bøyen på kroppen der den knakk. Tok opp loddingen fremme på overføringene og trakk dem ut. Dem gikk fint ann å rette opp. Etter litt fundering på rørene fikk jeg tak i dem med en tang og strekte dem rette. Dem hadde bare flyttet seg litt i pungtene slik at det lå en liten bukt på røret rundt skadestedet. Etter dette gikk overføringene lett og fint igjen.

            Pga kevlaren hadde kroppen bare bristet. Sørget for å holde den rett før jeg mettet skadestedet med tynn Flash. For derreter å pusse vekk lakken rundt skadestedet og legge på lag med karbon og epoxy. Veier nesten ingen ting og er så godt som nytt. Testflyving iløpet av uken.
            Attached Files
            **********************
            Mvh
            Stig Olsen
            Lillehammer MFK


            Nan Xplorer FullCarbon X tail
            Pike Perfect X tail
            Pike Brio / Giant
            Alpina 4001
            DG 500/22 Elan under opppussing
            Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

            Futaba 12Fg Fasst

            Comment

            • Soarer
              • Mar 2005
              • 1856

              #21
              Dobbelt postet.
              Last edited by Soarer; 26-04-09, 01:40.
              Mvh
              Gudmund

              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

              Comment

              • Soarer
                • Mar 2005
                • 1856

                #22
                Originally posted by Seiler`n
                Butterflyèn fungere utmerket, men kurven til høyderors kompenseringen må jobbes litt med.

                Noen bilder..

                Balloning
                Mvh
                Gudmund

                Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                Comment

                • Seiler`n
                  • Mar 2005
                  • 821

                  #23
                  Noe dritt det. Men morro å få en modell til å gjøre som man vill, selv om det krever noe vanvittig med piping av og til.
                  Serlig når jeg bruker kun flapp ned 80 % av butterfly stikke, for så å føye til balanseror ned de siste 20 %... Blir morrsomme kurver på høyderoret av slikt
                  **********************
                  Mvh
                  Stig Olsen
                  Lillehammer MFK


                  Nan Xplorer FullCarbon X tail
                  Pike Perfect X tail
                  Pike Brio / Giant
                  Alpina 4001
                  DG 500/22 Elan under opppussing
                  Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

                  Futaba 12Fg Fasst

                  Comment

                  Working...