Unconfigured Ad

Collapse

greatplanes fling dlg

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Margarus
    • Aug 2008
    • 322

greatplanes fling dlg

vurderer og skaffe en DLG modell.

noen som har vert borti denne flingen ?

syns den virket litt tung til og være en dlg modell ?

andre i ca samme prisklasse ?
    MvH Marius Leirdal
  • Ja9
    • Dec 2002
    • 572

en kompiss hadde en slik. Den varte ikke lenge.
    Blir altfor tung og tåler ikke harde DLG kast. Det gjorde vertfall ikke Flingen til kompissen.
    Jan Eric Klausen
    Forus RC Klubb

Comment

• Stin
      • Jan 2007
      • 629

Jeg har en slik en, den blir altfor tung til dlg kasting men vil tro den er fin på hang med lite vind. thorbjørn&kåre har noen DLG`er som kansje kan være noe for deg, vet også at Elefun har noen DLG`er på vei inn.
      Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
      På vei inn i Hangaren.
      Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

Comment

• Margarus
        • Aug 2008
        • 322

jaha di har noen på gang asså?
        venter å ser litt da

skal sjekke opp torbjørn og kåre sin side.

Discussion Free drawing mini-DLG 1 meter DLG Hand Launch Gliders & F3K

i mellomtiden tenkte jeg litt på å lage meg en selv
        såg artig ut denne her
        MvH Marius Leirdal

Comment

• Stin
          • Jan 2007
          • 629

Originally posted by Margarus
          jaha di har noen på gang asså?
          venter å ser litt da

skal sjekke opp torbjørn og kåre sin side.

Discussion Free drawing mini-DLG 1 meter DLG Hand Launch Gliders & F3K

i mellomtiden tenkte jeg litt på å lage meg en selv
          såg artig ut denne her
          Ja tror de var 2stk forskjellige modeller di har på vei inn. har nettopp kjøpt en Osiris fra thorbjørn&kåre og den ser veldig bra ut, har ikke fått byggd den enda men har sett lik modell i luften før og så veldig bra ut.
          Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
          På vei inn i Hangaren.

Comment

• Quadrocopter
            Moderator
            • Aug 2007
            • 6357

Holder akkurat på å sette sammen en LongShot 2 fra T&K.
            Ser at de har fått inn arvtageren LongShot 3 til 2 lapper.
            En meget bra vinge til en "lav" pris!
            Ser ingen grunn til å vent på ett eller annet som ingen vet hva er - sesongen er for kort til det. Skal du ha den klar til vår termikken så er det bare å sette i gang å bygge nå. (byggingen tar tid... sukk)

Comment

• Stin
              • Jan 2007
              • 629

Originally posted by Quadrocopter
              Holder akkurat på å sette sammen en LongShot 2 fra T&K.
              Ser at de har fått inn arvtageren LongShot 3 til 2 lapper.
              En meget bra vinge til en "lav" pris!
              Ser ingen grunn til å vent på ett eller annet som ingen vet hva er - sesongen er for kort til det. Skal du ha den klar til vår termikken så er det bare å sette i gang å bygge nå. (byggingen tar tid... sukk)
              Tror den ene heter Ice-fire II men er ikke helt sikker. den selges foreløbig hos Peak-hobby.com, men den longshot 3 er sikkert mere en god nok, vet du hva ca den havner på i vekt??
              På vei inn i Hangaren.

Comment

• Ja9
                • Dec 2002
                • 572

Min Longshot 2 er ikke bygget for å være lettest mulig, siden det alltid er litt vind her på vestlandet. Og etter litt reperajoner veier den nå rundt 320g.
                Jeg er super fornøyd med min. Og jeg tror ikke det er mange DLG`er på markedet som matcher den i forholdet mellom pris og kvalitet.
                Jan Eric Klausen
                Forus RC Klubb

Comment

• Quadrocopter
                  Moderator
                  • Aug 2007
                  • 6357

Originally posted by Stin
                  Tror den ene heter Ice-fire II men er ikke helt sikker. den selges foreløbig hos Peak-hobby.com, men den longshot 3 er sikkert mere en god nok, vet du hva ca den havner på i vekt??
                  Regner med at jeg ender opp på rundt 300g flyklar - noe over de 280g som er spesifisert fra produsent, men siden dette er min første DLG og garantert kommer til å få litt hard medfart så har jeg ikke "krympet" alt det det ekstreme.
                  Her er en liten video av LS2 i action- det ser jo lekende lett ut pluss en som driver "hjemme i gata" (ser ikke helt smart ut - men men....)
                  Last edited by Quadrocopter; 09-04-09, 08:08.

Comment

• Ja9
                    • Dec 2002
                    • 572

eneste negative med LS2 er "kastepinnen". Denne er kun ett karbonrør, noe som merkes i fingrene ved harde kast. Skulle jeg bygd en til hadde jeg skaffet meg en er ergonomisk "kastepinne"
                    Jan Eric Klausen
                    Forus RC Klubb

Comment

• Quadrocopter
                      Moderator
                      • Aug 2007
                      • 6357

Originally posted by Ja9
                      eneste negative med LS2 er "kastepinnen". Denne er kun ett karbonrør, noe som merkes i fingrene ved harde kast. Skulle jeg bygd en til hadde jeg skaffet meg en er ergonomisk "kastepinne"
                      Så på det samme men det ble en rund på meg også - hvis det ikke funker kutter jeg den ned og legger inn en flat

Comment

Working...