Unconfigured Ad
Collapse
Byggeblogg - Nan Xplorer
Collapse
X
-
-
Egenproduksjon. En som har sydd dem selv til sin Xplorer.**********************
Mvh
Stig Olsen
Lillehammer MFK
Nan Xplorer FullCarbon X tail
Pike Perfect X tail
Pike Brio / Giant
Alpina 4001
DG 500/22 Elan under opppussing
Birde of Time ( Noe redusert må restureres )
Futaba 12Fg FasstComment
-
Xplorer V-hale Dbox
Ja da var jomfruturen unnagjordt på denne også. Fornøyd med de første turene, solv om jeg ikke blir enig med Vhalen. Her er nok noe justeringer på utslagene som ikke er der de skal være.
Må nok ha et par gram til i nesa.. KAnsje det er løsningen..
Starter meget bra, selv om jeg tror kroken skal lengre bak.
Butterflyèn fungere utmerket, men kurven til høyderors kompenseringen må jobbes litt med.
Noen bilder..**********************
Mvh
Stig Olsen
Lillehammer MFK
Nan Xplorer FullCarbon X tail
Pike Perfect X tail
Pike Brio / Giant
Alpina 4001
DG 500/22 Elan under opppussing
Birde of Time ( Noe redusert må restureres )
Futaba 12Fg FasstComment
-
Da Xplorer debutert i konkuransesamengeng i Norge. Hr nå tilbrakt helgen ne i Porsgrunn hos Vingen gutta. Reiste ned fredag for å fly litt lørdag sammen med gode venner. Og for å se om modellen var satt opp nogenlunde bra. Fløy begge modellene og fant fort ut at V hale Dboks blir noe lett. Så hvis denne skal brukes i noe annet en 0 forhold må ballast brukes aktivt.
X hale fullkarbon modellen fungerte utmerket, men med vind kan det brukes ballast i den også. Uheldig utpå ettermidagen da jeg kom inn for landing. Medvinds og for lavt for å svinge siste finale svingen. Hektet vingetippen og fikk et rundkast med halelanding.. Knakk koppen og en liten brist i høyderoret.
At man aldri lærer.....
Søndagen ble en bra dag for meg. Finaleplass og 3. plass med Xplorer kan jeg ikke klage på. Fløy V hale hele konkuransen men byttet fra Dboks til Fullkarbon vinge etter to starter. Godt jeg hadde flydd inn begge vingene på senderen min. Det var nok det som berget min finaleplass. Skal sies at jeg hadde en svært beleilig reflight i første pulje etter at Orcamannen hadde stjålet landingsmerket mitt....**********************
Mvh
Stig Olsen
Lillehammer MFK
Nan Xplorer FullCarbon X tail
Pike Perfect X tail
Pike Brio / Giant
Alpina 4001
DG 500/22 Elan under opppussing
Birde of Time ( Noe redusert må restureres )
Futaba 12Fg FasstComment
-
Service Xplorer kropp
Krasjer man får man reparere.
Var litt bekymret for overføringene etter den kraftige bøyen på kroppen der den knakk. Tok opp loddingen fremme på overføringene og trakk dem ut. Dem gikk fint ann å rette opp. Etter litt fundering på rørene fikk jeg tak i dem med en tang og strekte dem rette. Dem hadde bare flyttet seg litt i pungtene slik at det lå en liten bukt på røret rundt skadestedet. Etter dette gikk overføringene lett og fint igjen.
Pga kevlaren hadde kroppen bare bristet. Sørget for å holde den rett før jeg mettet skadestedet med tynn Flash. For derreter å pusse vekk lakken rundt skadestedet og legge på lag med karbon og epoxy. Veier nesten ingen ting og er så godt som nytt. Testflyving iløpet av uken.**********************
Mvh
Stig Olsen
Lillehammer MFK
Nan Xplorer FullCarbon X tail
Pike Perfect X tail
Pike Brio / Giant
Alpina 4001
DG 500/22 Elan under opppussing
Birde of Time ( Noe redusert må restureres )
Futaba 12Fg FasstComment
-
Noe dritt det. Men morro å få en modell til å gjøre som man vill, selv om det krever noe vanvittig med piping av og til.
Serlig når jeg bruker kun flapp ned 80 % av butterfly stikke, for så å føye til balanseror ned de siste 20 %... Blir morrsomme kurver på høyderoret av slikt**********************
Mvh
Stig Olsen
Lillehammer MFK
Nan Xplorer FullCarbon X tail
Pike Perfect X tail
Pike Brio / Giant
Alpina 4001
DG 500/22 Elan under opppussing
Birde of Time ( Noe redusert må restureres )
Futaba 12Fg FasstComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment